Derbi koelt niet genoeg?
- Frnk93
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing, Yamaha TZR, Tomos Quadro
Derbi koelt niet genoeg?
Hee mensen,
Heb kort geleden mijn derbi gereviseerd en hierbij oa mijn cilinder krukas+lagers vervangen:
Rito krukas
Barikit 70cc alu racing
Ik heb alleen het idee dat hij niet voldoende koeling krijgt want ik kan mijn hand maar ongeveer 3 seconden op de cilinder houden (na paar kilometers rijden).
Dit heb ik gedaan om te zorgen dat hij beter gaat koelen:
Waterpomp revisie
Het koelsysteem uitgebreid ontlucht tot ik er echt geen lucht meer uit kreeg.
Iemand enig idee of deze temperaturen misschien normaal zijn of wat ik verder kan doen nog om te zorgen dat hij beter koelt?
Heb kort geleden mijn derbi gereviseerd en hierbij oa mijn cilinder krukas+lagers vervangen:
Rito krukas
Barikit 70cc alu racing
Ik heb alleen het idee dat hij niet voldoende koeling krijgt want ik kan mijn hand maar ongeveer 3 seconden op de cilinder houden (na paar kilometers rijden).
Dit heb ik gedaan om te zorgen dat hij beter gaat koelen:
Waterpomp revisie
Het koelsysteem uitgebreid ontlucht tot ik er echt geen lucht meer uit kreeg.
Iemand enig idee of deze temperaturen misschien normaal zijn of wat ik verder kan doen nog om te zorgen dat hij beter koelt?
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi xtreme
Re: Derbi koelt niet genoeg?
Ik heb ook gehad dat deze niet koelde
Er zat bij mij een vuiltje in de koeling,misschien bij jou ook?
Het is niet nornaal nee als je je hand bijna verbrand
Er zat bij mij een vuiltje in de koeling,misschien bij jou ook?
Het is niet nornaal nee als je je hand bijna verbrand
- Frnk93
- Schakelrijder
Hoe kan ik de radiateur schoon krijgen dan? Heb namelijk ook wel gehoord van dat mensen die verstopt hadden zitten
Heb trouwens met de revisie de kvs wel vervangen voor nieuwe
Heb trouwens met de revisie de kvs wel vervangen voor nieuwe
-
- Beginnende Derbi fan
ik weet niet hoe je de radiateur schoon kan maken, je kan bijvoorbeeld beginnen met je slangen om die schoon te maken.
de brommer van mij kreeg ik ook helemaal niet meer gestart en ik moest een paar honderd meter aanlopen en toen pas ging die aan
de brommer van mij kreeg ik ook helemaal niet meer gestart en ik moest een paar honderd meter aanlopen en toen pas ging die aan
- Frnk93
- Schakelrijder
de slangen heb ik met de revisie toen schoongemaakt dus daar kan het ook niet meer aan liggen. ik heb verder geen startproblemen de brommer loopt zeer goed alleen heb er een hele kleine sproeier in (85) hier loopt hij verder wel zeer goed op dus dan lijkt mij ook niet dat het aan de afstelling kan liggen dat hij zo slecht koelt
-
- Beginnende Derbi fan
Sorry dan weet ik het ook niet 

-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: aerox
je zegt het zelf al... door een te kleine sproeier word hij te warm,,,, dus ga groter in de sproeier... eerst veel te groot erin en dan afbouwen totdat hij nergens meer stottert etc..
- Frnk93
- Schakelrijder
ja dat heb ik gedaan, ik begon bij 100 en bij 90 stotterde hij nog is 85 niet normaal dan?
Set-up
70cc Barikit
19mm dellortho phbg
yasuni r2
hebo 4kleps membraam
ori luchtfilter
kan het ook zijn dat de ontsteking verkeerd staat en dat de brommer daarom te warm word? hij loopt namelijk wel gewoon perfect.
Set-up
70cc Barikit
19mm dellortho phbg
yasuni r2
hebo 4kleps membraam
ori luchtfilter
kan het ook zijn dat de ontsteking verkeerd staat en dat de brommer daarom te warm word? hij loopt namelijk wel gewoon perfect.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd evo limited edition
zou eens een grotere sproeier proberen, en radiateur doorspoelen...

Pieke schreef:het lijkt me dat iemand er behoorlijk wat moeite in heeft gestoken om m eruit te laten zien alsof ie er zo min mogelijk moeite in heeft gestoken
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: aerox
probeer idd een grotere sproeier(let er ook op dat je stotteren in het middengebied met je gasschuif afstelt)
wat voor onstyeking heb je dan? met een std ontskeking kan er niet veel mis gaan dacht ik zo
wat voor onstyeking heb je dan? met een std ontskeking kan er niet veel mis gaan dacht ik zo
- Rikkert
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Je kan zijn dat je ontsteking wat te laat staat. Dan zou die zegmaar harder verbranden, door de hoge druk in de compressieruimte als de zuiger helemaal bovenaan staat, en dan nog eens verbrand. Misschien wat meer voor onsteking geven
Dus de spoelen tegen de draairichting in van het krukas draaien.

Dus de spoelen tegen de draairichting in van het krukas draaien.

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
- Frnk93
- Schakelrijder
ik heb de ontsteking wat versteld maar het probleem is hierdoor niet verslechterd of verbeterd, het gaat hier inderdaad om de originele ducati ontsteking. heb gister 15 km lang gereden en hij is niet warmgelopen, wel worden de cilinder en radiateur erg heet(Misschien toch wel gewoon normaal dan?) grotere sproeier lijkt me slecht idee aangezien hij nu al te rijk staat(zwarte bougie en hij pruttelt op sommige toeren een heel klein beetje). vandaag reed ik weer met de derbi en ineens klapt mijn krukaskeerring eruit. iemand enig idee hoe dit kan gebeuren? hij zat er wel goed in.