welke afstelling? (sproeier)
- mkprosjees
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: tomos,derbi senda drd
welke afstelling? (sproeier)
eej,
Wat is ongeveer de sproeier grote wat ik in mijn 21mm carburateurtje moet hebben?
setup:
dr50
std spruitstuk (17,5mm volgens mij)
21mm dellortho carburateur
mk prorace platen
malossi vl5 membraam
malossi koppeling veren
malossi eprom/standaard onsteking
doppler krukas
bedankt alvast!
mvg pj
Wat is ongeveer de sproeier grote wat ik in mijn 21mm carburateurtje moet hebben?
setup:
dr50
std spruitstuk (17,5mm volgens mij)
mk prorace platen
malossi vl5 membraam
malossi koppeling veren
malossi eprom/standaard onsteking
doppler krukas
bedankt alvast!
mvg pj
Hoe hard ga je? ehhh 2 keer de helft..
- Daan
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
- mkprosjees
- Derbi fan
Re: welke afstelling? (sproeier)
Ik zal zo even kijken!
de setup voor zo ver:
dr50
21mm spruitstuk dmp
mk prorace platen
malossi vl6 membraam
malossi koppeling veren
Ducati onsteking/top racing bobine/cdi
doppler krukas
de setup voor zo ver:
dr50
21mm spruitstuk dmp
mk prorace platen
malossi vl6 membraam
malossi koppeling veren
Ducati onsteking/top racing bobine/cdi
doppler krukas
- mkprosjees
- Derbi fan
hij doet het!
zit nu sproeier 92 in, maar hij valt uit als ik het gas los laat, maar dat is een kwestie van nog afstellen ect..
zit nu sproeier 92 in, maar hij valt uit als ik het gas los laat, maar dat is een kwestie van nog afstellen ect..
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: cpi oliver
luchtschroef op 1.5 slag open staan ?
stationairschroef wel goed staan ?
stationairschroef wel goed staan ?
- mkprosjees
- Derbi fan
Jazeker die heb ik gelijk goed gezet!
Alleen 1 probleempje op mijn 17,5 mm carb had ik een vacuum aansluiting..
Maar nu moet ik zuigen in het slangetje (vacuum slang) en dan krijgt ie benzine en dan trekt ie de carb leeg, en dan valt ie uit dus dat was de reden van uitvallen...
Op mijn 21mm spruitstuk zit ook een tuutje, is dat van de vacuum? kan ik daar dat slangetje op gooien van de tank?
groete
Maar nu moet ik zuigen in het slangetje (vacuum slang) en dan krijgt ie benzine en dan trekt ie de carb leeg, en dan valt ie uit dus dat was de reden van uitvallen...
Op mijn 21mm spruitstuk zit ook een tuutje, is dat van de vacuum? kan ik daar dat slangetje op gooien van de tank?
groete
- Daan
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Die is waarschijnlijk te dun, neem een normaal benzine kraantje dan ben je hier vanaf.
- mkprosjees
- Derbi fan
Hoe bedoel je normaal benzine kraantje? kan ik die op de tank monteren? want nu zit er zon dingetje aan de tank en daar komen 2 slangen vandaan, benzine en vacuum.
Dus als ik die verwijder en daar een benzine kraan op zet is het probleem opgelost?
Dus als ik die verwijder en daar een benzine kraan op zet is het probleem opgelost?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
Gewoon een slang van anderhalf meter kopen dan kun je onder her rijden ook nog eens zuigenmkprosjees schreef:Jazeker die heb ik gelijk goed gezet!
groete

Sluit dat vacuumslangetje maar op dat tuitje aan, dan merk je snel genoeg of er genoeg vacuum wordt gezogen.
een evt ongebruikte tuitje moet je wel afdoppen
Succes
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
- mkprosjees
- Derbi fan
hahah zal wel even kijken wat ik ga doen..
Hij zuigt wel genoeg aan, maar heb ook dit probleem:
Eerst had ik last van inhouden of in die richting op volgas..
En heb nu een nieuwe bobine/cdi gekocht van top performance maar als ik hem in de vrij heb staan dan doet hij dit:
briinnggggggggg...hing..hing.. en dan gaat ie verder in de max toeren.. (lijkt wel op stotteren?)
