Derbi start slecht
- laurens222
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing
Derbi start slecht
Sinds vorige week start mn derbi echt slecht! Ik moet 10-20 keer kicken voor hij start en dan nog heel veel gas blijven geven.
En dan opeens gaat hij aan en krijg ik een heleboel rook uit mijn uitlaat. Dit duurt zo ongeveer 2 min fzo en dan rijdt hij terug perfect zoals ervoren ? Hij gaat 75 en is ontgrenst aan de uitlaat en carbu en er steekt sproeier 86 in. Aan wat kan dit liggen dat hij dan zo slecht start?
p.s de bougievonk in oranje i.p.v helderblauw
En dan opeens gaat hij aan en krijg ik een heleboel rook uit mijn uitlaat. Dit duurt zo ongeveer 2 min fzo en dan rijdt hij terug perfect zoals ervoren ? Hij gaat 75 en is ontgrenst aan de uitlaat en carbu en er steekt sproeier 86 in. Aan wat kan dit liggen dat hij dan zo slecht start?
p.s de bougievonk in oranje i.p.v helderblauw
Mijn advies:
sneller gaan, dan blijve die woute toch staan :p
- Huug
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Re: Derbi start slecht
Dat hij ineens zoveel rookt kan zijn omdat de uitlaat/cilinder vol zit met onverbrande gassen door het niet aan kicken maar welk aanzuigen van brandstof. Er is iets dat hij die gassen niet ontsteekt bij het kicken. Toen ik je verhaal las was het eerste wat ik dacht 'bougie vervangen'. Nadat je zei dat hij oranje vonkt en niet mooi helder blauw weet ik 99% zeker dat het de bougie is die je moet vervangen 

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
luchtfilter misschien ook maar eens schoonmaken.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
- Huug
- Pro tuner
dan zou hij juist makkelijker moeten starten als hij koud is. of hij moet echt helemaal dicht zitten maar dan had je het al lang gemerkt als hij warm was aan je topsnelheid of een warm/vastloper gehad. Maar alles effe schoon maken (cab dus ook) kan nooit kwaad. maar blijf er bij dat je eest effe bougie moet vervangen 

- laurens222
- Derbi fan
Ben vandaag effe nieuwe bougie gaan halen kga die er straks inzetten en even testen of hij wel goed start of niet. 

Mijn advies:
- laurens222
- Derbi fan
Heb de nieuwe bougie erin gestoken,mooie blauwe vonk nu. Maar omdat hij nog steeds bijna niet aanging en ik hem nog niet perfect had afgesteld dacht ik"waarom niet even terug aan die luchtschroef draaien?". Ik heb hem volledig toe gedraaid en 2 slagen geopend en hij ging deze keer al na 4 keer kicken dus ik denk dat het aan de afstelling ligt. 

Mijn advies:
- Huug
- Pro tuner
ik weet het wel zeker
maar 4x kicken voordat hij loopt vind ik nog best veel. bij mij is 1x rustig voldoende.
zet je stationair eens op 3 a 4k toeren en ga telkens met 1/8e slag aan je luchtschroef luisteren of dat hij mee toeren maakt. zoek het punt dat hij het hoogste in toeren loopt. komt je gasreactie ten goede en kan miss iets startprobleem oplossen. maar ik denk dat als je moeilijk start en hij verzuipt niet hij gewoon te arm staat.
shoke je wel eens ? start hij dan makkelijker ?

zet je stationair eens op 3 a 4k toeren en ga telkens met 1/8e slag aan je luchtschroef luisteren of dat hij mee toeren maakt. zoek het punt dat hij het hoogste in toeren loopt. komt je gasreactie ten goede en kan miss iets startprobleem oplossen. maar ik denk dat als je moeilijk start en hij verzuipt niet hij gewoon te arm staat.
shoke je wel eens ? start hij dan makkelijker ?

- laurens222
- Derbi fan
Ik heb hem een paar dagen geleden even beter met de afstelling gewerkt en nu gaat hij normaal gezien na 1x kicken hooguit 2x dus het lag duidelijk aan de afstelling van de lucht. Hij kreeg als ie koud stond net niet genoeg benzine om aan te gaan dus moest ik altijd als een gek kicken en veel gas geven. Dus problem solved
p.s bedankt voor de hulp

p.s bedankt voor de hulp
Mijn advies:
- Huug
- Pro tuner
ik zou gewoon je shoke er even op doen met starten dan krijgt hij veel minder lucht en dus automatisch in verhouding meer benzine. Je moet 's winters bij koud weer vaak ook 2 maten sproeier groter dan start hij ook veel beter en loopt hij net wat lekkerder bovenin.