kopp.platen vervangen en nogwat..
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: 1x derbi senda extreme
2x honda mt
2x puch
en een fiets
kopp.platen vervangen en nogwat..
heuj,
was ik weer met nog wat vragen.
- ik moet mijn koppelingsplaten vervangen , waar moet ik om denken (kvs,olipomp )
ik neem aan dat alle kvs uit het systeem moet , hoe doe je dit het beste
oli tankje heb ik er al af.
en als alles gedaan is hoe werkt het oltluchten van de kvs en olie pompje (dit kon ik niet over het nieuwe type blok vinden)
nou heb ik ook m'n carb eraf getrokken maar die 2 slangetjes voor kvs heb je toch helemaal niet nodig lijkt mij.
kan ik dit zo dichtmaken of moet de slang uit het kvs tankje nog wel in verbinding staan met de cilinder ?
ik heb ook mijn membraam bekeken , ik kan de klepjes een heel klein beetje indrukken nog niet eens een mm , moetten dezen wel volledig sluiten of kan dit ook prima zo ?
en zijn die mokix koppelingsplaten te doen of zijn die echt bagger ?
ik dank u zeer .. mvg. halbejan
was ik weer met nog wat vragen.
- ik moet mijn koppelingsplaten vervangen , waar moet ik om denken (kvs,olipomp )
ik neem aan dat alle kvs uit het systeem moet , hoe doe je dit het beste
oli tankje heb ik er al af.
en als alles gedaan is hoe werkt het oltluchten van de kvs en olie pompje (dit kon ik niet over het nieuwe type blok vinden)
nou heb ik ook m'n carb eraf getrokken maar die 2 slangetjes voor kvs heb je toch helemaal niet nodig lijkt mij.
kan ik dit zo dichtmaken of moet de slang uit het kvs tankje nog wel in verbinding staan met de cilinder ?
ik heb ook mijn membraam bekeken , ik kan de klepjes een heel klein beetje indrukken nog niet eens een mm , moetten dezen wel volledig sluiten of kan dit ook prima zo ?
en zijn die mokix koppelingsplaten te doen of zijn die echt bagger ?
ik dank u zeer .. mvg. halbejan
- Daan22
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
Re: kopp.platen vervangen en nogwat..
olie van het blok aflaten en kvs eruit, dan koppelingsdeksel eraf en derest wijst zichzelf uit
-
- Schakelrijder
2x honda mt
2x puch
en een fiets
WOW ! daar heb ik veel aan.
en kan ik ook (goeie) antwoorden krijgen op de andere vragen?
- Frnk93
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing, Yamaha TZR, Tomos Quadro
je kan je koelvloeistof laten zitten.. als je een senda hebt moet je even je rempedaal loshalen en even aan de kant leggen, je koppelingskabel moet ook even uit je heveltje. daarna kan je met het heveltje een beetje heen en weer wrikken en tegelijk wat aan je carterkap trekken.

edit: dit is het oude type blok, maar denk dat het bij het nieuwe type nog hetzelfde is.

edit: dit is het oude type blok, maar denk dat het bij het nieuwe type nog hetzelfde is.
- Daan
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Dat kan alleen bij OT blok
Rempedaal kun je ook gewoon laten zitten.
Rempedaal kun je ook gewoon laten zitten.
- Daan22
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
komaan man, probeer eens zelf wat, als je olie eraf is en je water en je koppelingsdeksel zie je 5 vijzen met 5 veren , schroef dat los, de oude platen eruit de nieuwe erin en terug alles vastzetten zoals je hebt losgevezen. als je dat nog niet eens kan zou ik er niet aan beginnen als ik jou washopke schreef:WOW ! daar heb ik veel aan.

- Huug
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Jij gaat er blijkbaar vanuit dat je hier direct op je wenken bediend wordhopke schreef:WOW ! daar heb ik veel aan.

