Filmpje maken
parmakit 110cc update p67 ciney!
- Sander
- Moderator
- Berichten: 4244
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 14:52
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
- Gallery: Derbi DRD Pro Bidalot 80
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7000 - Locatie: Vught
- Contacteer:
Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini
mist nog 1 dingetje volgens mij?
Filmpje maken
Filmpje maken
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
-
Jasper
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini
Wes die graden voorontsteking is voor een orginele slag.
Volgens Graham Bell moet je bij een langere slag meer graden voorontsteking nemen.
Alleen krijg ik nergens gevonden hoe je dat berekend.
Dit staat er in zijn boekwerk:
Regardless of the ignition system employed, the spark plug must fire at the correct time if good power is to be made and engine damage avoided. Some two-strokes are timed to spark at 2mm before TDC, others at anywhere from 0.4mm to 4mm.
Probably you are wondering why the difference? Well, first, the length of the engine's stroke will affect the amount of advance required. A short stroke engine wit with 2mm advance will have considerably more advance measured in degrees of crankshaft
rotation than a long stroke engine with spark timing of 2mm before TDC. For example, a 125cc engine with a stroke of 60mm and 2mm ignition advance has 18.8° advance, the same as a 125 engine with a 50mm stroke and 1.65mm advance.
Volgens Graham Bell moet je bij een langere slag meer graden voorontsteking nemen.
Alleen krijg ik nergens gevonden hoe je dat berekend.
Dit staat er in zijn boekwerk:
Regardless of the ignition system employed, the spark plug must fire at the correct time if good power is to be made and engine damage avoided. Some two-strokes are timed to spark at 2mm before TDC, others at anywhere from 0.4mm to 4mm.
Probably you are wondering why the difference? Well, first, the length of the engine's stroke will affect the amount of advance required. A short stroke engine wit with 2mm advance will have considerably more advance measured in degrees of crankshaft
rotation than a long stroke engine with spark timing of 2mm before TDC. For example, a 125cc engine with a stroke of 60mm and 2mm ignition advance has 18.8° advance, the same as a 125 engine with a 50mm stroke and 1.65mm advance.
- Royal Club
- Pro tuner
- Berichten: 900
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
- Vervoersmiddel: XR600R
Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini
ik heb trouwens iets gemist merk ik, en heb geen zin om terug te lezen,
waarom moet dat ding 5mm opgehoogd worden om een squish van 0 te creëren?
waarom moet dat ding 5mm opgehoogd worden om een squish van 0 te creëren?
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
- J03P
- Moderator
- Berichten: 1771
- Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 13:08
- Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra - Locatie: ^--Up there
Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini
lees maar wel even terug, heb je nog gequote..
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten
- Royal Club
- Pro tuner
- Berichten: 900
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
- Vervoersmiddel: XR600R
Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini
klopt, ehmmmmjasperrr91 schreef:Wes die graden voorontsteking is voor een orginele slag.
Volgens Graham Bell moet je bij een langere slag meer graden voorontsteking nemen.
Alleen krijg ik nergens gevonden hoe je dat berekend.
Dit staat er in zijn boekwerk:
Regardless of the ignition system employed, the spark plug must fire at the correct time if good power is to be made and engine damage avoided. Some two-strokes are timed to spark at 2mm before TDC, others at anywhere from 0.4mm to 4mm.
Probably you are wondering why the difference? Well, first, the length of the engine's stroke will affect the amount of advance required. A short stroke engine wit with 2mm advance will have considerably more advance measured in degrees of crankshaft
rotation than a long stroke engine with spark timing of 2mm before TDC. For example, a 125cc engine with a stroke of 60mm and 2mm ignition advance has 18.8° advance, the same as a 125 engine with a 50mm stroke and 1.65mm advance.
kak, ik ga ff in mn geheugen graven, want zo heb ik ook ooit die polini van mij afgesteld op mn 44 slag tp,
wat is de voorontsteking ookalweer op een normale slag?
