Het ''algemene'' kleine vragen topic

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Daan22
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Daan22 »

welk tandwiel heb je nu dan? sproeier is niet om harder te gaan maar om je brommer juist af te stellen, ten gevolge van heel slechte afstelling kan je top lager liggen wel
Vinkie
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi DRD Limited 08 --- Derbi Senda SM X-treme 09 --- Aerox 07

Ongelezen bericht door Vinkie »

RaceVoenk schreef:welk tandwiel heb je nu dan? sproeier is niet om harder te gaan maar om je brommer juist af te stellen, ten gevolge van heel slechte afstelling kan je top lager liggen wel
Ik heb nu als het goed is tandwiel 12. Waar ik hem gekocht had zeiden ze dat als ik er een 98 sproeier in zou zetten dat ie wat harder ging. Is makkelijk te verwisselen toch? Hetzelfde als een Aerox neem ik aan? Daar heb ik wel zo veel sproeiers in gedraaid. :)
BasvO
Pro tuner
Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
Contacteer:

Ongelezen bericht door BasvO »

Nog nooit aan een rox gebeund(denk dat het hetzelfde is), hier how-to

http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=38&t=158" onclick="window.open(this.href);return false;
racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen :clap:

Afbeelding
Daan22
Pro tuner
YZ 250 F Rinaldi

als je van vtw12 naar 13 gaat gaan, gaat hij snellere topsnelheid hebben, en gaat wel als compensatie trager optrekken
kaj
Banden plakker
Vervoersmiddel: rieju smx pro black series

Ongelezen bericht door kaj »

ej ik ben op zoek naar een spotje om als voorlicht te gebruiken, aangezien ik nu een crosskap heb, alleen kan ik geen spots vinden waarvan ik denk da ze t goed gaan doen, heeft iemand een aanrader?
80 polini
Jos1
Banden plakker
Vervoersmiddel: brommer

Ongelezen bericht door Jos1 »

Mag ik hier een vraag stellen over een Rieju RRX ?
Daan22
Pro tuner
YZ 250 F Rinaldi

Jos1 schreef:Mag ik hier een vraag stellen over een Rieju RRX ?
stel ze in plaats van te vragen of het mag :geek:
Jos1
Banden plakker

Rij al 1,5 jaar op een Rieju RRX. Circa 70 km/u. Sinds een maand valt ie in de 6 helemaal trug bij een beetje wind.
Tandwielverhouding was 13-52.
Nu hadden ze mij aangeraden om over te stappen op 12-52. Heb ik gedaan. Ging wel iets beter bij tegenwind maar nog niet super.
Dus heb ik er vandaag 11-52 op laten zetten. Nu rijdt ie geweldig tegen de wind in maar hij gaat ook veeel te hard, dik 80 km/u.

Hoe krijg ik 'm weer zo dat ie goed tegen de wind in blijft rijden maar ook niet harder gaat dan zo'n 70 km/u?
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

Vreemd dat hij met 13-52 opeens niet meer doet. Dat moet ergens anders aan liggen, misschien versleten zuiger(veren) ofzo.

Maar je kan hem nog lichter vertanden, bijvoorbeeld 11-60. Dan trekt hij harder, maar krijg je overtoeren op de topsnelheid en moet je al heel snel schakelen.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos1
Banden plakker

Zeg dat wel! Heel vreemd. Heb met mijn vorige Rieju RRX precies hetzelfde gehad. Ook na 10000 km. Heb die van ellende verkocht. Maar dat wil ik nu niet.
Begrijp er totaal niks van dat ie anderhalf jaar perfect rijdt en dan zo ineens wil ie niks meer in 6e versnelling.
Ben bij 2 brommerzaken geweest en die zeggen dat het niet aan de zuigerveren kan liggen.
Maar een vriend van mij zegt hetzelfde als jij.
royvi
Pro tuner

Als hij het eerst altijd wel deed, en hij doet het opeens niet goed meer. Dan is er simpelweg iets niet goed.
Vriend van mij had dat zijn brommer steeds inhield op top, nieuwe zuiger erin en het was weer helemaal goed.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos1
Banden plakker

Kijk, jij begrijpt het wel. Dat zeg ik ook steeds! Er moet iets niet goed zijn. En de oplossing kan niet in de tandwielen liggen.

Jij denkt dus ook aan een versleten zuiger en/of zuigerveren?

Word er helemaal flauw van. Bij stevige wind valt ie in de 5 zelfs trug. Rijdt ie nog maar 50 km/u
Daan22
Pro tuner
YZ 250 F Rinaldi

Jos1 schreef:Rij al 1,5 jaar op een Rieju RRX. Circa 70 km/u. Sinds een maand valt ie in de 6 helemaal trug bij een beetje wind.
Tandwielverhouding was 13-52.
Nu hadden ze mij aangeraden om over te stappen op 12-52. Heb ik gedaan. Ging wel iets beter bij tegenwind maar nog niet super.
Dus heb ik er vandaag 11-52 op laten zetten. Nu rijdt ie geweldig tegen de wind in maar hij gaat ook veeel te hard, dik 80 km/u.

