Derbi senda knipperlichten dashboard verlichting en toeter doen het niet

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
Derbisendasdr
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbisendasdr

Derbi senda knipperlichten dashboard verlichting en toeter doen het niet

Ongelezen bericht door Derbisendasdr »

Beste leden is ben eigenaar van een derbi senda sdr uit 2005.

Nou loopt en start de brommer elke dag in 1x het enige probleem is dat de toeter en het hele dashboard geen licht geeft (gaat om een analoge dashboard dus de waarschuwings lampjes branden niet en de dashboard verlichting doet het ook niet heeft het allemaal in het verleden wel gedaan alhoewel de dashboard verlichting met hobbels te pas en onpas uit ging of haperde.
Nou heb ik er een nieuwe spanningsregelaar op gezet die het goed doet en ook stroom geeft en afgeeft, accu is tevens ook helmaal vol 12,6V, kabelboom is als nieuw geen bloodliggende kabels de kabel bescherming is nergens er af of beschadigd.
De koplamp en achterlicht doen het nu wel maar vermoedelijk op de ontsteking van de brommer zegmaar
Het probleem is dat de accu functies zoals ik eerder heb vermeld het niet doen maar wel hebben gedaan verdere componenten zoals ontsteking en bobine krijgen en geven dikke 13-16 V af
De remlichten zijn ook niet functioneel en mijn contact slot krijg ook geen stroom. Nou moet ik ook vermelden dat er andere kleuren uit mijn kabelboom komen dan de gebruikelijke kleuren
Wie weet wat het probleem kan zijn

Ik hoop op een reactie
Met vriendelijke groet
pog
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Re: Derbi senda knipperlichten dashboard verlichting en toeter doen het niet

Ongelezen bericht door pog »

Is je zekering gesprongen?
Derbi77s6
Banden plakker

Ongelezen bericht door Derbi77s6 »

Heb je een elektronisch contactslot, want ik heb namelijk steeds dat het binnenwerk daarvan een beetje verschoven is waardoor mn dashboard niet meer aan gaar op contact(wel als die loopt) en knipperlichten en toeter werken ook niet
dhjeshuis
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi senda sm extreme 2019

Ongelezen bericht door dhjeshuis »

Het kan zijn dat de kabels van het knipperlicht een breukje hebben ik heb het zelfde gehad
Plaats reactie