Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
thomasje64
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: di 14 feb 2012, 01:55
Vervoersmiddel: derbi gpr 50 bj 2011

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door thomasje64 »

mss een hele domme vraag, :p
maar ik kan het nergens vinden :blink:

de standaard tandwielverhouding is 11-53, en loopt nu zeg maar 75 kmpu,
stel ik zou er 13-53 van maken, heeft die een hogere top, en zou die ongeveer (bijvoorbeeld)85 lopen,
maar stel nou dat ik er: 13-56 van maak, dan trekt die weer sneller op toch?.
nu de vraag waar het om gaat :emo: :
trekt die dan sneller op in vergelijking met de std verhouding en loop hij dan ook nog 85? of loopt hij dan nog maar bijv. 80?
en is dit erg slecht voor de tandwielen/ ketting als ik dit zou doen?

gr. thomas
Afbeelding
gpr 2011 ;D
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Daan22 »

om in de std uitlaat terug een prop te lassen, moet ik dan op iets letten omdat het een RVS is , heb geen ervaring met RVS lassen ofzo
#22
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door royvi »

thomasje64 schreef:mss een hele domme vraag, :p
maar ik kan het nergens vinden :blink:

de standaard tandwielverhouding is 11-53, en loopt nu zeg maar 75 kmpu,
stel ik zou er 13-53 van maken, heeft die een hogere top, en zou die ongeveer (bijvoorbeeld)85 lopen,
maar stel nou dat ik er: 13-56 van maak, dan trekt die weer sneller op toch?.
nu de vraag waar het om gaat :emo: :
trekt die dan sneller op in vergelijking met de std verhouding en loop hij dan ook nog 85? of loopt hij dan nog maar bijv. 80?
en is dit erg slecht voor de tandwielen/ ketting als ik dit zou doen?

gr. thomas
3 tandjes achter groter is ongeveer hetzelfde als 1 tandje voor kleiner. Dus reken maar uit. :happy:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door royvi »

RaceVoenk schreef:om in de std uitlaat terug een prop te lassen, moet ik dan op iets letten omdat het een RVS is , heb geen ervaring met RVS lassen ofzo
Wat voor lasapparaat heb je?
Elektrode: RVS elektroden gebruiken
Mig/Mag: RVS draad gebruiken.
Het kan ook wel met gewoon draad, maar als je dan iets te dik last dat het smeltbad ook aan de buitenkant van de uitlaat komt dan kan het daar gaan roesten. Maar ik denk dat het wel goed gaat met normaal draad, aan de binnenkant roest het toch niet.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Daan22 »

royvi schreef:
RaceVoenk schreef:om in de std uitlaat terug een prop te lassen, moet ik dan op iets letten omdat het een RVS is , heb geen ervaring met RVS lassen ofzo
Wat voor lasapparaat heb je?
Elektrode: RVS elektroden gebruiken
Mig/Mag: RVS draad gebruiken.
Het kan ook wel met gewoon draad, maar als je dan iets te dik last dat het smeltbad ook aan de buitenkant van de uitlaat komt dan kan het daar gaan roesten. Maar ik denk dat het wel goed gaat met normaal draad, aan de binnenkant roest het toch niet.
ok was alles wat ik moest weten dan las ik met gewone draad :thumbup:
#22
thomasje64
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: di 14 feb 2012, 01:55
Vervoersmiddel: derbi gpr 50 bj 2011

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door thomasje64 »

royvi schreef:
thomasje64 schreef:mss een hele domme vraag, :p
maar ik kan het nergens vinden :blink:

de standaard tandwielverhouding is 11-53, en loopt nu zeg maar 75 kmpu,
stel ik zou er 13-53 van maken, heeft die een hogere top, en zou die ongeveer (bijvoorbeeld)85 lopen,
maar stel nou dat ik er: 13-56 van maak, dan trekt die weer sneller op toch?.
nu de vraag waar het om gaat :emo: :
trekt die dan sneller op in vergelijking met de std verhouding en loop hij dan ook nog 85? of loopt hij dan nog maar bijv. 80?
en is dit erg slecht voor de tandwielen/ ketting als ik dit zou doen?

gr. thomas
3 tandjes achter groter is ongeveer hetzelfde als 1 tandje voor kleiner. Dus reken maar uit. :happy:

maar uhm, dat was niet helemaal mn vraag :oops: toch bedankt :p maar mn vraag was: als ik voor 2 groter doe en achter 3 groter, trekt hij dan sneller op en gaat hij dan ook nog sneller? heft het ene het andere op(dus dat ik ongeveer de zelfde top en zelfde trekkracht hou) of wordt het zeg maar bij elkaar opgeteld? (dus dat ik en een hogere top heb, en dat hij sneller trekt?)
Afbeelding
gpr 2011 ;D
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door royvi »

