Welke Debri

Algemene vragen over Derbi.
TouchOfEvilOfficial
Beginnende Derbi fan

Re: Welke Debri

Ongelezen bericht door TouchOfEvilOfficial »

Hij krijgt hem ook niet zo maar even hoor! Ik ben nog niet helemaal gek!! :lol:
Hij heeft mij de laatste 2 jaren goed geholpen met verbouwen van mijn huis en tuin :problem: .

Hij heeft deze brommer eerlijk verdient ;)
Alainv-s
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Ongelezen bericht door Alainv-s »

ahah ik wil ook wel komen verbouwen, nog hulp nodig :mrgreen: ?
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
TouchOfEvilOfficial
Beginnende Derbi fan

Ongelezen bericht door TouchOfEvilOfficial »

Alles is klaar, net voor de winter :)
Kristian-m
Schakelrijder
Vervoersmiddel: daaag
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristian-m »

Ik weet niet of je hem al gekocht hebt/de keuze definitief vaststaat, maar laat ik maar eens wat concurrentie erin mieteren van mijn kant.

Rieju MRT Pro
50cc begrensd op 45 kmu
Voorzien van een AM6 blok.
Mooie brommer in mijn mening, Rieju had in hun eerdere jaren last met roest bij het frame maar ze zijn op dat aspect en anderen flink vooruitgegaan zodat je het zeker een A merk kan noemen.

De ''Pro'' uitvoering is de top-of-the-line uitvoering, hij is voorzien van Up Side Down voorvork, speciale Galfer-schijfremmen, een PRS schokdemper systeem en nog wat andere details.

Er zijn verschillende uitvoeringen en verschillende kleurschema's.
SM uitvoering (Supermotard)
Black and gold:
Afbeelding
Wit en rood
Afbeelding
De off roaders
Afbeelding
En de unieke ''Competition'' uitvoering
Afbeelding

Ik meen er zijn nog meer kleurstellingen/uitvoeringen van de Pro kijk verder op de website of neem contact op met een dealer/importeur.
De Rieju site: http://rieju.es/en/interface.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:thumbup:
doehooooooooeg
Alainv-s
Pro tuner

Krijg jij korting ofzo bij rieju, je maakt wel eg positieve reclame voor hun :p .
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
Rikkert
Pro tuner
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia

Ongelezen bericht door Rikkert »

Nou, ik vind die MRT best wel mooi.
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Alainv-s
Pro tuner

Ik zeker ook, maar dat zijn de nieuwste moellen, de competition, de laatste foto vind ik echt mooi!
Die heb je hier ook bij de dealer staanvoor 3200
Boekie zegt:
yorne007
Schakelrijder

Ongelezen bericht door yorne007 »

Maar wat voor een cilinder zit er op die Rieju? Vrouwelijke touch :D Lijkt me echt niet zo mooi, is als het ware een groot gat uit je brommer :thumbdown: Voor de rest valt hij nog mee.
Alainv-s
Pro tuner

ahahahahahahahaah warom zit daar geen cilinder in, normaal zit daar een roze cilinder in hoor.
Je ziet hem toch ook zitten, hij zit volgens mij een heel klein beetje meer naar voren ten opzichte van derbi.
Maar hier zit de uitlaat er voor.
Boekie zegt:
Kristian-m
Schakelrijder
Contacteer:

De cilinder is roze, wat een probleem!
Bel 112!

:roll:

Die cilinder is standaard AM6, zou mij wat bommen als ik er een had want dan zat er binnen een week al een andere cilinder en uitlaat op. :emo:
doehooooooooeg
Reinder
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xrace

Ongelezen bericht door Reinder »

Wat het jammere is aan de MRT, vind ik, is dat er tussen het motorblok en de radiateur kappen echt een enorm gat zit waar je de bougiekabel en de kabelboom ed ziet lopen. Dit vind ik zelf niet echt mooi afgewerkt. Voorderest wel een mooie brommer, vriend van mij heeft er ook een.

