ik dacht laat ik mijn hok hier ook eens online gooien:)
Ik ben John van Oostende, 17 jaar en kom uit Nieuwe tonge (zuid holland).
Vanaf mijn 11e sleutel ik al aan: karts, brommertjes, puchjes, tomos, crossmotors eigenlijk vanalles op het 2 takt gebied.. dus moest ik toen ik 16 was natuurlijk ook een brommer!

maar goed, nu over de aprilia sx, vorig jaar december 16 geworden, en gelijk voor mijn theorie en praktijk gegaan, en gehaald..
kon alleen niet rijden vanwege de boel sneeuw, dus als ik ergens heen moest ging ik de met de RM125..

Het begon allemaal toen mijn vader een aprilia sx zag staan bij een boer net buiten het dorp, ik ben er wezen kijken en hebben hem gelijk op gehaald, was helemaal orgineel en er stond maar 6570Km op de teller.
ik wist dat er nooit aan de brommer gekloot was, dus dat hij niet gaar was igg.
zo was hij toen ik hem opgehaald had:

gelijk die dag uit elkaar gehaald, kenteken en alles eraf, alles schoon gemaakt.. en uiteraard leuke dingetjes ervoor gekocht..
na anderhalve maand zag hij er zo uit:

ik was toen nog geen 16, dus kon alleen maar op eige terrein rijden. ik heb hem 1x uitgetest met de gia enduro, top van 96km/u met 14-52
Hier in de sneeuw met mn ragbrommer MTX:

Het was zover, eindelijk 16!

ik helemaal trots naar school ermee geweest, helemaal geweldig vond ik het ''legaal brommerrijden''.
3 maanden naar school, op een vrijdagmiddag uit school vond ik het al een beetje verdacht met politie.. dus rustig naar huis gereden, ja hoor onderweg politie motor naast me, gelukkig reed ik maar 25 in het dorp dus op de rollerbank ging ik maar 38km/u en ze geloofde het dat ik aan het afstellen was. helaas wel boete gehad voor me kenteken..
toen had ik vakantie, en wou ik eens wat anders vooral motorisch:
leuke dingen gekocht:
een oud Type blok zodat ik toch mijn orginele blokkje er op kon doen als deze kapot ging.
Polini evolution 70cc (Laten tunen en de carters ook)
polini membraam
polini binnenrotor
metrakit spruitstuk
26mm dellorto
twinair
yasuni r3
polini koppelings platen met MHR veren
Hebo krukas.
dit was goed voor een top van 134 en 18,6 pk op testbank. met 14-50
dit was het blokje:

onder tussen ook me velgen zwart gespoten..
ik vond me frame ook beetje lelijk, dus helemaal uit elkaar, en frame zwart voorvork en achterbrug. goude naven en goud fatbar stuurtje
de yasuni r3 weg gedaan en een Scr bovenlangs met HGS 125cc demper klein model toen was mn brommer zo:

ik vond hem helemaal geweldig!
hier een hele poos trots mee rond gereden, tot mijn blok kapot ging, en ik was het ook zat want ik reed maar 50km met een tank benzine.. :{}:
mn orginele blokje er weer opgezet met de SCR, afgesteld en op de testbank geweest dit was goed voor: 9,8pk en een top van 101 KM/u

http://www.youtube.com/watch?v=K_vBVWDixPM" onclick="window.open(this.href);return false;
kreeg complimentje van DDL, voor het goede afstellen :Y:

zo heb ik rondgereden tot vorige week, ik kon mijn SCR goed verkopen en wou toch weer eens beetje beginnen met opvoeren, dus dat gedaan en een metrakit sp besteld.

Toen wou ik weer eens wat anders, dus heb me velgjes aangepakt, en blokje. en nog wat kleine zooi.

me velgjes twotone gespoten! hoop werk maar het resultaat mag er zijn vind ik

Zo is die geworden na de opknapbeurt.
rij nu met een 70cc DMP vervaningcilinder, 21mm malossi inlaatsetje en 21mm black met twinair en sp:)

Poosje geleden lekker ant touren geweest met me maat (jan-karting) we waren naar de kartbaan van strijen geweest, erg leuke dag was dat:)

SPtje is al lekker ant verkleuren:$, dankzei jan zn uitlaat olie, weet niet wat er allemaal in dat flesje zit maar het houd het roesten aardig tegen haha.

na het touren lekker schoongemaakt en zo stondtie er toen weer bij:

Ik ben nu bezig met mijn blokje te reviseren, krukas etc is al besteld, wss komt er nog een 80 MHR op, voor de rest zal er niet zo veel meer veranderen. want ben er tevreden mee:)
UPDATE 4-4-2012
Gisteren een YZ125 crosskap en spotje binnengekregen van Sander, hier opt forum.
kapje is geschuurd en spuit ik eventjes. want was wat verf afgebladert..
voor rest vind ik het wel dik staan, ook gelijk stage6 tellert achter mn stuur gemaakt.

Beunstatus.

Ik had een MVT krukas besteld, maar had jos dijkman de verkeerde op gestuurd die voor GPR was.
dus ze belde me en zeiden, ja die voor senda is er nog niet, wil je wachten of wil je voor dezelfde prijs de DOPPLER endurance.
dus nu krijg ik morgen de doppler binnen en kan die in elkaar.
UPDATE 11-04-2012
zaterdag nieuw krukas erin gestoken en MHR veertjes. overal nieuwe lagers en keringen. waterpomp gereviseerd, gewoon weer vers blokje:)
toen eind de middag helemaal opgebouwd en kon ik weer rijden savond:)
zo stond hij er zaterdag middag bij, nog zonder blokje.

en na 2 uurtjes stond hij helemaal klaar om te rijden!

testrondje bevoel super! loopt weer heerlijk, geen gekke geluiden of iets dergelijks dus het zal vast goed zijn.
nog wat fototjes.
KTM kapje en spotje.

Geile SP.

Lekker kontje:D
dit was het weer, er zullen niet zo veel updates meer komen! want hij is aardig af zo vind ik, alleen komt er nog een fietstellertje op:)
KONINGINNENACHT UPDATE.
Ieder jaar is het in Ouddorp (zh) traditioneel met Qday om sochtends met een zelfgemaakte uitlaat het dorp en dorpen er om heen wakker te maken, Zelfs met medewerking van de politie mogen we van 04:30 tot 08:30 ons uitleven. alles wordt geaccepteerd als je maar licht en een helm op heb en niet heb gedronken.
Dit jaar waren er zo rond de 120 brommers. en het geluid was ongezond, 3 dagen last gehad van piepende oren zelfs met oordopjes haha.

Uitlaatje.

Brommer van jan-karting en mij, kratjes bier waren voor na het rijden

helmpjes haha

Geen zin om GoPro te kopen dan maar dit:$
Hier alvast paar filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=t0s2CrPJPUg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=rGh4DH58_BI" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=rr-Xth9MP_E" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=ztZ84JqVDeI" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn onboard filmpjes volgen.
Reacties, tips en complimenten zijn welkom,
Mvg John