Zoek het zelf maar even uit. gewoon logisch nadenken en onthouden hoe het vast zit. Anders google je maar

-
- Schakelrijder
2x honda mt
2x puch
en een fiets
niet raar bedoelt maar als ik zo'n antwoord krijg waar ik totaal niets aan heb dan geef ik zulke antwoorden.
ik heb ook heus wel door dat de vloestof eruit moet de platen vervangen snap ik ook wel , ik heb altijd een hoda mt gehad.
maar het ontluchten van de olipomp bij het nieuwe type blok kon ik hier niet op het forum vinden net als het koelings systeem ontluchten (dit moet wel gebeuren neem ik aan ) ?
en natuurlijk google ik altijd voordat ik een topic aanmaak maar het staat vaak aleen voor het am6 blok beschreven.
ik heb ook heus wel door dat de vloestof eruit moet de platen vervangen snap ik ook wel , ik heb altijd een hoda mt gehad.
maar het ontluchten van de olipomp bij het nieuwe type blok kon ik hier niet op het forum vinden net als het koelings systeem ontluchten (dit moet wel gebeuren neem ik aan ) ?
en natuurlijk google ik altijd voordat ik een topic aanmaak maar het staat vaak aleen voor het am6 blok beschreven.
- Huug
- Pro tuner
derbi handboek......... 
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=2&t=6
Niemand vraagt om een reactie terug van jou op deze mannier, alle opmerkingen die je krijgt zijn goed gedoeld. Mocht er 1 bij zitten waar je denkt niks aan te hebben moet je niet moeilijk gaan doen maar gewoon op de volgende wachten

http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=2&t=6
Niemand vraagt om een reactie terug van jou op deze mannier, alle opmerkingen die je krijgt zijn goed gedoeld. Mocht er 1 bij zitten waar je denkt niks aan te hebben moet je niet moeilijk gaan doen maar gewoon op de volgende wachten

-
- Schakelrijder
2x honda mt
2x puch
en een fiets
Hmm ik kijk nu terug en zo raar was de eerste reactie nog niet (excuus);)
Had een rare bui.
Bedankt voor die link naar de usermanual maar je hoefd de kvs dus ook helemaal niet te ontluchten ik dacht altijd van wel .
Het ontluchten van de olipomp heb ik nu wel door
Maar hoe gaat dat nou dan met die carburateur verwarming aangezien we hier niet in rusland wonen heb ik die niet echt nodig toch? Of heeft dat nog een nut?
Bedankt voor de reacties
Had een rare bui.
Bedankt voor die link naar de usermanual maar je hoefd de kvs dus ook helemaal niet te ontluchten ik dacht altijd van wel .
Het ontluchten van de olipomp heb ik nu wel door
Maar hoe gaat dat nou dan met die carburateur verwarming aangezien we hier niet in rusland wonen heb ik die niet echt nodig toch? Of heeft dat nog een nut?
Bedankt voor de reacties
- Huug
- Pro tuner
kvs is gewoon effe een paar min stationair draaien en beetje in je kabels knijpen, beetje schudden met de brommer en het is goed.
Als het buiten erg koud is dan condenseert de benzine in je cab. Door deze na een klein stukje rijden dus te verwarmen heb je dat niet meer en zal hij beter lopen. gewoon aansluiten als het kan maar is geen ramp als je het mist. Het zal er niet voor niks opzitten.
Als het buiten erg koud is dan condenseert de benzine in je cab. Door deze na een klein stukje rijden dus te verwarmen heb je dat niet meer en zal hij beter lopen. gewoon aansluiten als het kan maar is geen ramp als je het mist. Het zal er niet voor niks opzitten.

