DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc[Jammer joh P88]

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
Remylimited
Pro tuner
Berichten: 840
Lid geworden op: za 04 dec 2010, 18:40
Locatie: Huissen

Re: DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc[Krukas P47]

Ongelezen bericht door Remylimited »

ik rij nu met 75w90 dikke olie maar slip niks en schakelt soepel
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc[Krukas P47]

Ongelezen bericht door Daan22 »

ik gebruik blokolie voor honda's :lol:
#22
Dick
Pro tuner
Berichten: 1744
Lid geworden op: vr 21 jan 2011, 13:28
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
Locatie: Ederveen

Re: DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc[Krukas P47]

Ongelezen bericht door Dick »

oke, zal is even navragen bij de dealer welke er nu in zit, haal ik wel een bus van die olie die Remy zei desnoods...
hoeveel ml doen jullie?? 400?
Afbeelding

http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3344.." onclick="window.open(this.href);return false;.
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc[Krukas P47]

Ongelezen bericht door Daan »

6 of 700 gaat erin.
Bob1993
Pro tuner
Berichten: 823
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 19:51
Vervoersmiddel: DRD #85 2009 mhr80 team
Locatie: België

Re: DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc[Krukas P47]

Ongelezen bericht door Bob1993 »

Mss een domme vraag maar als ik nu een ophoogplaat monteer als deze heb ik dan hetzelfde effect als jij?
Heb trouwens een malossi rhq krukas..
JavenDrD
Pro tuner
Berichten: 1959
Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 23:29
Vervoersmiddel: 2x retro - Drd Lim. #07 - Tomos

Re: DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc[Krukas P47]

Ongelezen bericht door JavenDrD »

nee want je slag is niet langer. de zuiger zal dezelfde afstand afleggen en hij zal slechter gaan lopen omdat je squish dan te groot word.
Afbeelding
Alainv-s schreef:Aha! Ik ben voor het eerst nuttig :emo: .
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc[Krukas P47]

Ongelezen bericht door Daan »

JavenDrD schreef:nee want je slag is niet langer. de zuiger zal dezelfde afstand afleggen en hij zal slechter gaan lopen omdat je squish dan te groot word.
Precies :happy:
Bob1993
Pro tuner
Berichten: 823
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 19:51
Vervoersmiddel: DRD #85 2009 mhr80 team
Locatie: België

Re: DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc[Krukas P47]

Ongelezen bericht door Bob1993 »

JavenDrD schreef:nee want je slag is niet langer. de zuiger zal dezelfde afstand afleggen en hij zal slechter gaan lopen omdat je squish dan te groot word.
Achja niet bij naged8 :emo:
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc[Krukas P47]

Ongelezen bericht door Jasper »

JavenDrD schreef:nee want je slag is niet langer. de zuiger zal dezelfde afstand afleggen en hij zal slechter gaan lopen omdat je squish dan te groot word.
Een grote squish is niet per definitie gelijk slechter lopen.
Allebij is andere rij eigenschappen, maar allebij hebben ze zijn voordelen.

Een rs 125 heeft bijvoorbeeld voor de racerij een squish van 0.8/1,0 maar voor op straat word juist zo groot mogelijk aangeraden 2,0 of iets dergelijks.
En geloof me 2,0 loop echt goed.

Een krappe squish zorgt voor weinig kracht onderin en een zenuwachtige motor/ korte powerband.
En ruime squish zorgt voor breder vermogen en een minder zenuwachtige motor.

Dus als hij een ruime squish wil voor relaxt rijden en alsnog vermogen maar dan mooier verdeeld kan hij wel een ophoogplaat nemen.
Gebruikersavatar
Pieke
Moderator
Berichten: 3137
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
Vervoersmiddel: KTM
Locatie: Hoensbroek/Den Haag

Re: DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc[Krukas P47]

Ongelezen bericht door Pieke »

jasperrr91 schreef:
JavenDrD schreef:nee want je slag is niet langer. de zuiger zal dezelfde afstand afleggen en hij zal slechter gaan lopen omdat je squish dan te groot word.
Een grote squish is niet per definitie gelijk slechter lopen.
Allebij is andere rij eigenschappen, maar allebij hebben ze zijn voordelen.

Een rs 125 heeft bijvoorbeeld voor de racerij een squish van 0.8/1,0 maar voor op straat word juist zo groot mogelijk aangeraden 2,0 of iets dergelijks.
En geloof me 2,0 loop echt goed.

Een krappe squish zorgt voor weinig kracht onderin en een zenuwachtige motor/ korte powerband.
En ruime squish zorgt voor breder vermogen en een minder zenuwachtige motor.