Wie weet wat dat kan zijn? ik zat te denken aan bougie?
groete
Hij zuigt wel genoeg aan, maar heb ook dit probleem:
Eerst had ik last van inhouden of in die richting op volgas..
En heb nu een nieuwe bobine/cdi gekocht van top performance maar als ik hem in de vrij heb staan dan doet hij dit:
briinnggggggggg...hing..hing.. en dan gaat ie verder in de max toeren.. (lijkt wel op stotteren?)
Wie weet wat dat kan zijn? ik zat te denken aan bougie?
groete
-
- Schakelrijder
electrodeafstand bougie wel goed ? anders even een andere proberen
luchtschroef wel afgesteld met een warme motor, ik denk dat het daar toch wegkomt
luchtschroef wel afgesteld met een warme motor, ik denk dat het daar toch wegkomt
- mkprosjees
- Derbi fan
Heb de brommer nu op wielen staan en heb al gereden!
Zit volgens mij aardig in de buurt met de sproeier maat, er zit nu 92 in, maar als ik gas geef, maakt niet uit of die warm of koud is doet ie dit:
hing,,,, hing,,, hing,,, ( ik heb gewoon volgas) en dan hiingggingggghiiiiiiiiinggggggg en dan zit ie op volle toeren.. (hij gooit ook allemaal olie uit de uitlaat.. Na dat ik dat gedaan heb, loopt hij ook een keer een stuk hoogtoeriger, en als ik dan even stil sta en ik doe weer volgas in zijn vrij dan weer het zelfde probleem..
ik had even met de shoke gereden, en keek daarna naar de bougie maar die was helemaal zwart en nat..
Wat voor probleem heb ik?
- Moet ik kleiner in de sproeier?
-Andere bougie?
Bedankt alvast!
Zit volgens mij aardig in de buurt met de sproeier maat, er zit nu 92 in, maar als ik gas geef, maakt niet uit of die warm of koud is doet ie dit:
hing,,,, hing,,, hing,,, ( ik heb gewoon volgas) en dan hiingggingggghiiiiiiiiinggggggg en dan zit ie op volle toeren.. (hij gooit ook allemaal olie uit de uitlaat.. Na dat ik dat gedaan heb, loopt hij ook een keer een stuk hoogtoeriger, en als ik dan even stil sta en ik doe weer volgas in zijn vrij dan weer het zelfde probleem..
ik had even met de shoke gereden, en keek daarna naar de bougie maar die was helemaal zwart en nat..
Wat voor probleem heb ik?
- Moet ik kleiner in de sproeier?
-Andere bougie?
Bedankt alvast!
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
Je moet de brommer eens goed warm rijden.
Zo kun je pas goed gaan afstellen vwb hoofdsproeier
Heb je de goede hoofdsproeier, dan moet je gaan "fijnafstellen" met luchtschroef/gasnaald
Zo kun je pas goed gaan afstellen vwb hoofdsproeier
Heb je de goede hoofdsproeier, dan moet je gaan "fijnafstellen" met luchtschroef/gasnaald
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
- mkprosjees
- Derbi fan
21mm viel niet meer af te stellen dus, heb ik maar gekozen voor de 17,5 mm te monteren en je voelt gelijk verschil!
Maar ehh ik krijg hem echt NIET afgesteld!
17,5mm op het 21mm spruitstuk gemonteerd! past gewoon goed met goed aandraaien!
maar heb sproeier 84 erin gehad, toen dee hij niet starten.. shoke aan gezet en toen dee die het opeens wel goed! toen ree ik 100 meter en toen steeds bwww en dan weer gas weer bwww steeds dit..
dus sproeier verwisseld: 92 erin gegooid en nog steeds het zelfde probleem, zonder shoke niet starten maar met shoke wel, en dan nog steeds bwwww en dat bwww doet hij ook zonder shoke!
Wat moet ik nu doen?
Lucht heb ik onderhand op alle standen gehad, maar maakt niks geen verschil.
groete
Maar ehh ik krijg hem echt NIET afgesteld!
