Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
Aprilia_SXke
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 19:03
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 2012 (verkocht)
KTM EXC 125 2009
Aprilia RS 125 circuitmoto
Locatie: België

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Aprilia_SXke »

arrow is denk ik net hetzelgde als gianelli :eh:
ik wee allesinds dat de arrow en gianelli uitlaten voor de aprilia rs 125 in dezelfde fabriek worden gemaakt.
zou er niet van verschieten moesten ze enkel in het logo niet hetzelfde zijn ;)
en grotere carb zorgt juist wel voor meer pk's en daardoor ga je sneller optrekken :P
maar dit betekent niet noodzakelijk meer topsnelheid
Robin.
Beginnende Derbi fan
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 22:31
Vervoersmiddel: Sherco hrd 80cc airsal. Beta rr 50 factory. Yamaha wr450f

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Robin. »

Oke bedankt ,
Ik ga dan ook is een grotere carbu proberen
Lijkt wel leuk sneller optrekken :thumbup:
Tino
Tuner
Berichten: 376
Lid geworden op: di 19 feb 2013, 19:04
Vervoersmiddel: Fiets
Derbi Senda Xtreme R 09

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Tino »

Wat voor een set-up heb je?
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
Robin.
Beginnende Derbi fan
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 22:31
Vervoersmiddel: Sherco hrd 80cc airsal. Beta rr 50 factory. Yamaha wr450f

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Robin. »

Beta rr 50 factory
Alles is ori. Alleen een ander plaatje in de uitlaat waardoor hij open is,
De bocht van de uitlaat is wel redelijk dik.
Heb wel een grotere sproeier gezet die ook bij de brommer zat een 115
Twv 11/54
Carbu 16mm
Tino
Tuner
Berichten: 376
Lid geworden op: di 19 feb 2013, 19:04
Vervoersmiddel: Fiets
Derbi Senda Xtreme R 09

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Tino »

Ikzelf zou gewoon een andere twv doen, zoals de rest zegt. Dit is het goedkoopst.
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
Robin.
Beginnende Derbi fan
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 22:31
Vervoersmiddel: Sherco hrd 80cc airsal. Beta rr 50 factory. Yamaha wr450f

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Robin. »

Oke bedankt
Ezasta
Beginnende tuner
Berichten: 213
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc
Locatie: Hoogkarspel

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Ezasta »

Ik wil nog steeds een binnenrotor aanschaffen, maar twijfel nog steeds.
Ik wou een polini rotor i.v.m. licht, maar die is nogal overpriced en ik lees dat die snel stuk gaan.
Anders dacht ik aan hpi. Is gewoon goed, maar helaas geen licht (kut lichtspoel)

Al zou ik een hpi aanschaffen, en me verlichting via de accu laten lopen, hoe lang houd deze het dan vol?
(Geen MVT/Artek vanwege het ''gat in de zuiger kwaaltje'')
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

Niet bepaald lang, je hebt maar een 4Ah accu erin en je koplamp vreet 35 watt, en dan nog je dashboard achterlicht enzo maar die zijn zuinig.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
James
Beginnende tuner
Berichten: 292
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 15:35

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door James »

Joram schreef:Niet bepaald lang, je hebt maar een 4Ah accu erin en je koplamp vreet 35 watt, en dan nog je dashboard achterlicht enzo maar die zijn zuinig.
Wat Joram dus al zegt, je accu is maar 4 ampere (4 x 12 (volt) = 48 watt , dit betekend dat je dus 1 uur lang 48 watt kan trekken voordat hij leeg is, je koplamp is dus al 35w ,je (led) achterlicht miss 5 watt en dan nog je dashboard en af en toe een knipperlicht, kom je al aardig in buurt van 48 watt.
Gebruikersavatar
chrizzie6230
Beginnende tuner
Berichten: 237
Lid geworden op: di 06 nov 2012, 22:41
Vervoersmiddel: derbi senda sm X-treme
Locatie: Hoorn

