Derbi Blok Reviseren!

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
basDRD
Tuner

Derbi Blok Reviseren!

Ongelezen bericht door basDRD »

hey allemaal

Ik ga beginnen aan een blok reviseren (http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=13&t=411)
En het probleem is het schakelt nu ook niet goed dus het gaat een moeilijke eerste poging worden, maar ooit moet je er aan beginnen en ik ben redelijk handig dus met goed opletten en beetje hulp van jullie :roll: moet het wel goedkomen :D
Dit topic is gewoon aangemaakt om me vraagjes in testellen ^^
het blok is vandaag net binnen gekomen.. dus net is gekeken

De eerste vraag al hoe kan het nu dat die alleen in zijn vrij en 2e versnelling kan? je hoort hem naar zijn 3 op gewoon ergens tegen slaan dus tandwielen allemaal in de verkeerde volgorde erop of?

en nu wil ik de kopelings kant openhalen maar bij de water pomp zit dat pompje zeg maar vast.. en bij de olie pomp zit in clipje moet je die er gewoon aftrekken allebei?

Alvast bedankt :mrgreen:
Joenne88
Pro tuner
Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106

Re: Derbi Blok Reviseren!

Ongelezen bericht door Joenne88 »

heb jij dat blok gekocht wat eerder in een topic stond ? dat je me nog gepbt had ? :P
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
basDRD
Tuner

haha ja dat is het, heb het de koppelings kant opengehaald daar zit volgensmij alles goed.. kun je trouwens zien welke platen het zijn? ik zal morgen is een foto ervan posten! orginele of andere dus ^^

gr bas :D
Joenne88
Pro tuner

mja als je de koppelingsplaten eraf haalt, dan zou het schakelen een stuk soepeler moeten gaan, ik zou het wel proberen of het een beetje werkt voordat je de rest uit elkaar sloopt :roll:
basDRD
Tuner

Ik ben nu bezig met de koppelings platen los tehalen, maar als je alle veertjes los hebt moet je normaal toch gewoon dat "deksel" en de koppelings platen eraf kunnen pakken?? Ze zitten dus gewoon nog vast bij mij..

hier een foto van hoe het eruit ziet:
Afbeelding

En trouwens je kunt vast niet zien aan die foto welke platen het zijn? =p

Bedankt,
Bart
Pro tuner
Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie

Ongelezen bericht door Bart »

veertjes eraf en deksel erafschroeven. Dan kan je zien welke koppelingsplaten het zijn ;)
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
basDRD
Tuner

Als het goed is is het probleem opgelost.. de versnellings pook die de schakelster rond draait zat er niet helemaal goed op en die ging zwaar.. alles open gehaald morgen alles schoonmaken in elkaar zetten en hopen dat die goed rijd :lol:

nog ff twee keeringen kopen en misschien sterkere koppelings veertjes, weet iemand hoe je kan zien welke het zijn?
Joenne88
Pro tuner

veel veren zien er hetzelfde uit, sommige; zoals die van mk kunnen een kleurtje hebben.
naar waarschijnlijkheid zijn het originele die er momenteel inzitten (ik ga er even vanuit dat het een origineel gereviseerd blokje is)
basDRD
Tuner

Oke hier ben ik weer, ik heb er een hele tijd geen ......... aan gedaan maar nu word het toch echt tijd dat die gaat lopen :D

dus hier de vraag, heeft iemand een tekening of afbeelding waar precies opstaat van hoe de tandwielen moeten zitten en welke ringetjes ertussen.. want hij schakelt dus nog steeds niet, het moet wel zijn dat de tandwielen verkeerd zitten :cry:

bedankt bas :mrgreen:
Lex
Pro tuner
Vervoersmiddel: Suzuki DRZ400SM

Ongelezen bericht door Lex »

http://www.easyparts.nl/showdrawing/200 ... Shaft.html

En anders eventjes zoeken naar het type/bouwjaar waar het blok van is ;)

Dit is oude model blok, als ik me niet vergis ( 2006 overgangsjaar )
basDRD
Tuner

Ja die heb ik al gevonden maar daar staat alles wel op maar niet overzichtelijk en me maten, dus heb er nog niks aan :cry:
Plaats reactie