acquisitie betrouwbare derbi

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

acquisitie betrouwbare derbi

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

hallo Derbiforum!

ik heb thuis een derbi staan die ik als projectje aan het opknappen ben en naar mijn mening wil verbeteren ;) nu had ik een puch als reservebrommer maar omdat mn derbi nog verre van af is en de puch verre van betrouwbaar zoek ik eigenlijk wat anders. Nou viel mij op dat de 2e hands prijzen voor derbi's sterk afgenomen zijn, maar van am6 brommers zoals de yamaha dt50(van 5-8jaar oud) ook. Het liefst zou ik gewoon een derbi er naast zetten als dat mogelijk is.

Maar nou vroeg ik mij af wat een derbi naar jullie mening minimaal zou moetten kosten? ik wil gewoon een extreme r of sm niet een strakke drd limited of iets dergelijks. Maar zou dat nu al mogelijk zijn vanaf de 600-700 euro die je nu soms voorbij ziet komen? wil voornamelijk betrouwbaar rijden, kappen hoeven niet heel te zijn of iets dergelijks zolang de rest maar goed onderhouden is
Laatst gewijzigd door JoopKarelSpank op za 14 apr 2012, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
marvin65
Pro tuner
Berichten: 689
Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 17:36
Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)
Locatie: Oss

Re: minimumprijs betrouwbare derbi

Ongelezen bericht door marvin65 »

Ik zou zeggen een goede derbi heb niet voor onder €1200.
maar als je denkt dat je een goede derbi hebt zien staan zou ik gewoon gaan
kijken en een proefrit maken, een ritje maken zegt meestal al een hoop.
Gas erop !
RickPotze
Schakelrijder
Berichten: 146
Lid geworden op: do 12 jan 2012, 00:46
Vervoersmiddel: Derbi limited edition 2007
Locatie: Valthermond

Re: minimumprijs betrouwbare derbi

Ongelezen bericht door RickPotze »

het kan zijn dat een derbi maar 700 euro is deze kan dan betrouwbaar zijn maar juiste een slecht uiterlijk hebben dus voor weinig geld kan er altijd wel wat goeds tussen zitten. :emo:
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: minimumprijs betrouwbare derbi

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

heb zelf het idee dat vooral extremes weinig geld meer waard zijn. Dan de R extreme met halve noppen als absolute laagscoorder :P wat zijn jullie ervaringen eigenlijk met verborgen gebreken? ik heb zelf natuurlijk ook een derbi dus ik weet wel dat de electra soms kuren heeft en de achterwiellagers maar ondanks dat ik niet voorzichtig ermee gereden heb onderhield ik hem wel goed/aardig. Wat voor dingen komen vooral naar voren na 25k slecht onderhoud?
hululululu
Derbi fan
Berichten: 87
Lid geworden op: do 08 mar 2012, 16:49
Vervoersmiddel: derbi senda SM

Re: acquisitie betrouwbare derbi

Ongelezen bericht door hululululu »

in principe heeft een brommer met 25k al 2 eigenaars gehad en ben jij wss de 3de. maximaal de 6de.
Kappen zullen gescheurd zijn, zadel gescheurd, ketting versleten(mits nog nooit vervangen :emo: ), roest op frame misschien.
Ik weet het niet, maar na zoveel jaar begint het gewoon gaar te worden.
Maar dat hoeft niet!
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: acquisitie betrouwbare derbi

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

waar kan je het beste een versleten cilinder/zuiger/zuigerveer of iets dergelijks aan herkennen als je niet weet hoe de brommer normaal heeft gelopen? heeft een drd versie met dus een 15mm as eigenlijk meer of minder last van kapot lopende achterwiellagers?
hululululu
Derbi fan
Berichten: 87
Lid geworden op: do 08 mar 2012, 16:49
Vervoersmiddel: derbi senda SM

Re: acquisitie betrouwbare derbi

Ongelezen bericht door hululululu »

Volgens mij als die slecht start, terug in toeren valt met tegenwind of berg op. (of te zwaar vertand zou dan ook kunnen.)
Gewoon dat die dan compressie mist, dit zou je testen door de bougie eruit te kunnen halen en je vinger op het bougie-gat te leggen en dan te kicken...

correct me if wrong.
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: acquisitie betrouwbare derbi

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

ik dacht zelf dat lagere compressie wel makkelijk(er) start maar bij een warme motor weer slechter loopt. Zo had je bij puchjes bijvoorbeeld ook decompressie cilinderkoppen om de compressie omlaag te halen om makkelijker te starten :P wat voor carb zit er eigenlijk op een oud type blok standaard?
hululululu
Derbi fan
Berichten: 87
Lid geworden op: do 08 mar 2012, 16:49
Vervoersmiddel: derbi senda SM

Re: acquisitie betrouwbare derbi

Ongelezen bericht door hululululu »

14mm
OP de nieuwe een 17,5mm die tot 14mm begrensd is.
Denk dat 14m niet meer in de productielijn van dellorto zit.
jurjen27
Tuner
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 22 nov 2010, 22:43
Vervoersmiddel: Derbi Xtreme 05
Locatie: Thuis

Re: acquisitie betrouwbare derbi

Ongelezen bericht door jurjen27 »

je mag mijn Extreme kopen voor 900, is in goede staat en kan voorlopig nog even vooruit! ziet er nog goed uit en loopt ook goed! PB voor meer info.
Derbi Xtreme 05 & Honda Cr 125 04 (Verkocht! http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=1187" onclick="window.open(this.href);return false;)
D-Evo
Pro tuner
Berichten: 3272
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 12:07
Vervoersmiddel: Peugeot 107
Locatie: Meppel.

Re: acquisitie betrouwbare derbi

Ongelezen bericht door D-Evo »

Staat een leuke drd 03 op MP voor 500 euro.
Afbeelding
Plaats reactie