werkt een begrenzer?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
derbiracing
Tuner
Vervoersmiddel: derbi senda x-treme R

werkt een begrenzer?

Ongelezen bericht door derbiracing »

heey, ik zit met het probleem dat de rollerbank nogal een gelieft middel is rond mijn school...
heb er woensdag op gestaan en dat hoeft geen 2de keer... :evil:
dus eerst zat ik te denken van, andere cil of met deze belachelijke prop rond blijven rijden maar toen zag ik die euro begrenzers.
werkt dat goed op een senda?
iemand ervaring mee of is er mee gepakt geweest?
en werkt het op een 12pk setup?

mvgr. derbiracing :)
Afbeelding
drdwillem
Tuner
Vervoersmiddel: peugeot fox snor

Re: werkt een begrenzer?

Ongelezen bericht door drdwillem »

ja, zolang je de originele ontsteking hebt kan het.
je hebt trouwens wel heel vaak dat de brommer er ongeloofwaardig langzaam van gaat lopen. ik reed eerst origineel en toen liep die op de begrenzer 60 ipv 80, en toen ik dr een andere uitlaat onder gooide liep hij nog maar 40 op de begrenzer.
het is trouwens niet waar dat een eurobegrenzer je ontsteking sloopt, want ik heb best veel op de begrenzer gereden, en er is niks gebeurt..
Dominator33
Tuner

Ongelezen bericht door Dominator33 »

Begrenzer werkt wel degelijk, maar hij gaat zoals drdwillem zegt superlangzaam lopen, de mijne staat afgesteld op 50 of 55 maar het duurt wel een minuut ofzo voordat ie dat heeft bereikt..maar ik heb verder nog alles ori dus heel opvallend zou het niet zijn, als je een conti dr onder hebt wekt het natuurlijk wel wat argwaan als ie zo langzaam trekt. Je kunt altijd een lulverhaal ophangen dat ie nog afgesteld moet worden of over de CDI ofzo maarja..
derbiracing
Tuner
Vervoersmiddel: derbi senda x-treme R

Ongelezen bericht door derbiracing »

ze geloofde nou zelfs dat ik maar 5 versnellingen had en dat ik alleen mijn uitlaat had veranderd dus heel slim zijn ze niet :roll:
Afbeelding
Joenne88
Pro tuner
Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106

Ongelezen bericht door Joenne88 »

ja of ze matsen je ;)
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
Huug
Pro tuner
Vervoersmiddel: DRD Racing #85

Ongelezen bericht door Huug »

ik rijd nu 65 met me leovince met andere prop er in. Wil hem graag helemaal ontgrenzen en er voor een tandje bij doen.
Zou ik dan met eurobegrenzer of die variabele begrenzer uit de voeten kunnen en hem weer geloofwaardig 60 of 65 laten lopen ?

iemand misschien ervaring mee ? :?
Afbeelding
Supermoto Rider #84
Tuner
Vervoersmiddel: Seat Ibiza - Yamaha wr 426f Supermoto

Ongelezen bericht door Supermoto Rider #84 »

ik heb ook 2x een zo'n eurobegrenzer gehad en was er best tevreden over, met de 1ste liep die van mij ook maar 40 maar dat komt omdat al die andere uitlaten een hoger powerband hebben waar ze niet inkomen dus zeer langzaam lopen met weinig koppel en dan trekt tie het gewoon niet,

ik heb de 2de gewoon stuk hoger af laten stellen door die gasten van begrenzer.nl en toen liep tie gewoon netjes 55 a 60.

je moet gewoon snelheid 5 of 10km/u hoger opgeven dan dat je hem werkelijk wil hebben, ben je dan niet tevreden kan je hem gewoon gratis terug sturen en opnieuw aflaten stellen.
-- Ex Supermoto Rider # 84 --
-- Yamaha wr 426f Supermoto --
Natte bougie
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi senda,
MHR 80, Yasuni spr3, 24mm OKO, twin air, led voorlicht.

Ongelezen bericht door Natte bougie »

ik heb een DMP begrenzer, koste 15 euro en kun je zelf instellen( 10 minuten werk) heb 80mhr, spr3, 24 oko en 12-53 vertand.
ging 53 op de rollerbank met correctiedus werkt netjes, je moet alleen niet n te zware vertanding hebben, dan trekt die ook niet meer geloofwaardig.
Afbeelding
Supermoto Rider #84
Tuner
Vervoersmiddel: Seat Ibiza - Yamaha wr 426f Supermoto

Ongelezen bericht door Supermoto Rider #84 »

Natte bougie schreef:ik heb een DMP begrenzer, koste 15 euro en kun je zelf instellen( 10 minuten werk) heb 80mhr, spr3, 24 oko en 12-53 vertand.
ging 53 op de rollerbank met correctiedus werkt netjes, je moet alleen niet n te zware vertanding hebben, dan trekt die ook niet meer geloofwaardig.

als je zwaardere vertanding hebt stel je hem gewoon wat hoger af dan komt hij vanzelf op je gewenste snelheid ;)
-- Ex Supermoto Rider # 84 --
-- Yamaha wr 426f Supermoto --
Huug
Pro tuner
Vervoersmiddel: DRD Racing #85

Ongelezen bericht door Huug »

Supermoto Rider #84 schreef:als je zwaardere vertanding hebt stel je hem gewoon wat hoger af dan komt hij vanzelf op je gewenste snelheid ;)
natuurlijk :roll: , als je een zwaardere vertanding hebt en je wil hem wel geloofwaardig laten doortrekken :lol: gaat hij niet meer netjes 53 op de rollerbank als dat hij nu met lichtere vertanding gaat. wat Natte bougie dus probeert te zeggen is dat het met een heel zware vertanding niet meer geloofwaardig is maar dat het voor een lichte vertanding goed te doen is om geloofwaardig te blijven klinken ;)
Afbeelding
Plaats reactie