Ik heb vandaag een limited edition van 2005 gekocht maar deze heeft een elecktronisch probleem..
Als ik het contact aanzet werkt de verlichting van het dashboard niet maar pas als ik de brommer start.
Ook als ik de brommer start geeft ie ipv NE van neutraal, een bepaalde snelheid aan die verhoogt als ik gas geef
En het laatste is als ik het groot licht aanzet daalt het aantal toeren zodat ie bijna stilvalt..
Ik moet er wel bijzeggen dat ie een jaar heeft stilgestaan
Heb je de kabelboom al helemaal nagelopen op kortsluitingen?
Zekering kapot, accu leeg?
Hm was dat ook al aan het denken
Maar het probleem is dat de brommer voorlopig nog bij de andere eigenaar staat en hem pas volgende week hier thuis heb
Zodra ik hem thuis heb ga ik dat nakijken!
Nog andere mensen die een verklaring hebben of die al ervaring hebben gehad met dit probleem?
B-xtreme schreef:Ik heb vandaag een limited edition van 2005 gekocht maar deze heeft een elecktronisch probleem..
Als ik het contact aanzet werkt de verlichting van het dashboard niet maar pas als ik de brommer start.
Ook als ik de brommer start geeft ie ipv NE van neutraal, een bepaalde snelheid aan die verhoogt als ik gas geef
En het laatste is als ik het groot licht aanzet daalt het aantal toeren zodat ie bijna stilvalt..
Mvg Bob
helpen draait om suggesties geven, maar aangezien jouw teller wel heel raar doet!?
uhm, omdat jouw teller meer aangeeft bij hoger toerental denk ik dat je teller zit
aangesloten op een van je spoelen.
ik krijg een beetje het idee dat ze met jouw spoelen hebben zitten kloten.... waarom weet ik niet.
Ik moet er morgen terug heen om een voorschot te betalen en dan zal ik er rap een nieuwe batterij in stoppen om te zien of dit het probleem is.. Zal morgen iets laten weten of het heeft geholpen
die electronische dashborden is precies echt dikke rommel van derbi..
mijn drd had erook van 3kabels door gesmolte enzo zekering die om de 5meter kapot sprong
bij het minste foutje in jouw elentric kan jouw dashbord raar doen
zet is een zekering 10ofso
en als je niets van elentric kent mag je gerust altijd een afkomen:)
mvg
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door: http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false; http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
B-xtreme schreef:Ik moet er morgen terug heen om een voorschot te betalen en dan zal ik er rap een nieuwe batterij in stoppen om te zien of dit het probleem is.. Zal morgen iets laten weten of het heeft geholpen
Als er nu al problemen mee zijn, is het dan nog wel waard om hem te kopen?
Ach, als de prijs maar goed is, dan zou ik ook nog wel even willen aanklooien.
Maar ja meestal wil je direct racen he
Heeft de gekochte brommer soms een electronische toerenteller die je misschien met de snelheidmeter hebt verward ?
Mbt tot het grootlicht vraag ik me af of er misschien een te zware lamp inzit waardoor de lamp te veel stroom trekt
op de spanningsregelaar. Maar kan ook gewoon een slechte afstelling zijn.
Mocht de koop doorgaan even de boel goed nakijken (olie/kvs/banden/bougie/luchtfilter etc.) en dan goed afstellen.
Laat maar eens horen
Een gelukkig nieuwjaar gewenst
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
B-xtreme schreef:Ik moet er morgen terug heen om een voorschot te betalen en dan zal ik er rap een nieuwe batterij in stoppen om te zien of dit het probleem is.. Zal morgen iets laten weten of het heeft geholpen
Is 1400€ veel voor een limited edition uit 2005? Ik d8 het niet!
RaliasR schreef:Ach, als de prijs maar goed is, dan zou ik ook nog wel even willen aanklooien.
Maar ja meestal wil je direct racen he
Heeft de gekochte brommer soms een electronische toerenteller die je misschien met de snelheidmeter hebt verward ?
Mbt tot het grootlicht vraag ik me af of er misschien een te zware lamp inzit waardoor de lamp te veel stroom trekt
op de spanningsregelaar. Maar kan ook gewoon een slechte afstelling zijn.
Mocht de koop doorgaan even de boel goed nakijken (olie/kvs/banden/bougie/luchtfilter etc.) en dan goed afstellen.
