Ik ben Barth 16 jaar en heb een derbi limited 07 gekocht. Deze moet echter wel een beetje opgeknapt worden. Dit is vooral leuk nu de zomer er aankomt. Echter kost dit bij een scooter boer klauwen met geld dus wil ik er zelf aan beginnen. Wat brommers betreft ben ik een echte beginner. Nu zit ik met een paar vragen die jullie hopelijk kunnen beantwoorden voor mij.
1: Is het lastig om je voorwiellagers te vervangen? Ik wil daarbij ook mijn schijfremmen gaan onderhouden. En de veroesten bouten in de as vervangen. De schijfen krijgen ook een kleurtje aan de binnenkant en nieuwe rvs boutjes. Achter moet dit ook gebeuren. (is dit hetzelfde principe?). Is dit mogelijk met weinig ervaring?

2: Om bijvoorbeeld mijn standaard weer opnieuw te spuiten heb ik een aantal dingen nodig. Ik koop het veertje nieuw (dit is niet erg veel geld) en schuur de standaard op. Echter weet ik niet met welk schuurpapier en of ook met een boor kan. En met wat voor verf dit moet gebeuren? Dit geld ook voor mijn stepjes en rem.

3: Mijn standaard uitlaat is erg vies en zou ik zo graag weer glimmend hebben. Is dit mogelijk en hoe moet dit?

4: Hoe pas de ik speling aan die er op mijn koppeling zit? Hier zie je een foto met wat ik bedoel.

5: Hier zie je ook verroesten bouten. Hoe moeilijk is het om deze te vervangen? Ik kan de brommer nergens ophangen namelijk.

6: Is je carter kap er makkelijk af te halen? Hier is namelijk benzine overheen gekomen en dat is er ingetrokken. Nu wil ik hem over gaan spuiten.
Ik denk dat ik hiervan een gallery of worklog van ga maken!
Alvast bedankt, Barth
PS: De Derbi was wel erg vies maar moest toch even snel foto' s hebben!