moet het blok worden aangepast?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
mitchellvanrijn
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: do 28 apr 2011, 13:21
Vervoersmiddel: .
Derbi Senda x-race SM 50cc 2010 (te koop)
Derbi Senda xtreme SM 2009
-80 MHR
-SCR Corse hm 50/70
-stage 6 pwk 28mm
-malossi e13 powerfilter
-malossi vl6 membraan
-malossi spruitstuk
Locatie: mijdrecht

moet het blok worden aangepast?

Ongelezen bericht door mitchellvanrijn »

Wanneer ik een 70cc airsal monteer op mijn blok , moet deze dan worden aangepast? De airsal heeft een booring van 48mm.
de standaard booring van een 50cc cilinder is 40 cc.
Mijn vraag is dus tevens of dit desondanks de verschillende booring gewoon past?
en wat voor carberateur is verstandig te nemen ? std/21/24/26?
Bijvoorbaad dank. :box:
Gebruikersavatar
BasvO
Pro tuner
Berichten: 710
Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 22:41
Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: moet het blok worden aangepast?

Ongelezen bericht door BasvO »

Als je met het blok aanpassen de carters aanpassen bedoeld dan hoeft dat niet. Als je nieuwe carb erbij wilt zou ik voor 19/21 gaan.
racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen :clap:

Afbeelding
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: moet het blok worden aangepast?

Ongelezen bericht door Jasper »

Hoeft niet, kan wel voor betere prestaties.
Carb is 24mm het beste.
mitchellvanrijn
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: do 28 apr 2011, 13:21
Vervoersmiddel: .
Derbi Senda x-race SM 50cc 2010 (te koop)
Derbi Senda xtreme SM 2009
-80 MHR
-SCR Corse hm 50/70
-stage 6 pwk 28mm
-malossi e13 powerfilter
-malossi vl6 membraan
-malossi spruitstuk
Locatie: mijdrecht

Re: moet het blok worden aangepast?

Ongelezen bericht door mitchellvanrijn »

ok ja sorry, het gaat om de carters. maar 24 mm moet ie lkkr op lopen ? :dry:
en jah, betere prestaties wist ik maar zelfs als carters niet aanpas moet die 70 flink blazen t.o.v mijn standaard 50. (A)
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: moet het blok worden aangepast?

Ongelezen bericht door Jasper »

Klopt.
Maar boring 48mm is een 80cc ;).
En je orginele 50cc heeft een boring van 40mm en niet 40cc ;)
mitchellvanrijn
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: do 28 apr 2011, 13:21
Vervoersmiddel: .
Derbi Senda x-race SM 50cc 2010 (te koop)
Derbi Senda xtreme SM 2009
-80 MHR
-SCR Corse hm 50/70
-stage 6 pwk 28mm
-malossi e13 powerfilter
-malossi vl6 membraan
-malossi spruitstuk
Locatie: mijdrecht

Re: moet het blok worden aangepast?

Ongelezen bericht door mitchellvanrijn »

spelfout, weer te snel getypt, maar 50 mm is toch voor 80 cc? want ik heb even zitten kijken op josdijkman en daar stond bij de 70 dat het een boring van 48 mm heeft. of is dat de hoogte?
En wat is de maximale boring die je op je carter kunt zetten ?
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: moet het blok worden aangepast?

Ongelezen bericht door Jasper »

ja 50mm is 80cc, maar 2mm verschil maakt geen 10cc ;).
48mm is 75cc geloof ik zo uit mijn hoofd.
50mm is 76,5cc.

moet je even uitrekenen met een formule ;).
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: moet het blok worden aangepast?

Ongelezen bericht door Daan22 »

parmakit 110 heeft toch ook een 50mm :think:
#22
Robert s
Derbi fan
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 27 mei 2011, 09:19
Vervoersmiddel: derbi drd sm 2008
Locatie: Buinen, Drenthe

Re: moet het blok worden aangepast?

Ongelezen bericht door Robert s »

ja maar voor een parmakit heb je ook langere slag asje hebben hé, want de cilinder is hoger (A)
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: moet het blok worden aangepast?

