Ophogen achterkant Derbi Senda

Hier kun je alle vragen en opmerkingen kwijt over uiterlijk en styling op brommer (Derbi) gebied.
_Bas95
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD-Extreme '11

Ophogen achterkant Derbi Senda

Ongelezen bericht door _Bas95 »

Ewa derbirijders,
Ik ben trotse bezitter van een Senda DRD-Extreme maar ik vind hem zelf te laag staan.
Ook is mijn veer te slap naar mijn mening, want hij zakt heel ver door als ik erop gaat zitten.
Dus ben ik op zoek naar een sterkere en hogere achterveer.
Maar ik ging langs bij de bromboer, en die zeiden dat ik het beter niet kon doen omdat dan mijn ketting tegen mn achterbrug gaat lopen. Mijn vraag is dus: kan ik een hogere achterveer kopen zonder dat het slecht is voor mn achterbrug?

Foto's van m'n achterbrug: Afbeelding
Afbeelding
peter96M
Tuner
Vervoersmiddel: derbi senda drd sm 50

Re: Ophogen achterkant Derbi Senda

Ongelezen bericht door peter96M »

hij sleept er nu al overeen zie ik, als je erop zit verlaagd hij nog een beetje. meestal vind ik een opgehoogde derbi niet zo mooi maarja das mijn mening. wat je kunt doen is de tandwielen vergroten dan loopt je ketting zeg maar wat hoger, niet heel veel denk ik maar als je je voortandwiel met 1 tand vergroot en je achtertandwiel met 3 dan blijft de verhouding gelijk. misschien heb je dan plaats voor een grotere veer maar weet niet zeker! succes in ieder geval! :thumbup:
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
_Bas95
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD-Extreme '11

Ongelezen bericht door _Bas95 »

Ja klopt, wordt een sterkere veer waarschijnlijk! Thanks

Kan close
Daan22
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi

Ongelezen bericht door Daan22 »

ophogen kan gewoon en als je op de derbi zit spant de ketting op waardoor die niet meer sleept , en dat slijt rubber dient er nog altijd voor om je achterbrug te beschermen :|
Plaats reactie