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
-
Jasper
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini
1.7mm Oftwel 20 graden met een afwijking van ongeveer 2graden toegestaan geloof ik.Royal Club schreef:klopt, ehmmmmjasperrr91 schreef:Wes die graden voorontsteking is voor een orginele slag.
Volgens Graham Bell moet je bij een langere slag meer graden voorontsteking nemen.
Alleen krijg ik nergens gevonden hoe je dat berekend.
Dit staat er in zijn boekwerk:
Regardless of the ignition system employed, the spark plug must fire at the correct time if good power is to be made and engine damage avoided. Some two-strokes are timed to spark at 2mm before TDC, others at anywhere from 0.4mm to 4mm.
Probably you are wondering why the difference? Well, first, the length of the engine's stroke will affect the amount of advance required. A short stroke engine wit with 2mm advance will have considerably more advance measured in degrees of crankshaft
rotation than a long stroke engine with spark timing of 2mm before TDC. For example, a 125cc engine with a stroke of 60mm and 2mm ignition advance has 18.8° advance, the same as a 125 engine with a 50mm stroke and 1.65mm advance.
kak, ik ga ff in mn geheugen graven, want zo heb ik ook ooit die polini van mij afgesteld op mn 44 slag tp,
wat is de voorontsteking ookalweer op een normale slag?
Dit is nu een 46mm slag.
-
Jasper
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini
Die ophoogplaat die erbij zat was 3mm te dun.Royal Club schreef:ik heb trouwens iets gemist merk ik, en heb geen zin om terug te lezen,
waarom moet dat ding 5mm opgehoogd worden om een squish van 0 te creëren?
Met 3mm erbij staat de squish als het goed is precies op 0. Dus daar zorgt die ophoogplaat voor, en dan snijden we een voetpakking van de juiste dikkte zodat we de juiste squish krijgen.
Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini
17 graden is 17 graden of slag nu 1 is of 1000 dat maakt niks uit en je kunt dat gewoon omrekenen in mm en dan is het wel ander bij een andere slag.
Het is wel zo dat als je met een andere slag eigenlijk ook een andere vooronstekking moet hebben bij het zelfde toerental van wege de zuigersnelheid en bla bla dit is ok wat Graham Bell bedoelt vandaar dat het omrekenen er niet in staat, maar dat maakt geen kloot uit want als je zo zou denken klopt die curve van de polini ook al niet meer dus het is toch niet optimaal waarschijnlijk is die curve in de polini en vergelijkbare onstekkingen toch zo universeel mogelijk dus is gewoon een kwestie van goed zetten en als je het netjes doet goed zetten dat hij met de stroboscooplamp 20 graden voor onstekking heeft op 4500 rpm
Het is wel zo dat als je met een andere slag eigenlijk ook een andere vooronstekking moet hebben bij het zelfde toerental van wege de zuigersnelheid en bla bla dit is ok wat Graham Bell bedoelt vandaar dat het omrekenen er niet in staat, maar dat maakt geen kloot uit want als je zo zou denken klopt die curve van de polini ook al niet meer dus het is toch niet optimaal waarschijnlijk is die curve in de polini en vergelijkbare onstekkingen toch zo universeel mogelijk dus is gewoon een kwestie van goed zetten en als je het netjes doet goed zetten dat hij met de stroboscooplamp 20 graden voor onstekking heeft op 4500 rpm
Laatst gewijzigd door weschung op vr 23 sep 2011, 00:20, 3 keer totaal gewijzigd.
- Royal Club
- Pro tuner
- Berichten: 900
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
- Vervoersmiddel: XR600R
Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini
oja, volgensmij zat het zo ja.weschung schreef:17 graden is 17 graden of slag nu 1 is of 1000 dat maakt niks uit en je kunt dat gewoon omrekenen in mm en dan is het wel ander bij een andere slag
slag delen door 360graden, maal het aantal graden voorontsteking
40/360, maal 17graden is 1.888
46/360, maal 17graden is 2.172
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
-
Jasper
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini
Naja je moet 20 graden hebben volgens mij.
Maar snap de berekening inderdaad.
Thnx.
Maar snap de berekening inderdaad.
Thnx.
