ik ben tijs, woon in belgië en ben 16 jaar
ben op 6 januari 2012 na lang wachten eindelijk m'n brommer mogen gaan halen,
het gaat om een drd evo limited edition, nummer 715/999
ik heb hem 2e hands gekocht en er stonden 3500 km op de teller, hij is dus nog in zeer goede staat enkel een paar kleine krasjes op de achterste kap.
eerste plannen:
-remschijven kleuren
- drd racing koplamp + spatbord
-de originele ltd handkappen (die waren er niet meer bij

-andere pinkers en deze met het achterlicht wegwerekn en dat soort kleine dingen
-renthal stuurtje
motorisch:
-deftige uitlaat eronder
-leuke cilinder
-carb naar gelang cilinder
dan hier wat foto's:
net thuis

zo is hij meegekomen

het limited nummer

de mooie stickers

de remschijven gekleurd

ik was zelf zeer tevreden met het resultaat

na 2 weken yasuni r2 besteld:
net binnengekregen

carbon demper

nu is hij al redelijk vuil

nieuwe pinkers gekocht en zwart gemaakt

vanachter onderin gewert samen met achterlicht

en mooie malossi stickers op m'n achterbrug geplakt

ik heb woensdag nieuwe limited handkappen binnengekregen nieuw in de originele verpakking van daan op het forum
bij deze bedankt daarvoor

ik heb ze meteen gemonteerd natuurlijk
(sorry kwaliteit van de foto's is niet al te best)
net binnen

op m'n derbi

ik heb overlaatst mijn keringen in mijn voorvork moeten laten vervangen omdat aan 1 kant de kering kapot was
natuurlijk heb ik in een voorvork van een drd evo weer speciale keringen en kost 1 kering 40 euro in plaats van 15 euro voor een normale kering

dan heb ik een tijdje geleden nieuw voorspatbord en nieuwe voorvorkprotectors binnengeregen
voor de protectors heb ik een plaatje gemaakt zodat ze erop passen
mijn koplamp heb ik van een vriend overgekocht maar hij is nog in zeer goede staat
de lampfitting heb ik zwart gemaakt omdat ik deze tweedehands gekocht had en het vuil dat erop was kreeg ik er niet af

toen weer mijn achterband kapot gereden en heb ik in eens maar 2 nieuwe michelin pilot sporty's gekocht

maar even update:
vorige week gaan rijden met een paar vrienden maar blijkbaar iets te lelijk gedaan, nadat we even waren gestopt en terug wouden vertrekken stond ik daar in 1e en wouw hij niet meer schakelen

ik dan maar tege 10 per uur naar huis gereden en meteen men blok eronder uit gehaald
eerst dacht ik dat hij tussen 2 vitessen in zou zitten maar dat was tog niet het geval, ik doe mijn koppelingskant open en het plaatje van m'n schakelas is gebroken

ik had een tijdje terug met drd pro met mhr team eronder gereden dus was ik nu mijn ori setup met yasuni r2 meer dan beu
hij had geen koppel meer genoeg en trok niet lang genoeg door naar m'n zin dus maar besloten nu m'n blok tog open lag meteen nieuwe setup te bestellen:
-mhr team 80 7t
-malossi krukas
-malossi vl6 membraam
-malossi spruitstuk
-malossi kelk
-polinni koppeling
-metrakit 24 mm carb
na even nadenken zat ik met een r2 op een mhr team 80 cc

ondertussen heb ik me bezig gehouden met het zo goed als helemaal uiteen halen van m'n brommer om hem eens deftig te kuisen en alle ronde vijzen te vervangen

in de week even m'n voetsteuntjes gezandstraald en ingespoten met blanke lak

vind het zelf veel beter zo, ze waren vanbinnen aan het roesten en roest aan m'n brommer is het laatste wat ik wil
ik heb ook al m'n carters gesplitst ori krukas eruit gehaald keringen en lagers eruit gehaald en carters wat gekuisd, ik kan nu niet meer voort met m'n blok want ik wacht nog op m'n bestellingen, dam-sport had een paar dingen niet meer in stock dus dit zou nog wel even kunnen duren.

ik heb me laten vertellen dat ik de binnenkant van m'n carters met schuurpapier mag uit schuren en daarna de carters uit te spuiten met hoge druk terwijl de boite er nog in zit maar nu vraag ik me af of het uitschuren met enkel schuurpapier iets gaat doen aan prestaties en of ik echt wel met hoge druk door m'n boite heen mag spuiten als iemand me hier mee verder kan helpen?
ondertussen hou ik me verder bezig met het kuisen en "heropbouwen" van men brommer
na wat opzoekwerk op het forum ben ik tot het besluit gekomen dat ik voor een team toch maar best m'n carters kon uitvrezen dus heb ik ze gewoon afgetekend met een pakking en ben ik beginnen vrezen.

en het eindresultaat

daarna weer zolang moeten wachten dat mijn uitlaat weer begon te roesten van in de garage te liggen dus heb ik me daar even mee bezig gehouden samen met m'n oude r2

na 3 maanden wachten eindelijk de bestelling van dam-sport binnen gekregen en ben ik maar aan het werk gegaan

ik heb geen foto's van de opbouw ik had te lang moeten wachten en hij moest gewoon zo snel mogelijk rijden

toen had ik hem in elkaar gekregen maar wouw hij niet in de powerband, dan maar even wat hulp bij gehaald en m'n ontsteking stond gewoon niet juist
dan weer wat afstelwerk gedaan en wat geknoeid met de sproeiers, hij reed al vlotjes maar de sproeier was nog net iets te groot
dit alles is ondertussen al een dikke maand geleden want ik ben hem van de week weer gaan kunnen terug halen bij de politie

hij rijd nu mooi 55 bergaf er is niets aan veranderd behalve de uitlaat en de carb ik moet volgende week voor m'n rijbewijs gaan maar als dat achter de rug is gaan die er weer mooi op!

ik heb nu een tijdje gereden met een mhr team 7t, daar was ik heel tevreden mee maar die is helaas vast gelopen