17,5mm op het 21mm spruitstuk gemonteerd! past gewoon goed met goed aandraaien!
maar heb sproeier 84 erin gehad, toen dee hij niet starten.. shoke aan gezet en toen dee die het opeens wel goed! toen ree ik 100 meter en toen steeds bwww en dan weer gas weer bwww steeds dit..
dus sproeier verwisseld: 92 erin gegooid en nog steeds het zelfde probleem, zonder shoke niet starten maar met shoke wel, en dan nog steeds bwwww en dat bwww doet hij ook zonder shoke!
Wat moet ik nu doen?
Lucht heb ik onderhand op alle standen gehad, maar maakt niks geen verschil.
groete
-
- Schakelrijder
is je luchtaanzuigslang of filterbox een soort gatenkaas ?
heb je een goede dichte vacuum- en benzineslang ?
heb je een goede dichte vacuum- en benzineslang ?
- mkprosjees
- Derbi fan
Ik heb nu met die 17,5mm ook een vacuum aansluiting dus ik had van de tank naar de carb een slang voor vacuum en benzine.
Maar ik heb dan nog een vacuum aansluiting op het spruitstuk, maar dat is zon dun tuutje, en heb daar geen slang voor dus toen had ik een benzine slang gepakt met een tairip er strak om heen en een schroef erin, maar dat lijkt mij niet echt goed.. Weet iemand een oplossing door voor?
Maar ik heb dan nog een vacuum aansluiting op het spruitstuk, maar dat is zon dun tuutje, en heb daar geen slang voor dus toen had ik een benzine slang gepakt met een tairip er strak om heen en een schroef erin, maar dat lijkt mij niet echt goed.. Weet iemand een oplossing door voor?
- mkprosjees
- Derbi fan
Hij knalt nu!
Ik had een carb 17,5mm geleend van een maat van mij, maar die is dus niet goed, hij trek valse lucht. tog maar weer die 21mm gemonteerd! Zit nu sproeier 92 in, en de lucht afgesteld, en hij wil in zijn 2 nog op het achterwiel..
Maar 1 klein dingetje en dat is: dat hij bwwwww doet als je rustig in de versnelling rijdt, bijvoorbeeld: als ik in de 1 of 2 of 3 of 4 of 5 rij en dan heel rustig, en als ik dan weer volgas geef doet hij bwwww en dan schakel ik terug (ligt er aan welke versnelling) En hoge toeren en dan knalt hij gewoon weer door zonder dip..
groete
Ik had een carb 17,5mm geleend van een maat van mij, maar die is dus niet goed, hij trek valse lucht. tog maar weer die 21mm gemonteerd! Zit nu sproeier 92 in, en de lucht afgesteld, en hij wil in zijn 2 nog op het achterwiel..
Maar 1 klein dingetje en dat is: dat hij bwwwww doet als je rustig in de versnelling rijdt, bijvoorbeeld: als ik in de 1 of 2 of 3 of 4 of 5 rij en dan heel rustig, en als ik dan weer volgas geef doet hij bwwww en dan schakel ik terug (ligt er aan welke versnelling) En hoge toeren en dan knalt hij gewoon weer door zonder dip..
groete
- Marcooow
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi senda r x race, Sachs zx50, Honda mtx
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4182
bougie iets zwart? doet die bwooop (dat die wegvalt) of stottert die (dat die moeite heeft toerne te maken) ?mkprosjees schreef:Hij knalt nu!
groete
4 strokes are like tampons, every pussy has one
-
- Schakelrijder
Goed om te lezen dat het lekker loopt.
Dat je met weinig toeren in een hoge versnelling een slechte gasreactie hebt, is niet zo verwonderlijk.
Is een beetje afhankelijk van uitlaat/cilinder.
Gewoonte van maken ,dat als je zo rijdt, altijd een keer terug moet schakelen.als je daarna snel weg wilt
Dat je met weinig toeren in een hoge versnelling een slechte gasreactie hebt, is niet zo verwonderlijk.
Is een beetje afhankelijk van uitlaat/cilinder.
Gewoonte van maken ,dat als je zo rijdt, altijd een keer terug moet schakelen.als je daarna snel weg wilt