Ongelezen bericht door Daan22 »

Robert s schreef:ja maar voor een parmakit heb je ook langere slag asje hebben hé, want de cilinder is hoger (A)
weet ik maar wou aantonen dat 50mm niet per sé 80 cc is
#22
mitchellvanrijn
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: do 28 apr 2011, 13:21
Vervoersmiddel: .
Derbi Senda x-race SM 50cc 2010 (te koop)
Derbi Senda xtreme SM 2009
-80 MHR
-SCR Corse hm 50/70
-stage 6 pwk 28mm
-malossi e13 powerfilter
-malossi vl6 membraan
-malossi spruitstuk
Locatie: mijdrecht

Re: moet het blok worden aangepast?

Ongelezen bericht door mitchellvanrijn »

dus met andere woorden, als je eenmaal een mhr 80 hebt gehad, kan je makkelijk door naar parmakit dmv een steviger krukas en langere drijfstang ?
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: moet het blok worden aangepast?

Ongelezen bericht door Daan22 »

mitchellvanrijn schreef:dus met andere woorden, als je eenmaal een mhr 80 hebt gehad, kan je makkelijk door naar parmakit dmv een steviger krukas en langere drijfstang ?
wil je nu bedoelen dat je van de mhr 80 een 110 kan maken? :blink:
#22
mitchellvanrijn
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: do 28 apr 2011, 13:21
Vervoersmiddel: .
Derbi Senda x-race SM 50cc 2010 (te koop)
Derbi Senda xtreme SM 2009
-80 MHR
-SCR Corse hm 50/70
-stage 6 pwk 28mm
-malossi e13 powerfilter
-malossi vl6 membraan
-malossi spruitstuk
Locatie: mijdrecht

Re: moet het blok worden aangepast?

Ongelezen bericht door mitchellvanrijn »

nee ik bedoel als je carters een maal klaar zijn voor de 80 kan je evt na een tijd gewoon de 110 erop pluggen.
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: moet het blok worden aangepast?

Ongelezen bericht door Daan22 »

mitchellvanrijn schreef:nee ik bedoel als je carters een maal klaar zijn voor de 80 kan je evt na een tijd gewoon de 110 erop pluggen.
voor mhr 80 hoef je je carters niet aan te passen
#22
mitchellvanrijn
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: do 28 apr 2011, 13:21
Vervoersmiddel: .
Derbi Senda x-race SM 50cc 2010 (te koop)
Derbi Senda xtreme SM 2009
-80 MHR
-SCR Corse hm 50/70
-stage 6 pwk 28mm
-malossi e13 powerfilter
-malossi vl6 membraan
-malossi spruitstuk
Locatie: mijdrecht

Re: moet het blok worden aangepast?

Ongelezen bericht door mitchellvanrijn »

en de team ?
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: moet het blok worden aangepast?

Ongelezen bericht door Daan22 »

mitchellvanrijn schreef:en de team ?
team ook niet , is volgens mij de enige snelle cilinder waarbij je de carters niet echt hoeft aan te passen :think:
correct me if i 'm wrong :oops:
#22
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: moet het blok worden aangepast?

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

voor de parmakit 110cc moet je je carters uit laten kotteren, voor de grotere krukas die je erin moet zetten. Dan zijn je carters ook gelijk alleen geschikt voor de 110cc omdat je er geen gewone kruk meer in wilt zetten omdat je krukasruimte dan opeens zo gigantisch groot is dat het de compressie niet ten goede zal komen ;)
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: moet het blok worden aangepast?

Ongelezen bericht door Daan »

Fout. Boring parmakit is 55 met een 46 slag. Het cilinder hemd is ongeveer 65mm geloof ik. Dus past dat niet zonder kotteren in het carter. Krukas past wel zonder aanpassingen. Die van bidalot met 48mm is de enigste die niet past zonder aanpassingen.

De nieuwe team moet je wel je carters aanpassen voor het mensel maar dat hoeft niet.

Je airsal past dus zonder aanpassingen
mitchellvanrijn
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: do 28 apr 2011, 13:21
Vervoersmiddel: .
Derbi Senda x-race SM 50cc 2010 (te koop)
Derbi Senda xtreme SM 2009
-80 MHR
-SCR Corse hm 50/70
-stage 6 pwk 28mm
-malossi e13 powerfilter
-malossi vl6 membraan
-malossi spruitstuk
Locatie: mijdrecht

Re: moet het blok worden aangepast?

Ongelezen bericht door mitchellvanrijn »

nice, thnkx voor alle reacties mensen
Plaats reactie