me derbi heef hooikoorts
de krukas is namelijk kapot.
Dus NOOOOIIITTT GEEN ARTEK krukas halen.
wss krijg ik de krukas vergoed dus dan krijg ik ook een leuk bedrag trug.
de nieuwe krukas word een BRK 43mm slag as.
we gaan het wel totaaaal anders doen als hoe daan het heef.
Dus dat kan je straks ook niet vergelijken!!!
de zuiger komt straks 1.56mm verder naar onder en verder naar boven.
dus de verbrandingskamer wordt 3.12mm groter (in hoogte)
de cilindervoet wordt 1.5mm afgedraaid, zodat de poorten mooi openen en je een lage poorttiming krijg.
dus dan komt de zuiger in totaal 1.5(voet) + 1.56(krukas) = 3.06mm hoger in de cilinder als normaal.
bij de meeste cilinders komt de zuigerveer dan boven de cilinder uit en daarom kan dit ook niet bij de meeste.(zoals bij daan)
de airsal heef gelukkig een kop die in de cilinder val.
daarom is dit vrijwel de enige cilinder waarmee het kan.(vandaar de airsal

)
ook worden een paar verschillende koppen berekend en gedraaid voor een betere compressie verhouding.
(losse binnenkoppen)
(we weten niet hoe dit uitpak met een standaard airsal)(kan goed lopen maar ook kut)
ik hoop dat die redelijk rijd zodat ik er een tijdje mee kan rijden zonder problemen.
als dat goed gaat wordt de cilinder getuned en wss een opmaat uitlaat.
ik heb alles binnen op de krukas na, die komt aankomende week.
kapotte krukas.
Carter schoon en klaar voor oplassen.
Dit moet worden opgelast ivm flow naar de cilinder.(is bij de mhr te veel weggehaald)
en hier een foto van de kop die aangepast moet worden.
Dit staat nog in de kinderschoenen ik heb er niet veel over gevonden op internet.
dus ga niet haten.
credits gaan ook uit naar daan hij heef het min of meer bedacht en ik voer het uit
er zullen veel foto's gaan verschijnen
