Het 'afstel' topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
yamaha-dt50
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 13:42
Vervoersmiddel: Yamaha dt 50x 2007

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door yamaha-dt50 »

Sproeiermaat is sws goed, vorige eigenaar reed hier ook mee. Met choke open trekt ie alleen maar slechter, dus sproeier is sws groot genoeg. Had er nu ff 100 ingedaan, rijd precies hetzelfde als 102. Zal luchtschroef zoveel uitmaken?
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door nielstheto »

wat is je setup? als er een 50 cc onderzit met geen grote poespas dan ja.. doe de luchtschroef maar op 1.5
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
Gebruikersavatar
yamaha-dt50
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 13:42
Vervoersmiddel: Yamaha dt 50x 2007

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door yamaha-dt50 »

Setup staat in eerste bericht, is gewoon 50cc. Heb m nu geprobeerd met sproeier 100 en luchtschroef 1.5 slag open. Maakt bijna geen verschil. Ga het vanavond weer proberen met 102.
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Blokje »

Wat is je bougiekleur? Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat 102 goed is omdat de vorige eigenaar dat ook had. Begin gewoon helemaal opnieuw dan kom je vanzelf acter wat de goede sproeier is. Geen valse lucht?
Gebruikersavatar
yamaha-dt50
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 13:42
Vervoersmiddel: Yamaha dt 50x 2007

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door yamaha-dt50 »

Bougie kleur weet ik niet zeker, is gewoon koffiebruin maar is ook nog van vorige afstelling. Vorige eigenaar had er wel verstand van hoor, dus ben er wel zeker van dat sproeier klopt. Zal het voor de zekerheid nog wel even navragen. Hoe check je of je valse lucht heb dan? Inlaat os goed afgesloten.
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Blokje »

yamaha-dt50 schreef:Bougie kleur weet ik niet zeker, is gewoon koffiebruin maar is ook nog van vorige afstelling. Vorige eigenaar had er wel verstand van hoor, dus ben er wel zeker van dat sproeier klopt. Zal het voor de zekerheid nog wel even navragen. Hoe check je of je valse lucht heb dan? Inlaat os goed afgesloten.


Valse lucht moet je beetje remreiniger spuiten op je tussenrubber van je carb naar spruitstuk en op aansluiting van je luchtfilter.

Voor bougie moet je eigg volgas rijden en dan uitzetten en gelijk bougie eruit draaien. Dan zie je of die koffiebruin is.
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door MikeR »

Even een aanvulling op wat Blokje zei.
Laat hem stationair draaien en spuit dan met remreiniger of deo o.i.d. en als hij dan hoger in de toeren gaat lopen dan trekt ie dus valse lucht.
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
Rubenfranc
Derbi fan
Berichten: 83
Lid geworden op: do 07 aug 2014, 14:20
Vervoersmiddel: Derbi X-Race 2011
Locatie: Hardenberg

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Rubenfranc »

En stel dat ie valse lucht heeft wat moet je dan doen, bij mijn brommer is het altijd zo als ik hem start (na dat ie een poosje heeft stil gestaan) loopt ie hoog in de toeren. Maar heb ik een stukje gereden en start hem daarna dan loopt ie mooi stationair.
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Blokje »

Rubenfranc schreef:En stel dat ie valse lucht heeft wat moet je dan doen, bij mijn brommer is het altijd zo als ik hem start (na dat ie een poosje heeft stil gestaan) loopt ie hoog in de toeren. Maar heb ik een stukje gereden en start hem daarna dan loopt ie mooi stationair.
Ik weet niet of dat valse lucht is. Bij valse lucht loopt hij alleen hoog in toeren als je remreiniger spuit op het plekje waar de valse lucht doorheen komt. Wat jij hebt is redelijk normaal. Jouw blok is gewoon niet warm en daarom loopt hij even wat hoger. Maar het is normaal want je stelt af op een warm blok met je stagionair schroef. Dus als hij warm is en mooi loopt is het goed
Gebruikersavatar
yamaha-dt50
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 13:42
Vervoersmiddel: Yamaha dt 50x 2007

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door yamaha-dt50 »

even een update:
hij reed al stukke beter met luchtschroef verder open. Tot gisteravond deed ie het prima. wilde vanmiddag stukje rijden, toen kwam die ineens niet boven de 3500 toeren ging ook niet harder dan 27. reageerde verder nergens op. Wss zuiger+zuigerveren en lagers naar de tering :wall:
Alfred
Tuner
Berichten: 396
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:46
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Gelderland