Hoe krijg ik 'm weer zo dat ie goed tegen de wind in blijft rijden maar ook niet harder gaat dan zo'n 70 km/u?
hoe kan hij nu sneller rijden als je je vtw verkleind?
Jos1
Banden plakker

Ja, dat dacht ik ook. Kleiner voortandwiel kost je topsnelheid. Mooi niet! Volgens de monteur kon ie met 13-52 zijn vermogen niet kwijt. Hij maakt nu ook veel meer toeren en met 12-52 ging ie al iets over de 70 km/u maar nu met 11-52 knalt ie over de 80 km/u. En maakt ie ook hoorbaar veeeel meer toeren.

Durf er nu niet meer mee te rijden want bij een controle ben ik m'n rijbewijs zeker kwijt. Miscchien de brommer ook wel.
koentjuhh1234
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2007

Ongelezen bericht door koentjuhh1234 »

Ik zou maar eens naar die zuiger gaan kijken dan!
Met kleiner tandwiel harder is echt raar..
Zou kunnen omdat ie dan minder kracht hoeft te zetten om rond te komen dat ie daardoor harder draait..
Als je dus zwaarder vertand krijgt ie dus wss te weinig compressie om de boel goed rond te laten draaien.
Kijk eerst even naar je zuigerveren! Die vervangen kost niet zoveel tijd en geld..
Probeer dat eerst eens ff! Als dat het niet is ff verder vragen dan
royvi
Pro tuner

Jos1 schreef:Ja, dat dacht ik ook. Kleiner voortandwiel kost je topsnelheid. Mooi niet! Volgens de monteur kon ie met 13-52 zijn vermogen niet kwijt. Hij maakt nu ook veel meer toeren en met 12-52 ging ie al iets over de 70 km/u maar nu met 11-52 knalt ie over de 80 km/u. En maakt ie ook hoorbaar veeeel meer toeren.

Durf er nu niet meer mee te rijden want bij een controle ben ik m'n rijbewijs zeker kwijt. Miscchien de brommer ook wel.
Rijbewijs of brommer raak je bij 1x op de rollerbank nog niet kwijt.
Wel papieren, dan moet je je brommer opnieuw laten keuren. Rijbewijs raak je alleen kwijt bij snelheidsovertredingen van 30 km/u of meer of artikel 5. Brommer raak je kwijt nadat je 3x je papieren kwijt was.
Maar je moet kiezen voor een prop in de uitlaat, hij trekt dan minder en je hebt de kans dat hij niet tegen de wind in komt. Of korter vertanden, maar dan maak je wel overtoeren op topsnelheid en zul je op top je gashendel niet helemaal open moeten trekken.

Ik weet niet hoe het zit met die Rieju's, maar kan best zijn dat hij het niet kan trekken op 13-52.
Airsal cilinder te koop:
Jos1
Banden plakker

Het rare is dat ie het anderhalf jaar lang wel kon trekken op 13- 52. Dus ik blijf erbij dat er iets met deze type's is dat na zo'n 10000 km versleten is.
Maar ik breng 'm morgen weg en dan eis ik dat ze de zuigerveren vervangen.
Als dat niet helpt, moet ik het misschien eens proberen met tandwielverhouding 12- 48, 12-46 of zoiets.

En als dat niet werkt dan houdt alles op.

In ieder geval bedankt allemaal !
Daan22
Pro tuner
YZ 250 F Rinaldi

Jos1 schreef:Het rare is dat ie het anderhalf jaar lang wel kon trekken op 13- 52. Dus ik blijf erbij dat er iets met deze type's is dat na zo'n 10000 km versleten is.
Maar ik breng 'm morgen weg en dan eis ik dat ze de zuigerveren vervangen.
Als dat niet helpt, moet ik het misschien eens proberen met tandwielverhouding 12- 48, 12-46 of zoiets.

En als dat niet werkt dan houdt alles op.

In ieder geval bedankt allemaal !
controleer eerst eens je zuiger en zuigerveer, en maak je luchtfilter en carbu eens schoon
Jos1
Banden plakker

In december vorig jaar zijn de carburateur en het luchtfilter schoon gemaakt en de carterolie en de bougie vervangen. Daar kan het niet aan liggen.

Rij nu 7 jaar Rieju. Prima brommers trouwens. Maar de volgende wordt een Derbi. Was eigenlijk van plan pas deze zomer een nieuwe te kopen maar als dit niet opgelost wordt, rij ik binnenkort al op een Derbi. Maar eens zien wat voor 1 dat wordt.
Daan22
Pro tuner
YZ 250 F Rinaldi

Jos1 schreef:In december vorig jaar zijn de carburateur en het luchtfilter schoon gemaakt en de carterolie en de bougie vervangen. Daar kan het niet aan liggen.

Rij nu 7 jaar Rieju. Prima brommers trouwens. Maar de volgende wordt een Derbi. Was eigenlijk van plan pas deze zomer een nieuwe te kopen maar als dit niet opgelost wordt, rij ik binnenkort al op een Derbi. Maar eens zien wat voor 1 dat wordt.
drd pro :silent:
Plaats reactie