Beste leden is ben eigenaar van een derbi senda sdr uit 2005.
Nou loopt en start de brommer elke dag in 1x het enige probleem is dat de toeter en het hele dashboard geen licht geeft (gaat om een analoge dashboard dus de waarschuwings lampjes branden niet en de dashboard verlichting doet het ook niet heeft het allemaal in het verleden wel gedaan alhoewel de dashboard verlichting met hobbels te pas en onpas uit ging of haperde.
Nou heb ik er een nieuwe spanningsregelaar op gezet die het goed doet en ook stroom geeft en afgeeft, accu is tevens ook helmaal vol 12,6V, kabelboom is als nieuw geen bloodliggende kabels de kabel bescherming is nergens er af of beschadigd.
De koplamp en achterlicht doen het nu wel maar vermoedelijk op de ontsteking van de brommer zegmaar
Het probleem is dat de accu functies zoals ik eerder heb vermeld het niet doen maar wel hebben gedaan verdere componenten zoals ontsteking en bobine krijgen en geven dikke 13-16 V af
De remlichten zijn ook niet functioneel en mijn contact slot krijg ook geen stroom. Nou moet ik ook vermelden dat er andere kleuren uit mijn kabelboom komen dan de gebruikelijke kleuren
Wie weet wat het probleem kan zijn
Ik hoop op een reactie
Met vriendelijke groet
Derbi senda knipperlichten dashboard verlichting en toeter doen het niet
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbisendasdr
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip
Re: Derbi senda knipperlichten dashboard verlichting en toeter doen het niet
Is je zekering gesprongen?
Heb je een elektronisch contactslot, want ik heb namelijk steeds dat het binnenwerk daarvan een beetje verschoven is waardoor mn dashboard niet meer aan gaar op contact(wel als die loopt) en knipperlichten en toeter werken ook niet
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi senda sm extreme 2019
Het kan zijn dat de kabels van het knipperlicht een breukje hebben ik heb het zelfde gehad