Ik ben Sven, kom uit omgeving Deventer en ben de trotse eigenaar van een L.E. 2008 die ik met veel plezier onderhoud en mee rijd. Heb hem weliswaar 2e hands via Marktplaats gekocht maar was nog als nieuw, perfect onderhouden en ook niet opgevoert geweest. De jongen, vorige eigenaar, kreeg van zijn (bezorgde) vader 500€ als hij zijn derbi standaard liet. Mooi voor mij dus!
Natuurlijk gelijk na het ophalen van de derbi de prop er uit gehaalt en de carb. ontgrenst. loopt nu rond de 65 km/pu.
Ik heb nog geen plek gevonden om dit mooie forum om mij netjes voor te stellen maar dit leek mij dus wel een geschikte plek aangezien ik ook nog even wat foto's wou laten zien van wat werk van mij.
Heb via het werk van mijn vader, een remschijf gemaakt. Eerst heb ik hem 2D uitgetekend in het programma AUTOCAT, toen ik het idee niet meer in mijn hoofd had maar op "papier" kon het werk beginnen. Eerst een schijf afgedraait van 6mm, toen door gegaan naar de watersnijder die mijn 2D tekening gebruikte om de remschijf met een noukeurigheid van +- 0.1mm uitsneed. Toen dat gebeurt was, moest de schijf nog de juiste hardheid, en dikte hebben. (had er eerst 1 van standaard rvs gemaakt, maar die was al na een maand niet heel erg slijtvast gebleken). Dus op naar de hardings oven die mijn schijfje 950 graden warm maakt. Toen af laten koelen in olie en weer warm gemaakt tot 350 graden en daarmee de juiste hardheid gekregen (zelfde als de originele schijf, gemeten met een rockwell meter). Maar door het harden, (de hitte) trekt de schijf natuurlijk zo krom als wat en daarom moest die afgeslepen worden tot een dikte van 4mm (iets dikker dan origineel maar past prima, ori=3.7). Daarom begon ik met een dikte van 6mm.
Genoeg gelult, foto's!
EDIT: dankje B-extreme

Hier met zijn nieuwe bandje en lagers

+ Velglint