warmloper ?
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: derbi senda x-treme 09
warmloper ?
yuu,
'k heb vanaf gisteren mijn gianelli, en vandaag rij ik ermee, en opeens houd hy hem in, gelijk daty geen kracht meer heeft, en dat duurde precies 2 sec, dan slaat hy volledig zijnen boel toe, glijk daje een vastloper hebt ...
ik in m'n eigen, nee fuck !
ik probeer hem terug te starten, van de 1ste kick was hij al terug weg, en reed nog steeds hetzelfde
wat kan er gebeurt zijn ?
graag een rap antwoord, zodat als het iets erg is, dat ik er zeker nie mee rijd ;d
grtzz
'k heb vanaf gisteren mijn gianelli, en vandaag rij ik ermee, en opeens houd hy hem in, gelijk daty geen kracht meer heeft, en dat duurde precies 2 sec, dan slaat hy volledig zijnen boel toe, glijk daje een vastloper hebt ...
ik in m'n eigen, nee fuck !
ik probeer hem terug te starten, van de 1ste kick was hij al terug weg, en reed nog steeds hetzelfde
wat kan er gebeurt zijn ?
graag een rap antwoord, zodat als het iets erg is, dat ik er zeker nie mee rijd ;d
grtzz
- marvin65
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7346
Re: warmloper ?
dan denk ik dat je een warmloper hebt gehad.
als je gister je gianelli eronder hebt, heb je hem denk ik niet goed afgesteld.
Gas erop !
-
- Beginnende Derbi fan
alsdie niet goed is afgesteld, zou die tg moeten sputteren ? by mij sputtert hy niet ..marvin65 schreef:dan denk ik dat je een warmloper hebt gehad.
- marvin65
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7346
daar moet je nooit van uit gaan, je moet naar de kleur van de bougie kijken.
maar ik zou zeggen, haal je cilinder los en kijk met een lamp ofzo in je cilinder.
is deze beschadigd/krassen heb je waarschijnlijk een warmloper gehad.
maar ik zou zeggen, haal je cilinder los en kijk met een lamp ofzo in je cilinder.
is deze beschadigd/krassen heb je waarschijnlijk een warmloper gehad.
Gas erop !
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
warmloper ?
'Sputteren' is de ene kant van het verkeerd afstellen, de andere kant heb jij waarschijnlijk meegemaakt...
Open the Throttle and Smile
-
- Beginnende Derbi fan
'k heb naar de kleur van de bougi gekeken, deze was naar de zwarte kant, kheb dus nu die tjoep vanop men lucht filter eraf gedaan, en tis beter nu ...
maar alk warmloper eb gehad, dan moet ik nu tg minder kracht hebben ? das nie et geval...steeds zelfde als ervoor.
en ook, alsk warmloper zou gehad hebbe, dan zou die tg nie direct starten ?
maar alk warmloper eb gehad, dan moet ik nu tg minder kracht hebben ? das nie et geval...steeds zelfde als ervoor.
en ook, alsk warmloper zou gehad hebbe, dan zou die tg nie direct starten ?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing VERKOCHT
Derbi drd limited 08
Ktm sx250 verkocht
Suzuki rm125 verkocht
Bmw e30 325i m50 swap
Opel corsa b daily
Suzuki RM125 2000
Opel Corsa 1.2 16v
BMW E30 324d verkocht - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 431#p91431
dan verzoop ie lijkt me?
wnt als je nou je luchtfilter ontgrenst heb heeft ie meer benzine nodig
en als je bougie zwart is staat ie rijk afgesteld

the skullkid schreef:Opletten dat die koud is.Maurits schreef:Oke. En ik kan mijn uitlaat er gewoon zo afhalen zonder dat ik ergens op moet letten?
-
- Beginnende Derbi fan
stond iets te rijk ja.. ma alsdie verzuipt gaat dat nie allemaal gebeuren in een fractie van 2 seconden eh, tleek echt op een vastloper ... maar trg starten en tws niets aan de hand ?Wesley95 schreef:dan verzoop ie lijkt me?
'k vraag me egt af wwat het was ...
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Aprilia Rs125
Warmlopers hoeven niet schadelijk te zijn.
- Daan
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
- Guido.
- Tuner
- Vervoersmiddel: DRD PRO
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3752
buschpresident schreef:Warmlopers hoeven niet schadelijk te zijn.