Dus als hij een ruime squish wil voor relaxt rijden en alsnog vermogen maar dan mooier verdeeld kan hij wel een ophoogplaat nemen.
mooi gezegd Jasper, maar een ophoogplaat van een mm of 3 zoals die die je bij deze lange slag krukas zult gebruiken monteren, zal de prestaties van zijn brommer niet ten goede komen.
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc[Krukas P47]

Ongelezen bericht door Jasper »

Nee klopt, had het ook niet over 3mm.
Maar ophogen kan geen kwaad, dat bedoelde ik meer te zeggen. Doelde niet persee op die 3mm.
Gebruikersavatar
Alainv-s
Pro tuner
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc[Krukas P47]

Ongelezen bericht door Alainv-s »

een beetje spelen met je ontsteking moet je dan wel doen denk ik. Een hpi is met zo'n ophoogplaat wel handiger want die kun je stellen. Of heb ik het nu fout.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc[Krukas P47]

Ongelezen bericht door Daan »

Je ontsteking verstel je met de grondplaat van je ontsteking. Niet via een ophoogplaat.
LarsG
Tuner
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 20:32
Vervoersmiddel: Derbi P2R Project
Golf 4 1.9 TDI 85 KW

Re: DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc[Krukas P47]

Ongelezen bericht door LarsG »

jasperrr91 schreef:
JavenDrD schreef:nee want je slag is niet langer. de zuiger zal dezelfde afstand afleggen en hij zal slechter gaan lopen omdat je squish dan te groot word.
Een grote squish is niet per definitie gelijk slechter lopen.
Allebij is andere rij eigenschappen, maar allebij hebben ze zijn voordelen.

Een rs 125 heeft bijvoorbeeld voor de racerij een squish van 0.8/1,0 maar voor op straat word juist zo groot mogelijk aangeraden 2,0 of iets dergelijks.
En geloof me 2,0 loop echt goed.

Een krappe squish zorgt voor weinig kracht onderin en een zenuwachtige motor/ korte powerband.
En ruime squish zorgt voor breder vermogen en een minder zenuwachtige motor.

Dus als hij een ruime squish wil voor relaxt rijden en alsnog vermogen maar dan mooier verdeeld kan hij wel een ophoogplaat nemen.

Dus als ik je goed begrijp is het voor straatgebruik verstandiger om je squish bijvoorbeeld 1 mm groter te zetten, zodat je dezelfde kracht over een groter toerengebied verdeeld?
Xtreme p2r!
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc[Krukas P47]

Ongelezen bericht door Jasper »

Naja 1mm is veel, hangt af het type motor dat je hebt.
de voorgeschreven squish bij brommers is voor racerij omdat die cilinders niet op straat gerbuikt mogen worden.
Hou je die squish aan dan krijg je een hoog toerige motor over het algemeen en zenuwactiger(kijk naar een crossmotor).

Hou je hem wat ruimer(wat ik had bij mijn mhr) stond die op 0,9 ofzo. Dan heb je een wat minder zenuwachtige motor, maar ook iets minder kracht boven in de toeren. Je levert bovenin iets in en schuift het op.

1mm is wel wat aan de hoge kant, maar moet kunnen. Zou hem zelf niet zoveel ruimer zetten bij een brommer. Maar een halve mm kan makkelijk.
jeroenvs
Pro tuner
Berichten: 964
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 14:51
Vervoersmiddel: Derbi GPR Malossi replica (verkocht)
Aprilia rs125 spains (verkocht)
MV agusta F4 750 EV 02
Husaberg FE 550 2004

Re: DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc[Krukas P47]

Ongelezen bericht door jeroenvs »

Hoofdzakelijk het punt dat je bij een krappe squish je wel het meeste vermogen hebt maar hierdoor wordt ie wel een stuk zenuwachtiger. Ps-tuning vertelde mij dat een rs 125 blok niet zo heel prettig is met een krappe squish. Dat ging echt specifiek over mn 125 blok. Dus bij een brommer zou ik het wel mooi aanhouden om een squish van 0.8-1.0 aan te houden je verliest tenslotte toch vermogen met een te ruime squish. Maar dat is niet echt ontopic hier. Sorry daan (a)
Afbeelding
Afbeelding
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc[Krukas P47]

Ongelezen bericht door Jasper »

Bij 2 takt crossers die op de weg gebruikt worden willen ze ook nog wel eens ruimer gezet worden.
Gebruikersavatar
Alainv-s
Pro tuner
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc[Krukas P47]

Ongelezen bericht door Alainv-s »

De standaard ontsteking kun je toch niet stellen, je kunt hem wel verkeerd zetten, maar niet stellen.
Als je hem verkeerd zet, zet je hem meteen 40 graden verkeerd ofzo :lol:.
Maar als je hem ophoogt zul je zeker een ander ontstekings-tijdstip hebben.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc[Krukas P47]

Ongelezen bericht door Daan »

Alainv-s schreef:De standaard ontsteking kun je toch niet stellen, je kunt hem wel verkeerd zetten, maar niet stellen.
Als je hem verkeerd zet, zet je hem meteen 40 graden verkeerd ofzo :lol:.
Maar als je hem ophoogt zul je zeker een ander ontstekings-tijdstip hebben.
Euhm nee? Die kun je ook gewoon verstellen hoor.
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc[Krukas P47]

Ongelezen bericht door Jasper »

Hij denkt dat het net zo gaar is als am6 :lol:
Plaats reactie