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door chrizzie6230 »

wat is de beste twv, voor een dr70 met 17,5mm dellorto carb. en standaart ontgrensde pijp, en welke pijp ken ik er beterder onder doen. want nou skiet t nog voor geen meter op
vroeger, toen de vibrator nog een kickstart had......
roy944
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 07:09
Vervoersmiddel: Alfa 159, Porsche 944S, Ducati M750, Ducati M620, Derbi Senda, Piaggio NRG Power en een fiets
Locatie: Rijsbergen

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door roy944 »

Advies gevraagd ;)

Bij volgas op hoge toeren valt mijn vermogen steeds weg voor een paar seconden en pakt dan weer op voor een paar seconden. Met relatief koud blok minder problemen dan met warm blok. Probleem is in alle versnellingen.

Setup:
- OT blok
- MHR80 replica
- Doppler asje
- Dello 17,5
- SCR corse chrome met Metrakit demper
- Luchtfilterbegrenzing zit er nog op
- Originele ontsteking
- TWV 14-53

Probleem doet zich voor met sproeier 88 t/m 104.
Bij 104 stotteren voor z'n powerband en eigenlijk loopt hij met sproeier 96/98 het beste.
Electrode bij sproeier 96 is koffie met melk.

- Vacuum benzinekraan vervangen voor een handbediende + nieuwe slang
- Nieuw spruitstukrubber
- Nieuwe BR9 bougie (met BR8 hetzelfde probleem)
- Geen valse lucht (deo-proef passed)

Ik weet dat een SCR corse chrome eigenlijk een 50cc pijp is, maar het zou toch moeten kunnen met een redelijk laagtoerige MHR replica. De setup is eigenlijk bedoeld om relaxed te kunnen rijden zonder meteen over de 100 echte te gaan.

Met relatief koud blok trekt hij best fatsoenlijk naar ca. 97 km/u (GPS) en dan gaat de gang er een beetje uit door het wegvallen van vermogen.

Wat is wijsheid: Zoeken in de afstelling of meteen maar voor een 21mm carb gaan?
wouter..
Tuner
Berichten: 363
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:35
Vervoersmiddel: drd#85 Airsal Xtrem 88
Drd#85 project in opbouw
Locatie: Ederveen

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door wouter.. »

Dat die niet goed loopt heeft niet perse te maken met grote van carb. Zou even je ontsteking nakijken
Blok revisie en Tuning, Staal en RVS lassen
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 77#p290163
roy944
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 07:09
Vervoersmiddel: Alfa 159, Porsche 944S, Ducati M750, Ducati M620, Derbi Senda, Piaggio NRG Power en een fiets
Locatie: Rijsbergen

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door roy944 »

wouter.. schreef:Dat die niet goed loopt heeft niet perse te maken met grote van carb. Zou even je ontsteking nakijken
Thanx voor de suggesties. Ontstekingstijdstip ga ik nog even checken.

Ik denk dat ik zowel de carb als de uitlaat heb uitgesloten. Met een 14mm en origineel ontgrensde uitlaat doet hij precies hetzelfde (maar wel iets minder merkbaar omdat hij veel minder power heeft).

Ontsteking zou kunnen, maar bij het meten van de squish kwam ik erachter dat deze veel te krap staat. Waarschijnlijk hoort deze rond de 0,7 te zijn en ik meet 0,25......niet goed. De papieren voetpakking die ik heb gebruikt bij montage vond ik al erg dun, maar niet bij stil gestaan :oops: .

Dus voordat mijn zuiger verbrokkelt door detonantie heb ik maar snel een nieuw topsetje pakkingen besteld.