-
- Schakelrijder
Leg mij eens uit hoe ik dan een een warmloper kan hebben gehad en daarna nog ZONDER prestatieverlies heb kunnen doorrijden. Warmlopers zijn niet altijd schadelijk, period.Guido. schreef:buschpresident schreef:Warmlopers hoeven niet schadelijk te zijn.
Ja, met deze zuiger

-
- Beginnende Derbi fan
kan die er bij mij dan ook zo uit zien ? ;obuschpresident schreef:Leg mij eens uit hoe ik dan een een warmloper kan hebben gehad en daarna nog ZONDER prestatieverlies heb kunnen doorrijden. Warmlopers zijn niet altijd schadelijk, period.Guido. schreef:buschpresident schreef:Warmlopers hoeven niet schadelijk te zijn.
Ja, met deze zuiger![]()
- Guido.
- Tuner
- Vervoersmiddel: DRD PRO
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3752
Als jij een warmloper hebt gehad wel ja, en buschpresident, waarom worden mensen met dodelijke ziektes soms alsnog 90?
Dat jij een warmloper krijgt betekend dat er iets niet goed is met je brommer, als je naar die foto kijkt zie je zelf toch ook dat je rete veel schade aan je zuiger hebt...
Dat jij een warmloper krijgt betekend dat er iets niet goed is met je brommer, als je naar die foto kijkt zie je zelf toch ook dat je rete veel schade aan je zuiger hebt...
-
- Beginnende Derbi fan
ow, 'k ben fout geweest, 'k heb nog keer gekeken naar de bougi, ipv naar de zwarte kant, is het een wit kleurke, kzat naar de verkeerde plek te kijken op mijn bougi.
dus mijn derbi staat te arm, kzit nu met sproeier 92, ik ga eens proberen met 95
dus mijn derbi staat te arm, kzit nu met sproeier 92, ik ga eens proberen met 95
- Huug
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
knal er dan 100 in en bouw het af totdat hij niet meer stotterd want dan staat hij pas goed. kleur van de bougie is geen vuistregel 

-
- Beginnende Derbi fan
ok,Huug schreef:knal er dan 100 in en bouw het af totdat hij niet meer stotterd want dan staat hij pas goed. kleur van de bougie is geen vuistregel
dus alsdie nergens meer sputterd, dan isdie goed afgesteld ? en dan voor de zekerheid keer kijken naar de bougi ?
- Huug
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Zet je luchtschroef op 1,5 a 2 slagen open. dan lekker groot er in zetten dan moet hij op top goed stotteren. Dan bouw je af totdat hij niet meer stotterd op top. dan staat je hoofdsproeier dus goed. Als hij voor je powerband nog stotterd moet j een beetje spelen met je gasnaald zodat hij daar niet meer stotterd.
Als je nog heel ruw aan het afstellen bent hoef je niet goed warm te rijden, je merkt na een paar 100 meter rustig rijden al wel of hij op top stotterd. trek hem 1x wat verder door en als hij stotterd is het nog niet goed. merk je dat je er bijna bent moet je wel telkens even rustig warm rijden.
Als laaste heb je dus bijna alles goed afgesteld en moet je nog even fine-tunen. zet je stationair rond de 3k en draai een beetje aan je luchtschroef. Zoek het punt waarbij hij het meeste toeren maakt (maak kleine slagen van 1/8 of kleiner) en de beste gasreactie heeft.
Dan staat je brommer goed afgesteld, zoek een goede how-to afstellen 2-tact en met mijn globale uitleg moet het goed komen.
Kom je er helemaal niet uit qua sproeier kun je uiteraard naar de bougie kijken of gewoon even checken als je niet zeker bent van je zaak. de bougie is alleen niet betrouwbaar genoeg
Als je nog heel ruw aan het afstellen bent hoef je niet goed warm te rijden, je merkt na een paar 100 meter rustig rijden al wel of hij op top stotterd. trek hem 1x wat verder door en als hij stotterd is het nog niet goed. merk je dat je er bijna bent moet je wel telkens even rustig warm rijden.
Als laaste heb je dus bijna alles goed afgesteld en moet je nog even fine-tunen. zet je stationair rond de 3k en draai een beetje aan je luchtschroef. Zoek het punt waarbij hij het meeste toeren maakt (maak kleine slagen van 1/8 of kleiner) en de beste gasreactie heeft.
Dan staat je brommer goed afgesteld, zoek een goede how-to afstellen 2-tact en met mijn globale uitleg moet het goed komen.
Kom je er helemaal niet uit qua sproeier kun je uiteraard naar de bougie kijken of gewoon even checken als je niet zeker bent van je zaak. de bougie is alleen niet betrouwbaar genoeg

-
- Schakelrijder
Kut, had weer een brainfartGuido. schreef:Als jij een warmloper hebt gehad wel ja, en buschpresident, waarom worden mensen met dodelijke ziektes soms alsnog 90?

-
- Beginnende Derbi fan
okee, zal da ier keer toepassen :pHuug schreef:Zet je luchtschroef op 1,5 a 2 slagen open. dan lekker groot er in zetten dan moet hij op top goed stotteren. Dan bouw je af totdat hij niet meer stotterd op top. dan staat je hoofdsproeier dus goed. Als hij voor je powerband nog stotterd moet j een beetje spelen met je gasnaald zodat hij daar niet meer stotterd.