- Rikkert
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
je hoeft je olipomp niet te ontluchten...
- Draai je stelschroef van je koppelingskabel op het stuur bij je koppelingshevel helemaal in. Zo hangt de koppelingskabel helemaal slap, en kun je de koppelingskabel zo van het heveltje op het blok loshalen.
- Haal je oliepomp dekseltje eraf.
- schroef de oliepomp en de kabelgeleider los van het blok. LAAT DE SLANGEN ZITTEN!
- Leg je oliepomp met de slangen er nog aan even op je spruitstuk of iets in die richting.
- Dan haal je de slang los, die op je waterpomp zit. Dat is de slang van waterpomp naar de radiateur.
- Vang alles op, en als het eruit is, of in iedergeval stopt met stromen, is het uit je blok vandaan.
- Nu schroef je alle 8 boutjes van je koppelingsdeksel los, en tik je voorzichtig met een kunstof hamer op de randen van de deksel, dan springt hij los. En dan is deze eraf!
Nu de platen:
- Schroef de 5 zwarte kruiskop schroeven die je op de koppeling zit, gelijkmatig los.
- Dan pak je de schroeven en de veren die er achter zitten, uit.
- Pak dat dekseltje eraf, en je ziet je platen zitten.
- Pak nu je nieuwe platen, en leg alleen de koppelingsplaten met de voering erop, in een bakje schone motorolie.
- Na en paar minuutjes, pak je ze uit de olie, en ga je ze monteren in deze volgorde:
k.plaat - metalen schijf - k.plaat - metalen schijf - k.plaat - metalen schijf - k.plaat.
Dan kijk je op je koppelingstrommel, (dus dat binnenste deel van je koppeling, wat je kan draaien)
daar zie je een stip, of een dikke streep op (weet niet meer zeker, is al weer lang geleden
)
En op dat koppelingsdekseltje waar die schroeven in moeten, staat de naam DERBI op. die moet gelijk komen te staan met dat stipje os streepje, want dat is de enige manier die past. Elders past deze niet.
- Dus als hij er juist op zit, doe je de veren erin, en dan draai je de schroeven gelijkmatig vast. Dan de deksel er weer op, vergeet niet een nieuwe pakking te monteren. alles weer netjes monteren. En dan de oliepomp en kabelgeleider weer op de deksel schroeven. Zo is er geen slangetje losgeweest, geen druppel olie verloren van je oliepomp, en hoef je deze niet te ontluchten. Want zodra die pomp draait, gaat hij meteen olie pompen. Dan verse Putoline GP10 olie in je versnellingsbak (700ml)
en verse schone koelvloeistof in je koelsysteem. Koelsysteem WEL ontluchten, anders sta je volgende week weer te knooien.
Als je dit allemaal gedaan hebt, kun jij weer rijden
- Draai je stelschroef van je koppelingskabel op het stuur bij je koppelingshevel helemaal in. Zo hangt de koppelingskabel helemaal slap, en kun je de koppelingskabel zo van het heveltje op het blok loshalen.
- Haal je oliepomp dekseltje eraf.
- schroef de oliepomp en de kabelgeleider los van het blok. LAAT DE SLANGEN ZITTEN!
- Leg je oliepomp met de slangen er nog aan even op je spruitstuk of iets in die richting.
- Dan haal je de slang los, die op je waterpomp zit. Dat is de slang van waterpomp naar de radiateur.
- Vang alles op, en als het eruit is, of in iedergeval stopt met stromen, is het uit je blok vandaan.
- Nu schroef je alle 8 boutjes van je koppelingsdeksel los, en tik je voorzichtig met een kunstof hamer op de randen van de deksel, dan springt hij los. En dan is deze eraf!
Nu de platen:
- Schroef de 5 zwarte kruiskop schroeven die je op de koppeling zit, gelijkmatig los.
- Dan pak je de schroeven en de veren die er achter zitten, uit.
- Pak dat dekseltje eraf, en je ziet je platen zitten.
- Pak nu je nieuwe platen, en leg alleen de koppelingsplaten met de voering erop, in een bakje schone motorolie.
- Na en paar minuutjes, pak je ze uit de olie, en ga je ze monteren in deze volgorde:
k.plaat - metalen schijf - k.plaat - metalen schijf - k.plaat - metalen schijf - k.plaat.
Dan kijk je op je koppelingstrommel, (dus dat binnenste deel van je koppeling, wat je kan draaien)
daar zie je een stip, of een dikke streep op (weet niet meer zeker, is al weer lang geleden