- Royal Club
- Pro tuner
- Berichten: 900
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
- Vervoersmiddel: XR600R
Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini
godver!, ja, maal 20graden ja..Royal Club schreef:oja, volgensmij zat het zo ja.weschung schreef:17 graden is 17 graden of slag nu 1 is of 1000 dat maakt niks uit en je kunt dat gewoon omrekenen in mm en dan is het wel ander bij een andere slag
slag delen door 360graden, maal het aantal graden voorontsteking
40/360, maal 17graden is 1.888
46/360, maal 17graden is 2.172
2.22
2.55
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
-
Jasper
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini
Is wel weinig vergeleken met een sellectra
Want mijn sellectra stond op 3.7mm had nkg wel iets vroeger gemogen volgens mij. Maar niet veel.
Want mijn sellectra stond op 3.7mm had nkg wel iets vroeger gemogen volgens mij. Maar niet veel.
- Royal Club
- Pro tuner
- Berichten: 900
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
- Vervoersmiddel: XR600R
Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini
jaaah boeiend, ontstekingen kan je niet zo vergelijkenjasperrr91 schreef:Is wel weinig vergeleken met een sellectra
Want mijn sellectra stond op 3.7mm had nkg wel iets vroeger gemogen volgens mij. Maar niet veel.
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
-
Jasper
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini
Naja is ook de bedoeling om als het blokje morgen loopt zondag op de testbank te gaan.
Wacht nog op reactie over de testbank...
Ik snap ook wel dat je dat zo niet kan vergelijken, maar vond het verschil redelijk. Maarja, zet hem in het begin wel rond de 2.5/6
Wacht nog op reactie over de testbank...
Ik snap ook wel dat je dat zo niet kan vergelijken, maar vond het verschil redelijk. Maarja, zet hem in het begin wel rond de 2.5/6
- Pieke
- Moderator
- Berichten: 3137
- Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
- Vervoersmiddel: KTM
- Locatie: Hoensbroek/Den Haag
Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini
Staat er ergens een poortmapje van die parmakit?
- Pieke
- Moderator
- Berichten: 3137
- Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
- Vervoersmiddel: KTM
- Locatie: Hoensbroek/Den Haag
Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini
Ik vond net op een website uit spanje dat zij de squish op 1mm hebben staan:
http://www.50soffroad.net/web/foro_offr ... &start=240
staat in de 1e post van die pagina.
http://www.50soffroad.net/web/foro_offr ... &start=240
staat in de 1e post van die pagina.
- KREGO
- Pro tuner
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
- Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=155
- Locatie: belgië
Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini
leuk om allemaal te horenweschung schreef:Ben vandaag weer bezig geweest aan het parmakit blokje.
Vrijdag
-ophoogplaat afmaken cilinder monteren met een squish van 1 of 0,8 mm en een afdruk nemen van vebrandingruimte met een stuk modelklei
- onstekking monteren op 20 graden (moet nog even me stroboscooplamp vinden moet dat kutding ergens hebben:P)
-vullen met olie etc dat het blok helemaal klaar is om gemonteerd te worden.
- brommer komt binnen waar het blok onder komt om zover te proberen
zaterdag
- blok uit de brommer halen
-parmakit blok monteren
-temp sensor aansluiten
- Schijnt dat ik joep's onstekking moest afstellen zei jasper ?
-parmakitje afstellen.
nog te doen
- afspraak maken met TJ-tunning voor een dynorun.
- terug naar Bels
maar wesley,
raar dat er daar zo'n scheurtje kan in komen.
meschien is zo mijn kick starter kapot gegaan
ik heb er nooit naar gekeken maar het zou wel handig zijn als die terug zou werken
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- KREGO
- Pro tuner
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
- Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=155
- Locatie: belgië
Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini
kheb een mail naar parmakit gestuurd voor de ''goede'' squish 
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Boeki
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini
Krego, kan je niet naar Nl afreizen om bij de run op de testbank te zijn ofzo, dat zou vet zijn voor jou.
Of de eerste start.
Of de eerste start.
Open the Throttle and Smile
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini
Het blok loopt en boekt