Laat maar eens horen
Een gelukkig nieuwjaar gewenst
Jij alvast ook een gelukkig nieuwjaar Zal zeker als ik thuiskom met de brommer de batterij vervangen, een nieuwe (sterkere?) zekering, en een lampje steken dat wel origineel is.. Als dat nog niet helpt zal het een nieuwe kabelboom worden vrees ik
Ik kijk liever niet naar de prijs en bouwjaar.
Heb de mijne in februari gehaald, voor 1900. Uit 2007. Had 450km gelopen, geen roest.
Nu 4000km later nog steeds geen roest.
Maar wat is de km stand dan? En heb je een fototje?
AlexSenda schreef:
Ik kijk liever niet naar de prijs en bouwjaar.
Heb de mijne in februari gehaald, voor 1900. Uit 2007. Had 450km gelopen, geen roest.
Nu 4000km later nog steeds geen roest.
Maar wat is de km stand dan? En heb je een fototje?
De km stand is 10000km maar ik ga dit blokje verwisselen met het blokje van mijn extreme dat maar 2800km heeft
De kappen moeten wel worden herspoten maar voor de rest is ie top!
Ga er binnenkort een gallery van aanmaken waar foto's genoeg in komen
Allesinds vind ik het geen miskoop!
B-xtreme schreef:Ik heb vandaag een limited edition van 2005 gekocht maar deze heeft een elecktronisch probleem..
Mvg Bob
Hoort er in een limited een neutraal signaal dan ? nee toch?
Mvg Bob
Hoort er in een limited een neutraal signaal dan ? nee toch?
Jah was er net ook al over aan het twijfelen maar allesinds geeft ie een bepaalde snelheid aan als ik stilsta en als ik gas geef verhoogt de snelheid Heeel raar..
Staat hier al op het forum beschreven hoor, zelf een beetje zoeken lijkt me niet zo moeilijk?
Trouwens niet luisteren naar die KREGO, want hij vertelt enkel dikke onzin.
Als je er een grotere zekering erin duwt heb je kans dat de teller doorbrand.
Liever dat de zekering (van nog geen 10 cent) door brandt dan dat de teller (kan je veel zekeringen voor kopen) doorbrand.
Meestal is er ook een oorzaak dat de zekering door is gebrand, die moet je natuurlijk eerst gevonden hebben (DUH)...
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
Bart schreef:Staat hier al op het forum beschreven hoor, zelf een beetje zoeken lijkt me niet zo moeilijk?
Liever dat de zekering (van nog geen 10 cent) door brandt dan dat de teller (kan je veel zekeringen voor kopen) doorbrand.
Meestal is er ook een oorzaak dat de zekering door is gebrand, die moet je natuurlijk eerst gevonden hebben (DUH)...
Denk je nu echt dat ik de zekering niet weet steken?
Kan de brommer pas controleren als ie bij mij thuis staat (Binnen 1-2 weken)
Bart schreef:Staat hier al op het forum beschreven hoor, zelf een beetje zoeken lijkt me niet zo moeilijk?
op mijn xtreme bleven die zekeringetjes springen.
terwijl er helemaal geen electrische problemen waren/zijn
mijn broer heeft dan maar een 10 zeker gestoken en ik rij er ook nog steeds mee...
het klopt wel dat het minder ''veiliger'' is voor je kabelboom...
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door: http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false; http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
op mijn xtreme bleven die zekeringetjes springen.
terwijl er helemaal geen electrische problemen waren/zijn
mijn broer heeft dan maar een 10 zeker gestoken en ik rij er ook nog steeds mee...
het klopt wel dat het minder ''veiliger'' is voor je kabelboom...
hm, ik heb hier 15A zekering erin zitten, nooit ooit problemen mee gehad.
verwarmde handschoenen, xenon, "contact-aan lichten" werkt prima....
Ik zeg ook niet dat het slecht zal werken, maar mocht je dan een kortsluiting hebben is het prijs...
En B-xtreme, ik heb niet gezegt dat je de zekering niet kon vinden? Enkel gezegt dat je geen grotere moet steken en je gewoon de kabelboom kan nalopen. Desnoods haal je hem er gewoon even af?
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
Als je de zelfde kleur wilt overspuiten kan het veel geld kosten. Weet het niet zeker.
Maar mijn vader is spuiter. En wou me drd pro kappen blauw over laten spuiten.
En zoon potje kost al gauw 75 euro. En laat staan de uren die er nodig zijn.