En op dat koppelingsdekseltje waar die schroeven in moeten, staat de naam DERBI op. die moet gelijk komen te staan met dat stipje os streepje, want dat is de enige manier die past. Elders past deze niet.
- Dus als hij er juist op zit, doe je de veren erin, en dan draai je de schroeven gelijkmatig vast. Dan de deksel er weer op, vergeet niet een nieuwe pakking te monteren. alles weer netjes monteren. En dan de oliepomp en kabelgeleider weer op de deksel schroeven. Zo is er geen slangetje losgeweest, geen druppel olie verloren van je oliepomp, en hoef je deze niet te ontluchten. Want zodra die pomp draait, gaat hij meteen olie pompen. Dan verse Putoline GP10 olie in je versnellingsbak (700ml)
en verse schone koelvloeistof in je koelsysteem. Koelsysteem WEL ontluchten, anders sta je volgende week weer te knooien.
Als je dit allemaal gedaan hebt, kun jij weer rijden

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
- Daan
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda sm extreme70cc airsal yasuni r2, yamaha aerox 70cc, puch sprint 65cc, yamaha neos70cc, puch zipp, gilera cita 70cc, honda mt5 70cc, honda mbx 80, suzuki gsxr 750, kawasaki z1000, yamaha aerox(sprint 70cc).

snap wel dat dit niet zo moeilijk is maar zoveel informatie kan ik niet onhouden hoor

wie een motor niet heerst is de rest niet weert

Made by: NinoMatu

Made by: NinoMatu
- Huug
- Pro tuner
Ctrl + cmarijn404 schreef:hoe de fok weet jij dit?
snap wel dat dit niet zo moeilijk is maar zoveel informatie kan ik niet onhouden hoor
/
Ctrl + v

- Rikkert
- Pro tuner
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
Dat doen alleen mensen die Huug heten.Huug schreef:Ctrl + cmarijn404 schreef:hoe de fok weet jij dit?
/
Ctrl + v
Ik heb gewoon jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarenlang kennis. Ik bestudeer dingen als een onderdeel uit elkaar is.
Zou bouw je kennis en ervaring op.
@Daan,
Dankuwel

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
- Huug
- Pro tuner
Ik ken er zat die het doen en die heten geen HuugRikkert schreef:Dat doen alleen mensen die Huug heten.Huug schreef:Ctrl + cmarijn404 schreef:hoe de fok weet jij dit?
/
Ctrl + v

-
- Schakelrijder
2x honda mt
2x puch
en een fiets
geweldig !! hier heb ik echt heel veel aan !
( en dit niet sarcastiesch bedoelt
)
alleen dan nog een dinkje : ik heb olie gekocht http://bromfietsshop.nl/index.php?pid=s ... r=BO259977" onclick="window.open(this.href);return false; deze kreeg ik aangeraden bij de shop dit wel gewoon goeie toch ? , ik heb geen extreme setup : standaart ontgrensd met yasuni cross (komt een leovince) en er komen originele kopp. platen in

alleen dan nog een dinkje : ik heb olie gekocht http://bromfietsshop.nl/index.php?pid=s ... r=BO259977" onclick="window.open(this.href);return false; deze kreeg ik aangeraden bij de shop dit wel gewoon goeie toch ? , ik heb geen extreme setup : standaart ontgrensd met yasuni cross (komt een leovince) en er komen originele kopp. platen in
- Rikkert
- Pro tuner
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
Die is voor je versnellingsbak, dat weet je? 
Valvoline is goed spul, ook een aanrader
En Huug:
Zoek jij maar eens op internet waar mijn uitleg precies het zelfde staat
Ik heb echt haat aan zo'n opmerking

Valvoline is goed spul, ook een aanrader

En Huug:

Zoek jij maar eens op internet waar mijn uitleg precies het zelfde staat

- Huug
- Pro tuner
Ik had al veel eerder via een plagiaatscanner gekeken voor de lol en kon hem idd niet vinden. Ik weet dat er hier een howto blok reviseren staat en dacht dat hij daar van kwam maar dat is blijkbaar niet zo. Was al voordat ik mijn laatste reactie schreef. Maar uit het koppie wel netjes gedaan in 1x.Rikkert schreef: En Huug:![]()
Zoek jij maar eens op internet waar mijn uitleg precies het zelfde staat![]()