Nee zo werkt dat niet.
Groter tandwiel achter is harder optrekken maar lagere top.
Groter tandwiel voor is langzamer optrekken maar hogere top.
En als je voor groter doet en achter ook groter dan heft het elkaar als het ware weer op. Zie eerste antwoord van mij.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Daan22 »

zijn de keihin replica's nu gewoon brol? kosten maar iets van een 50 euro en de echte over de 200 dus is toch een groot verschil?
#22
Gebruikersavatar
ThejustF1
Schakelrijder
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 10 okt 2011, 19:42
Vervoersmiddel: Derbi Extreme '09
Locatie: Emmeloord

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door ThejustF1 »

RaceVoenk schreef:
ok was alles wat ik moest weten dan las ik met gewone draad :thumbup:
En niet te warm zetten ;) anders ga je er zo doorheen, maar dat snap je wel denk ik ;)
Bwoaaaaaaaap klik. Bwwwwwoaaaaaaaaaap

Afbeelding

http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=40&t=9236" onclick="window.open(this.href);return false; Derbi x-Treme kopen?
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Daan »

RaceVoenk schreef:zijn de keihin replica's nu gewoon brol? kosten maar iets van een 50 euro en de echte over de 200 dus is toch een groot verschil?
Die Keihin replica van Josdijkman is echt rommel. OKO en KOSO gaat nog wel, maar stellen gewoon moeilijk af.
nathan19777
Schakelrijder
Berichten: 153
Lid geworden op: za 15 okt 2011, 21:02
Vervoersmiddel: derbi x-race 2009
Locatie: rijssen

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door nathan19777 »

je kan beter iets meer betalen ervoor want dan heb je tenminste ook wat,
want keihin rep. is gwoon troep
hoe harder hoe beter
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door garfield »

Ik heb een MVT 50cc cilinder besteld voor mijn Senda.
Is het mogelijk om gewoon de standaard carburateur te ge(mis)bruiken tijdens het inrijden, i.c.m. een ring in de uitlaat?

Wil ervoor zorgen dat het toerental vrij laag blijft de eerste paar 100 km, anders komt er van inrijden niet veel.. :dry:
(na het inrijden komt er toch een grote(re) carburateur op)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Daan »

Ja dat kan prima. Wel goed afstellen natuurlijk ;)
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door royvi »

Voor het inrijden hoef je echt geen kleinere carburateur erop te zetten hoor, en ring in de uitlaat is ook nergens voor nodig.
Met inrijden mag je best wel eens (heel kort) doortrekken, en gewoon wisselende toerentallen. Heeft die cilinder trouwens een NiCaSil laag dan hoef je eigenlijk niet in te rijden, gewoon keertje warmrijden. Af laten koelen, nog een keer warmrijden. Af laten koelen en dan gaan!
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door garfield »

Als het goed is het inderdaad een Nikasil wand.
Wist niet dat je dan gelijk kon gassen, ben dat ook niet gewend.
(met die chinese 4 takt blokken kost zoiets je gelijk een nieuwe zuiger namelijk) :evil:

Toch even rustig aan doen,moet toch eerst de goede maat sproeier zien te vinden :D
Moet ze toch nog even halen, schat zo rond de 90 nodig te hebben.

Vraag me af hoe dat gaat optrekken, wordt vast een stuk beter als nu :wub:
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door royvi »

Gelijk gassen zeg ik niet, eerst rustig warmrijden (wel met wisselende toerentallen). En dan goed af laten koelen. Dit nog een keer herhalen met iets vaker doortrekken en je kan gassen! :happy:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
BasvO
Pro tuner
Berichten: 710
Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 22:41
Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door BasvO »

Weet iemand toevallig waar ik een Metrakit SP met kevlar demper kan kopen voor een Pro? Kan het echt nergens vinden :oops:
racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen :clap:

Afbeelding
derbidrd07
Tuner
Berichten: 317
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 16:53
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2007
Locatie: Overijssel/ Holten

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbidrd07 »

Ik heb vandaag 28mm erop gezet alleen zit mij veer in de weg voor mijn filter zit er 1cm speling ofzo.. dus heeft iemand er ervaring mee? avb
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Daan22 »

derbidrd07 schreef:Ik heb vandaag 28mm erop gezet alleen zit mij veer in de weg voor mijn filter zit er 1cm speling ofzo.. dus heeft iemand er ervaring mee? avb
tussenstuk maken uit rubber ofzo
#22
derbidrd07
Tuner
Berichten: 317
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 16:53
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2007
Locatie: Overijssel/ Holten

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbidrd07 »

RaceVoenk schreef:
derbidrd07 schreef:Ik heb vandaag 28mm erop gezet alleen zit mij veer in de weg voor mijn filter zit er 1cm speling ofzo.. dus heeft iemand er ervaring mee? avb
tussenstuk maken uit rubber ofzo
weet iemand of je met vloeibare pakking ook rubber met rubber kan aan laten sluiten?
Plaats reactie