Advies gevraagd
Bij volgas op hoge toeren valt mijn vermogen steeds weg voor een paar seconden en pakt dan weer op voor een paar seconden. Met relatief koud blok minder problemen dan met warm blok. Probleem is in alle versnellingen.
Setup:
- OT blok
- MHR80 replica
- Doppler asje
- Dello 17,5
- SCR corse chrome met Metrakit demper
- Luchtfilterbegrenzing zit er nog op
- Originele ontsteking
- TWV 14-53
Probleem doet zich voor met sproeier 88 t/m 104.
Bij 104 stotteren voor z'n powerband en eigenlijk loopt hij met sproeier 96/98 het beste.
Electrode bij sproeier 96 is koffie met melk.
- Vacuum benzinekraan vervangen voor een handbediende + nieuwe slang
- Nieuw spruitstukrubber
- Nieuwe BR9 bougie (met BR8 hetzelfde probleem)
- Geen valse lucht (deo-proef passed)
Ik weet dat een SCR corse chrome eigenlijk een 50cc pijp is, maar het zou toch moeten kunnen met een redelijk laagtoerige MHR replica. De setup is eigenlijk bedoeld om relaxed te kunnen rijden zonder meteen over de 100 echte te gaan.
Met relatief koud blok trekt hij best fatsoenlijk naar ca. 97 km/u (GPS) en dan gaat de gang er een beetje uit door het wegvallen van vermogen.
Wat is wijsheid: Zoeken in de afstelling of meteen maar voor een 21mm carb gaan?