vliegwiel speling
- jefjarno
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: derbi drd racing
vliegwiel speling
beste mensen uit me andere onderwerk hebben jullie mischien wel begrepen dat ik een derbi wil gaan aanschaffen maar nu las ik dat je bij aan koop beter alles kan nakijken lijkt me vrij logische maar nu komt het ze praten over vliegwiel speling checke hoe doe ik dit waar zit dat en hoe groot is de kans bij een man thuis waar ik ga kijken dat ik dit niet na mag kijken ??? hopelijk helpen jullie mij heb namelijk al veel geleerd van deze site en van jullie hulp mvg jeffrey 

- Pieke
- Moderator
- Vervoersmiddel: KTM
Re: vliegwiel speling
ontstekingskapje eraf en gewoon voelen. dat zijn 5 imbusjes ofzo, dus het is grote onzin om daar moeilijk over te doen.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- jefjarno
- Derbi fan
dus die inbusjes en schakelpook damn gaan die mensen waar ik hem wil kopen dan niet erg veel zijken ben dan onderhand hele blok aan het demonteren XD wat moet ik dan zeggen en is er andere manier ?? mvg
- Pieke
- Moderator
- Vervoersmiddel: KTM
dat je even zeker wil weten of er geen speling op het vliegwiel zit. kost je net 5 minuutjes om dat te doen, maar als je dan zeker weet dat ie in orde is dan zou ik dat persoonlijk gewoon doen hoor.
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda R
Derbi gpr.
standaard dingen controleren, en een ervaren rijden ( misschien je pa?) kan wel voelen of het goed is of niet, dat is 1 van de belangrijkere dingen vind ik zelf bij 't kopen van een brommerjefjarno schreef:dus die inbusjes en schakelpook damn gaan die mensen waar ik hem wil kopen dan niet erg veel zijken ben dan onderhand hele blok aan het demonteren XD wat moet ik dan zeggen en is er andere manier ?? mvg
- jefjarno
- Derbi fan
me vader heeft jaren zundapp gereden dus dat zou wel goed zijn of niet ?? en wat zijn vaak problemen bij derbis (aandachtspuntjes) ?? mvg
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda R
Derbi gpr.
Het frame vooral heb ik 't idee bijv. Met ophangingspunten, dat heb ik in ieder geval met mijn eigen en hoor wel vaker dat eerbied dat hebben
- jefjarno
- Derbi fan
oke bedankt en kwa schakelbak en motor zelf kan ik nog ergens op letten ??? en als ik de olie wil chekken hoe zou ik dat bij die mensen op de stoep kunnen doen ?? mvg
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: derbi
gewoon nieuwe olie inkappen (doe ik altijd als ik een brommer koop) voor die 5-10 euro kan je niet klagen en is meteen ververst he :p