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Alfred »

Loopt hij ook hoger in de toeren als je stil staat en er op zit?
Of alleen als hij op de standaard staat?
Derbi DRD Racing #85
Rubenfranc
Derbi fan
Berichten: 83
Lid geworden op: do 07 aug 2014, 14:20
Vervoersmiddel: Derbi X-Race 2011
Locatie: Hardenberg

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Rubenfranc »

Alfred schreef:Loopt hij ook hoger in de toeren als je stil staat en er op zit?
Of alleen als hij op de standaard staat?
als je het tegen mij hebt, loopt hoog in toeren als ik er op zit én als die op standaard staat. En ik heb soms als ik in een versnelling sta en ik wil vol gas gaan dan lijkt het alsof de carb verzuipt. Heb luchtschroef al dichter gedraaid het hielp een beetje maar nog niet helemaal. bougie kleur is trouwens mooi koffiebruin
roasmetten
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: za 08 nov 2014, 15:50

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door roasmetten »

Afbeelding

Ik heb hier een bougie een ngk b9es, kunnen jullie zeggen wat deze kleur betekend?

Met een grotere sproeier (heb nu 102, had eerst 105) loopt ie slechter.
In principe rijdt hij nu perfect, alleen start ie wat moeilijker nu.

Setup:

21mm dellorto, 80cc mhr team en een supermoto malossi uitlaat
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door MikeR »

Het is iets aan de witte kant, hoe heb je je bougie gecontroleerd?
Daarmee bedoel ik wat je hebt gedaan voordat je je bougie eruit haalde.
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
fptjb
Banden plakker
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 14:33
Vervoersmiddel: derbi senda sm xrace

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door fptjb »

hallo , ik heb een derbi senda x-raxe uit 2009 , deze rijdt op dit moment te snel .
ik wil hem iets langzamer laten rijden ivm school enz.
mijn carberateur is ontgrenst , heb de originele uitlaat er weer op en daar weer een prop in gelast , prop wel weer iets uitgeboort naar 12,5 mm , iemand een idee wat voor sproeier ik ongeveer moet plaatsen ?
de brommer moet ongeveer 60/65 gaan rijden.
roasmetten
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: za 08 nov 2014, 15:50

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door roasmetten »

Ik heb er anderhalf uur mee lopen crossen en racen, daarna meteen bougie eruit gedraaid en foto genomen.........
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door MikeR »

Ook gevoeld hoe warm je cilinder word? Voor de afstelling is het natuurlijk het belangrijkst dat die goed rijd en verder niet te warm word, bougie hoeft niet altijd alles te vertellen.

En fptjb, sproeier maat zal ergens tussen de 80-90 vallen maar dat is ook maar een ruime schatting, het is altijd anders.
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
fptjb
Banden plakker
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 14:33
Vervoersmiddel: derbi senda sm xrace

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door fptjb »

oke , zal het een en ander proberen.
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Blokje »

Als je derbi uitvalt zonder choke aan als je hem net start, en als je rijd stottert hij. Is dit een te grote hoofdsproeier? Ben van 90 naar 98 gegaan maar met 90 reed ik met choke aan goed, maar nu met 98 zonder choke stottert hij voor de powerband. En de powerband is niet helemaal optimaal
XFalconPWNchX
Beginnende Derbi fan
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 25 jun 2014, 22:01
Vervoersmiddel: Derbi senda X-treme SM '08

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door XFalconPWNchX »

hoi,

ik heb een senda xtreme uit '08 waarvan std uitlaat is ontgrensd (prop-en piemel eruit en carb begrenzer) en de rubberen ringetjes van mijn luchtfilter zijn eruit maar er zit een rubberen vastgeschroefde plaatje op. maar ik vind dat mij brommer te weinig trekkracht heeft en hij heeft soms een dip als ik wegrijd. er zat eerst sproeier 82 in en ik ben kleiner gegaan naar 70 sinds toen kwam die dip.


iemand enig idee welke sproeiermaat ik moet hebben?
"Hoe kan het dat, als ik aan die glimmende dingen aan mijn stuur trek dat ik opeens stil sta."
Plaats reactie