Mijn naam is cedric, ben 16 en woon in België (ja België ja

bromgeschiedenis
Crosser

M'n 2e mtx kwam wat later, een volledig originele mtx in het zwart-geel, ligt nu uit elkaar

De derbi

Ik natuurlijk blij

De vorige eigenaar heeft hem aan een Derbi dealer verkocht en hierdoor kreeg ik 1 jaar garantie (wat al van pas is gekomen , zie verder).
De setup was volledig standaard maar dan met een Leovince v6, hij liep 85 ofzo, dit vond m'n pa te veel, en dus vroeg hij om een prop in de uitlaat te steken waardoor ie begrenst zou worden tot 60. Ook zouden andere onderdelen vervangen worden zoals het oliepompje en het stuur.
Allemaal goed en wel, de brommer was af, en m'n pa ging testrijden ( Ik was bij m'n ma (ouders gescheiden) en wist niet dat m'n pa een derbi had gekocht). Hij startte zeer moeilijk en na een paar keer rijden begon het olielampje te branden, dus m'n pa checkte of ik wel genoeg olie had en dat was zo. Hij belde naar de garage en ze zeiden dat hij gewoon even verder moest gaan met rijden (en hier ging het mis). Toen volgde het bekende geluid en ik had een vastloper. Dus terug naar de garage, en nu na lang onderzoek blijkt dat er een pompje voor het nieuw blok van derbi geleverd is terwijl ik een oud moet hebben. Dit was dus de fout van de garage en omdat ik garantie had krijg ik alles nieuw.

UPDATE
brommer is klaar! Hier foto's:

Een goeie ouwe foto-update

met een maat

set up
Alles ori behalve Leovince v6
ontgrenst tot 60 km/u ivm de strengere regeling in België
To do
af
niet af
msschien
-andere handvaten