Hallo ik heb een senda sm uit 2008 en ik wilde wegrijden toen viel mijn brommer uit met het bekende bwoap geluid. Hij starten daarna wel weer in 1x maar toen ik gas gaf kwam weer het bwoap geluid. Toen heb ik hem lang stationair laten lopen en steeds een beetje gas gegeven na een halfuur deed hij het weer enigszins en kon ik rijden daarna was het helemaal weg maar toen wilde ik net weer starten en gebeurde hetzelfde..
Wel heb ik een powerfilter en heeft het de laatste 2 weken bijna alleen maar geregend kan dat er iets mee te maken hebben ?
Mvg
Derbi senda loopt opeens niet meer
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda xtreme puch maxi honda scoopy honda vision en de beruchte fiets :P
honda scoopy - Locatie: amstelveen
Re: Derbi senda loopt opeens niet meer
kan er mee te maken hebbben maar dan zou hij helemaal niet moeten starten
denk eerder dat je sproeier te groot is zodat hij verzuipt en door het power filter er te veel lucht binnenkomt
maar kan ook zijn weer niet wat de kwalieteid is van het vilter dat er vuil in je carb is gekomen
vuil in je benzine kan zo veel zijn maar zou bij die dingen beginnen
denk eerder dat je sproeier te groot is zodat hij verzuipt en door het power filter er te veel lucht binnenkomt
maar kan ook zijn weer niet wat de kwalieteid is van het vilter dat er vuil in je carb is gekomen
vuil in je benzine kan zo veel zijn maar zou bij die dingen beginnen
- kristof
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
je moet je filter eens goed laten uitdrogen of uitblazen met luchtdruk, als hij dat bwoap geluid maakt en het heeft geregend en je hebt toevallig een sportluchtfilter, ligt het daar wel aan 

JeroenvR schreef:Zitten daar ook gaten in?Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop
Waarschijnlijk zit er water in je benzine en nu dus ook in de vlotter kamer.
het water komt dan voor de sproeier te zitten en dit zorgt er voor dat er geen benzine meer bij komt.
Als de brommer dan weer uit gaat verliest hij het vacum en valt het water weer naar benden totdat je weer gas geeft en de water druppel weer voor de sproeier komt te zitten.
Als je je tank en vlotter kamer leeg gooit zal hij het weer doen.
je kan het ook testen door voorzichtig gas te geven en als hij dan bijna uitvalt en beetje te tikken tegen je caberateur als hij het dan wel weer doet weet je het zeker.
@gijs hoe kan hij verzuipen en teveel lucht krijgen?
het water komt dan voor de sproeier te zitten en dit zorgt er voor dat er geen benzine meer bij komt.
Als de brommer dan weer uit gaat verliest hij het vacum en valt het water weer naar benden totdat je weer gas geeft en de water druppel weer voor de sproeier komt te zitten.
Als je je tank en vlotter kamer leeg gooit zal hij het weer doen.
je kan het ook testen door voorzichtig gas te geven en als hij dan bijna uitvalt en beetje te tikken tegen je caberateur als hij het dan wel weer doet weet je het zeker.
@gijs hoe kan hij verzuipen en teveel lucht krijgen?