Oh, de kentekenplaat houder is wel iets van 3 meter lang, die moet je er wel afschoppen
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
Kristian-m
Schakelrijder
Contacteer:

Ik vind het juist een voordeel, als je bijv je cilinder eraf wilt hebben zonder je tank eraf te moeten trekken.
En anders een goede reden om een 125/250 2 takker eronder te gooien :emo:

En @ dat laatste, dat is met meeste brommers. Die taartscheppen zijn gewoon poep.
doehooooooooeg
Dartiax
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Gpr 50 - Peugot 106 GTI

Ongelezen bericht door Dartiax »

Wa een geil ding die black and gold motard
Afbeelding
Welke kant je ook opgaat, De kraai vliegt altijd naar het westen
Reinder
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xrace

Ongelezen bericht door Reinder »

Nja die van de derbi was nog wel een stukje discreter dan die van een MRT:P Die van je derbi is net iets groter dan je kentekenplaat, die van een MRT steekt 2 meter uit, kentekenplaat, en dan nog een lul met reflector erop na nog een meter... En die zitten aan de kap vast ofzo? Dat zijn n vriend van me iig die nogsteeds met die taartschep rondrijd..
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
rutger465
Banden plakker
Vervoersmiddel: brommer

Ongelezen bericht door rutger465 »

ziet er mooi uit die rieju, maar ik zou blijer zijn met een derbi , al is het alleen al vanwege de reputatie/verkrijgbaarheid van onderdelen.

als de nieuwe type rieju's zich een aantal jaar bewezen hebben zou ik er pas 1 halen voor zo'n lap geld, ik hou toch een beetje het immitatie gevoel bij die brommers :wtf:

Wat WEL leuk is : http://www.scooterland.nl/yamaha-dt50r-bromscooter.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En die is nog maar 2700 euro ook:)
Alainv-s
Pro tuner

Iemand bij ons op school heeft yamaha, is best prut vind ik. Hij heeft een lekke veerring zeg ik hem HEEL duidelijk. Maar hij blijft maar zegen van niet. Ik weeg 55kilo en dat ding veer echt veels te relaxt/soepel. Een Senda achtig iets moet stijve vering hebben vind ik.
Boekie zegt:
BE DRD
Derbi fan
Vervoersmiddel: derbi senda drd racing '07

Ongelezen bericht door BE DRD »

Bij mij op school heeft ook iemand een yamaha 50cc, vrij recent, denk 2009-2010. Persoonlijk vind ik dat de afwerking helemaal niet zo goed is. Hiermee bedoel ik de kappen, die van derbi zijn veel beter afgewerkt. Het achterspatbord van die brommer trekt ook op niks. Hierdoor vind ik derbi veel mooier en beter, natuurlijk heb ik er nog nooit op gereden enz dus daarover kan ik ook niets zeggen. En de achterveer lijkt ook zacht, maar dat is vrij normaal denk ik aangezien het een crosser is en geen supermotard.
Kristian-m
Schakelrijder
Contacteer:

rutger465 schreef:ziet er mooi uit die rieju, maar ik zou blijer zijn met een derbi , al is het alleen al vanwege de reputatie/verkrijgbaarheid van onderdelen.

als de nieuwe type rieju's zich een aantal jaar bewezen hebben zou ik er pas 1 halen voor zo'n lap geld, ik hou toch een beetje het immitatie gevoel bij die brommers :wtf:

Wat WEL leuk is : http://www.scooterland.nl/yamaha-dt50r-bromscooter.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En die is nog maar 2700 euro ook:)
Merkgeilen, dat vind ik nou echt triest :emo: . Niks persoonlijk.
Tevens is Derbi overpriced, in onderdelen én brommers.
doehooooooooeg
rutger465
Banden plakker
Vervoersmiddel: brommer

Ongelezen bericht door rutger465 »

Merkgeilen? ik vertel alleen mijn ervaring met verschillende merken , en dat neem ik mee bij de aankoop van een toekomstige brommer, niks merkgeil aan.

Dat is juist verkoop nr1, reputatie , mensen kopen apple omdat het voor kwaliteit staat , en acer voor goedkoop, dat is gewoon hoe een merk zich profileert in de markt, hetzelfde geld voor derbi/ rijeu. zou kunnen dat yamaha tegenwoordig niks is , maar daar heb ik geen ervaring mee.

Wat overpriced betreft , nieuwe onderdelen vind ik ook belachelijk duur , maar ik bedoel meer de verkrijgbaarheid van immitatie/2ehands onderdelen die kwalitatief net zo goed zijn.
NickD
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD racing
Tomoz Boekmachine

Ongelezen bericht door NickD »

Rikkert schreef:Dit zijn zobeetje de meest recente modellen die je bij de brommerboer nieuw kan kopen:

Derbi Senda DRD Racing #85
Afbeelding

Afbeelding

Derbi Senda DRD Racing R/SM
Afbeelding

Derbi Senda DRD Xtreme (De nieuwe Xtreme modellen eigenlijk.)
Afbeelding

Derbi Senda Xrace. Zon beetje de goedkoopste Derbi's in z'n klasse
Afbeelding
COPYRIGHT!!! BETALEN!!!!!!!!!!!!!!! :emo:
Afbeelding
Derbi Senda DRD Racing '10: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2081" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie