mt5 voorvork en wielen op derbi drd/senda frame?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Tijn416
Banden plakker
Vervoersmiddel: Binnenkort electrische Derbi/mt5 fiets supermoto project dinges.

mt5 voorvork en wielen op derbi drd/senda frame?

Ongelezen bericht door Tijn416 »

Hallo, Nieuwe gebruiker hier

Om mezelf even voor te stellen: Ik ben Tijn, 14 Jaar oud en ik ben altijd al gefascineerd door motoren/brommers.
Aangezien ik nog te jong ben, en ik wel een brommer wil zat ik te denken om een elektrische fiets die ik over heb van sleutelen over te zetten naar een derbi frame. nou, voordat jullie beginnen met de 'gewoon wachten tot je 16 bent' reageersels, zijn mijn ouders ook heel erg tegen het brommer/motor rijden (lang verhaal, oom is een keer gevallen op de snelweg met 100 kmh, en andere oom had een puch en is daar ook wel een paar keer mee gevallen.) Dus aangezien ik wel het gevoel wil krijgen van motor rijden dacht ik dus dit project te beginnen. Ik ga er niet mee crossen uiteraard, maar gewoon naar vrienden toe en af en toe een beetje stunten 8-).
Dus ik keek op marktplaats, en een derbi drd frame uit 2003 is redelijk goedkoop, rond de 60 euro zonder achterbrug en voorvork. dus ik zocht even op hoeveel een voorvork kost, en dat ligt al een stuk duurder.
een van mijn vrienden heeft een stuk of 3-4 mt5jes en een ander een puch met mt stuur voorvork. ik kan een voorvork van hun overnemen van een mt5 voor 40 euro, maar mijn vraag is of die op een derbi past, en of mt5 wielen op een derbi achterbrug passen.

met vriendelijke groet, Tijn.
stefanwinter
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc

Re: mt5 voorvork en wielen op derbi drd/senda frame?

Ongelezen bericht door stefanwinter »

Is dit serieus? :lol:

Voor 40 euro haal je beter een paioli voorvork die origineel al past.
Daarnaast is een derbi rondt de 100kilo en zo kutfietsje zal een kilo of 22 zijn. Met andere woorden het zal langzaam zijn, en je zal niet ver komen.

Dan komt het volgende probleem, een derbi is geen fiets, je wordt gezien als een elektrische scooter
zonder kenteken en verzekering. Want een derbi heeft geen trappers als je het nog niet wist.

Je rijdt voor lul dus, een derbi die 45 gaat is al geen gezicht eigenlijk, maar eentje die 20 gaat is nouja dat kun je al raden.

Wacht tot je 16 bent, je ouders hebben 2 jaar de tijd om zich te bedenken. 2 jaar tijd om te laten zien dat jij verstandiger bent als je ooms. En mag het dan echt niet neem dan een brommobiel. Die 0,6liter dieselblokjes zijn hardstikke leuk om aan te sleutelen, helemaal in een karretje dat nog geen 450kilo weegt. Subwoofertje erin en je hebt meer swagg als een elektrische fiets/derbi
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
Gooncy
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Ongelezen bericht door Gooncy »

Dit vind ik best lache, ik dacht er ook aan om van een derbi een fiets te maken (dus met trappers)
Zag laatst nog iemand die een kx80 frame trappers in gezet had, ding kwam nog best rap voorruit.
Denk dat als je alle dingen die je niet nodig hebt weg laat het helemaal niet zo zwaar zal zijn.
En dat van die electrische fiets overbouwen in je frame gaan ze niet moeilijk over doen denk. Tis immers geen gemotoriseerd voertuig.
En ja beter haal je gewoon een vork en wielen voor een derbi. Niks van die mt5 gaat passen, tenzij je alles pas gaat maken.
DRD EDITION
Knissaw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold]

Ongelezen bericht door Knissaw »

.
Laatst gewijzigd door Knissaw op ma 11 jul 2016, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
stefanwinter
Beginnende tuner
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc

Je zit in het verkeerde topic Pim ;)
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
stefanwinter
Beginnende tuner
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc

Met trappers zullen ze inderdaad minder moeilijk doen. Maar hoe wil je de motor van die fiets in de derbi krijgen. Die hulp motor zit vaak in de naaf van de fiets. Dus hoe je dit in een derbi achterbrug gaat fabriceren? En hij zal wel lichter als een derbi zijn, maar ipv de motor heb je een accu-pack. Dus het scheelt je een kabelboom, tank, en kvs. Al met al niet veel dus. Op het moment dat je er geen trappers opzet rijdt je volgens de wet al op een gemotoriseerd voertuig en moet je een verzekering hebben. Omdat de motor in dit geval niet wordt gebruikt als hulpmotor.

