Filmpje maken

Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
Pieke schreef: Ik hou van tieten
klopt, ehmmmmjasperrr91 schreef:Wes die graden voorontsteking is voor een orginele slag.
Volgens Graham Bell moet je bij een langere slag meer graden voorontsteking nemen.
Alleen krijg ik nergens gevonden hoe je dat berekend.
Dit staat er in zijn boekwerk:
Regardless of the ignition system employed, the spark plug must fire at the correct time if good power is to be made and engine damage avoided. Some two-strokes are timed to spark at 2mm before TDC, others at anywhere from 0.4mm to 4mm.
Probably you are wondering why the difference? Well, first, the length of the engine's stroke will affect the amount of advance required. A short stroke engine wit with 2mm advance will have considerably more advance measured in degrees of crankshaft
rotation than a long stroke engine with spark timing of 2mm before TDC. For example, a 125cc engine with a stroke of 60mm and 2mm ignition advance has 18.8° advance, the same as a 125 engine with a 50mm stroke and 1.65mm advance.
1.7mm Oftwel 20 graden met een afwijking van ongeveer 2graden toegestaan geloof ik.Royal Club schreef:klopt, ehmmmmjasperrr91 schreef:Wes die graden voorontsteking is voor een orginele slag.
Volgens Graham Bell moet je bij een langere slag meer graden voorontsteking nemen.
Alleen krijg ik nergens gevonden hoe je dat berekend.
Dit staat er in zijn boekwerk:
Regardless of the ignition system employed, the spark plug must fire at the correct time if good power is to be made and engine damage avoided. Some two-strokes are timed to spark at 2mm before TDC, others at anywhere from 0.4mm to 4mm.
Probably you are wondering why the difference? Well, first, the length of the engine's stroke will affect the amount of advance required. A short stroke engine wit with 2mm advance will have considerably more advance measured in degrees of crankshaft
rotation than a long stroke engine with spark timing of 2mm before TDC. For example, a 125cc engine with a stroke of 60mm and 2mm ignition advance has 18.8° advance, the same as a 125 engine with a 50mm stroke and 1.65mm advance.
kak, ik ga ff in mn geheugen graven, want zo heb ik ook ooit die polini van mij afgesteld op mn 44 slag tp,
wat is de voorontsteking ookalweer op een normale slag?
Die ophoogplaat die erbij zat was 3mm te dun.Royal Club schreef:ik heb trouwens iets gemist merk ik, en heb geen zin om terug te lezen,
waarom moet dat ding 5mm opgehoogd worden om een squish van 0 te creëren?
oja, volgensmij zat het zo ja.weschung schreef:17 graden is 17 graden of slag nu 1 is of 1000 dat maakt niks uit en je kunt dat gewoon omrekenen in mm en dan is het wel ander bij een andere slag
godver!, ja, maal 20graden ja..Royal Club schreef:oja, volgensmij zat het zo ja.weschung schreef:17 graden is 17 graden of slag nu 1 is of 1000 dat maakt niks uit en je kunt dat gewoon omrekenen in mm en dan is het wel ander bij een andere slag
slag delen door 360graden, maal het aantal graden voorontsteking
40/360, maal 17graden is 1.888
46/360, maal 17graden is 2.172
jaaah boeiend, ontstekingen kan je niet zo vergelijkenjasperrr91 schreef:Is wel weinig vergeleken met een sellectra
Want mijn sellectra stond op 3.7mm had nkg wel iets vroeger gemogen volgens mij. Maar niet veel.
leuk om allemaal te horenweschung schreef:Ben vandaag weer bezig geweest aan het parmakit blokje.
Vrijdag
-ophoogplaat afmaken cilinder monteren met een squish van 1 of 0,8 mm en een afdruk nemen van vebrandingruimte met een stuk modelklei
- onstekking monteren op 20 graden (moet nog even me stroboscooplamp vinden moet dat kutding ergens hebben:P)
-vullen met olie etc dat het blok helemaal klaar is om gemonteerd te worden.
- brommer komt binnen waar het blok onder komt om zover te proberen
zaterdag
- blok uit de brommer halen
-parmakit blok monteren
-temp sensor aansluiten
- Schijnt dat ik joep's onstekking moest afstellen zei jasper ?
-parmakitje afstellen.
nog te doen
- afspraak maken met TJ-tunning voor een dynorun.
- terug naar Bels