Als het probleem hiermee verholpen is, dan meld ik het wel.
wouter..
Tuner
Berichten: 363
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:35
Vervoersmiddel: drd#85 Airsal Xtrem 88
Drd#85 project in opbouw
Locatie: Ederveen

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door wouter.. »

Sjors365 schreef:ik zit ook met een probleem, rij nogsteeds met een airsal 80, 17.55mm en een mhr supermoto, als ik vol in de toeren rij dan svhiet die opeens in de toeren zonder dat ik harder ga, als ik me gas iets terug doe is er niks aan de hand. Ik rij met sproeier 102 en luchtschroef op 2 slagen
Slipt je koppeling niet?
Blok revisie en Tuning, Staal en RVS lassen
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 77#p290163
James
Beginnende tuner
Berichten: 292
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 15:35

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door James »

Toch is het een koppeling probleem, dat is de enigste verklaring voor in toeren gaan zonder harder te gaan.
Staat je stelschroef iets te ver uit waardoor die dus een beetje slipt ?
roy944
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 07:09
Vervoersmiddel: Alfa 159, Porsche 944S, Ducati M750, Ducati M620, Derbi Senda, Piaggio NRG Power en een fiets
Locatie: Rijsbergen

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door roy944 »

roy944 schreef:
wouter.. schreef:Dat die niet goed loopt heeft niet perse te maken met grote van carb. Zou even je ontsteking nakijken
Thanx voor de suggesties. Ontstekingstijdstip ga ik nog even checken.

Ik denk dat ik zowel de carb als de uitlaat heb uitgesloten. Met een 14mm en origineel ontgrensde uitlaat doet hij precies hetzelfde (maar wel iets minder merkbaar omdat hij veel minder power heeft).

Ontsteking zou kunnen, maar bij het meten van de squish kwam ik erachter dat deze veel te krap staat. Waarschijnlijk hoort deze rond de 0,7 te zijn en ik meet 0,25......niet goed. De papieren voetpakking die ik heb gebruikt bij montage vond ik al erg dun, maar niet bij stil gestaan :oops: .

Dus voordat mijn zuiger verbrokkelt door detonantie heb ik maar snel een nieuw topsetje pakkingen besteld.

Als het probleem hiermee verholpen is, dan meld ik het wel.
Even een update (wellicht dat anderen hun voordeel hiermee kunnen doen :happy: ):

Probleem is opgelost! Ik heb een nieuwe pakkingset gemonteerd met een extra dunne papieren voetpakking er tussen, zodat de squish nu op 0,65mm staat.

Verder moest ik nu iets kleiner in mijn sproeier, namelijk naar 92 (voor mijn gevoel erg klein, maar bougiekleur is nu prima en bij 94 zit er een heel klein stottertje voor zijn powerband).
Ook de gasnaald moest een positie naar beneden om een iets betere gasreactie bij half gas.
Robin.
Beginnende Derbi fan
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 22:31
Vervoersmiddel: Sherco hrd 80cc airsal. Beta rr 50 factory. Yamaha wr450f

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Robin. »

Hallo,
Ik wil men voortandwiel veranderen maar ik krijg de spanring die het tandwiel tegen houd niet los :sad:
Weet iemand hoe je die er gemakkelijk afneemt ?
Dank u
biersmurf
Beginnende Derbi fan
Berichten: 44
Lid geworden op: di 22 apr 2014, 18:44
Vervoersmiddel: Derbi GPR 2004
70CC Airsal 21mm Dellorto TNT Powerfilter.
Tomos s25 ''93

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door biersmurf »

Knijpt een originele pijp op mijn setup? 70cc airsall 19dellrtho ?
lorenzo572
Schakelrijder
Berichten: 160
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:58
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2009

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door lorenzo572 »

Ja, het kan wel, maar je zult zeker niet het maximale uit je cilinder halen.
kevrie
Pro tuner
Berichten: 971
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06
Locatie: wolvega

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door kevrie »

Je zult vast veel koppel hebben, maar als je voor snelheid etc. gaat dan kan je beter een andere uitlaat kopen. Ook is aan te raden je cilinder te tunen, voor het geval dat je dat nog niet hebt gedaan. Dan kan je net wat meer uit de airsall halen aangezien het niet de beste "standaard uit de doos" cilinder is
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
Plaats reactie