Het idee is leuk maar veel te omslachtig. Voor carnaval is het leuk, maar verders zou ik er niet mee gezien willen worden :P
Knissaw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold]

Ongelezen bericht door Knissaw »

stefanwinter schreef:Je zit in het verkeerde topic Pim ;)
Oooops :wall:
Afbeelding
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
Tijn416
Banden plakker
Vervoersmiddel: Binnenkort electrische Derbi/mt5 fiets supermoto project dinges.

dankuwel iedereen voor de comments en constructief kritiek.
de motor die ik heb is 24v 250w, dus wel straat legaal, zolang ik inderdaad moet meetrappen. de motor is wel een middenmotor, dus niet in de wielnaaf. jammer genoeg is er wel een rijbewijs nodig voor een snorfiets:/.
Ik weet dat het erg moeilijk word om alles goed in te bouwen. Weet iemand trouwens hoeveel een derbi senda/drd frame met wielen voorvork en stuur zou kosten? ik zat te denken rond de 150 euro?
Ik weet dat het omslachtig/niet practisch is, maar aangezien ik graag het gevoel van brommer rijden wil hebben, en toch al een elektrische fiets heb, is het iniedergeval leuk om te proberen. ook heb ik nog een kettingzaag blokje 2tact en ik dacht iets van 45cc ofzo, niet om harder te gaan, maar voor het geluid, en dan deze ook aan de andere gashendel te koppelen zodat ik vooruit ga en als nog een mooi rev geluidmaak.
Ik ga ook trappers in bouwen, maar het systeem dat ik heb heeft een gashendel, die alleen maar werkt wanneer er getrapt word. dus eigenlijk het meest dichtbijzijnde ding naar een snorfiets maar alsnog een elektrische natuurlijk.
mijn plan is om een batterypack te maken van 18650 cells aangezien ze goedkoop zijn en lood-zuur batterijen te zwaar zijn, en dan de oplaad poort in de tankdop. is marktplaats een goede manier om een frame te kopen, of is er een andere goedkopere site?
bij voorbaat dank.
Gooncy
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Ongelezen bericht door Gooncy »

Marktplaats is een goede site. voor 150-200 heb je wel een goed rollend frame
DRD EDITION
EZ_R
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003

Ongelezen bericht door EZ_R »

Dit is pas echte knakentuning :lol:
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
Tijn416
Banden plakker

Ik ben net een aprillia mx frame met crossbanden en honds voorvork aangeboden voor 80 euro, ik denk dat ik die doe
EZ_R
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003

Ongelezen bericht door EZ_R »

Dat elektromotortje gaat dit dus nooit kunnen aandrijven
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
Coen_O
Tuner
Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track 2016
Derbi Senda SM DRD Racing 2015
Derbi DRD Racing 2010 [verkocht]

Ongelezen bericht door Coen_O »

Ook al zou die dat wel doen wat heb je eraan :palm:
Waarschijnlijk gaat die niet lopen of 10-15km/h ofzo.
stefanwinter
Beginnende tuner
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc

Ja ik weet niet of we dit ook echt serieus moeten nemen.

Leuker zou zijn als je zo Chopper achtige fiets ombouwt naar elektrisch. Daar zou ik namelijk liever oprijden als een langzame elektrische nep-derbi.
Want ene kettingzaagmotor voor alleen het geluid? :lol:
Coen_O
Tuner
Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track 2016
Derbi Senda SM DRD Racing 2015
Derbi DRD Racing 2010 [verkocht]

Ongelezen bericht door Coen_O »

Wordt meer een kinderfiets met zon nep gashendel :lol:
Plaats reactie