Fan draait niet!
- chefje
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda x treme
Fan draait niet!
Ik ben erachter gekomen dat mijn radiatorfan niet draait. Ik heb geen zin meer in vastlopers!. Wat kan ik doen? Is het optioneel om de fan handmatig aan te zetten? Kan dit liggen aan feit dat er geen thermostaat in zit?
Alvast bedankt......
Alvast bedankt......
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Xtreme 05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6069
Re: Fan draait niet!
die van mij draait ook nooit,
maar je kan hem testen door op je radiator de 2 draadjes die er bovenaan zitten met elkaar door te verbinden met een draadje, ik heb die van mij eigenlijk ook nog nooit automatisch aan horen gaan of zien draaien.. Wel eerst even van het contact afhalen en als je hem hebt doorverbonden weer op contact zetten
maar je kan hem testen door op je radiator de 2 draadjes die er bovenaan zitten met elkaar door te verbinden met een draadje, ik heb die van mij eigenlijk ook nog nooit automatisch aan horen gaan of zien draaien.. Wel eerst even van het contact afhalen en als je hem hebt doorverbonden weer op contact zetten

Derbi Xtreme 05 & Honda Cr 125 04 (Verkocht! http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=1187" onclick="window.open(this.href);return false;)
- Royal Club
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: XR600R
Je fan heeft niks te maken met of je vastlopers krijgt of niet.chefje schreef:Ik ben erachter gekomen dat mijn radiatorfan niet draait. Ik heb geen zin meer in vastlopers!. Wat kan ik doen? Is het optioneel om de fan handmatig aan te zetten? Kan dit liggen aan feit dat er geen thermostaat in zit?
Alvast bedankt......
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
- chefje
- Derbi fan
Is waterkoeling dan voldoende?Royal Club schreef:Je fan heeft niks te maken met of je vastlopers krijgt of niet.chefje schreef:Ik ben erachter gekomen dat mijn radiatorfan niet draait. Ik heb geen zin meer in vastlopers!. Wat kan ik doen? Is het optioneel om de fan handmatig aan te zetten? Kan dit liggen aan feit dat er geen thermostaat in zit?
Alvast bedankt......
- chefje
- Derbi fan
jurjen27 schreef:die van mij draait ook nooit,
Moet ik de twee draden doorverbinden met de groen/geel draad? Of de twee thermostaat draden met elkaar verbinden
- Rikkert
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Ik heb hem nu ook even doorgeschakeld met een schakelaar aan het stuur, gewoon na uurtje rijden, ff 10 minuten aanzetten ofzo 
Alleen dan moet je het ook niet vergeten om hem aan te zetten xD
Maar soms bij heel lang rijden is zon ventilator niet overbodig

Alleen dan moet je het ook niet vergeten om hem aan te zetten xD
Maar soms bij heel lang rijden is zon ventilator niet overbodig

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Xtreme 05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6069
lijkt me pure onzin, want de drd's hebben ze niet..
Derbi Xtreme 05 & Honda Cr 125 04 (Verkocht! http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=1187" onclick="window.open(this.href);return false;)
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi sdr
Ja waterkoeling is genoeg, radiateur pakt al voldoende buitenlucht als je eenmaal rijd heb je rijwind en daar moet je het van hebben.chefje schreef:Is waterkoeling dan voldoende?Royal Club schreef:Je fan heeft niks te maken met of je vastlopers krijgt of niet.chefje schreef:Ik ben erachter gekomen dat mijn radiatorfan niet draait. Ik heb geen zin meer in vastlopers!. Wat kan ik doen? Is het optioneel om de fan handmatig aan te zetten? Kan dit liggen aan feit dat er geen thermostaat in zit?
Alvast bedankt......
- Royal Club
- Pro tuner
koelsysteem van een brommer wordt zo ontworpen dat als je stationair draait de brommer niet kapot loopt (alle uitzonderingen zoals een uur stilstaan daar gelaten)
Sukkel van de week..
- Reinder
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace
Welke derbi's hebben die fan's wel en welke nie? Een xrace met bj 2010 heeft ze nie toch? Anders moet ik ff belletje doen.
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
- chefje
- Derbi fan
DIe van mij is ook van 2005. Een x- treme. Geen X-race.Reinder schreef:Welke derbi's hebben die fan's wel en welke nie? Een xrace met bj 2010 heeft ze nie toch? Anders moet ik ff belletje doen.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD racing 2009
meestal hebben ze die fan er op zitten als je in de stad rijd of als hij stil staat. als je hard rijd gaan ze meestal ook uit, bij veel motoren. want dan gaat er genoeg lucht door heen
- Royal Club
- Pro tuner
dus dat, en als je rijd gaat er ook meer lucht doorheen als die fan aan kan trekken.beunhaas schreef:meestal hebben ze die fan er op zitten als je in de stad rijd of als hij stil staat. als je hard rijd gaan ze meestal ook uit, bij veel motoren. want dan gaat er genoeg lucht door heen
Sukkel van de week..