Batterij gaat leeg
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM 50 X-Treme EURO4
Batterij gaat leeg
Goededag, Ik heb een vraag over mijn Derbi Senda DRD SM 50 X-Treme EURO4.
Mijn batterij gaat telkens leeg na een 2 dagen en de volt spanning gaat niet omhoog tijdens het rijden.
Wanneer me batterij leeg is kan ik hem wel nog starten maar rijden gaat niet omdat hij niet meer goed ontsteekt dan.
Als ik hem weer oplaad dan kan ik weer een paar keer rijden.
Ik heb de batterij al vervangen maar het probleem blijft hetzelfde.
Ook was me koplamp doorgebrand de dag dat dit probleem begon(geen idee of dit er iets mee te maken heeft)
Heeft iemand een idee wat er mis mee is want heb er al veel tijd en werk in gestoken maar vind het probleem maar niet.
Mijn batterij gaat telkens leeg na een 2 dagen en de volt spanning gaat niet omhoog tijdens het rijden.
Wanneer me batterij leeg is kan ik hem wel nog starten maar rijden gaat niet omdat hij niet meer goed ontsteekt dan.
Als ik hem weer oplaad dan kan ik weer een paar keer rijden.
Ik heb de batterij al vervangen maar het probleem blijft hetzelfde.
Ook was me koplamp doorgebrand de dag dat dit probleem begon(geen idee of dit er iets mee te maken heeft)
Heeft iemand een idee wat er mis mee is want heb er al veel tijd en werk in gestoken maar vind het probleem maar niet.
Re: Batterij gaat leeg
Dan zou ik, zoals je zelf al wel doorhad denk ik, gokken op een laadprobleem. Even afwachten of er nog andere opmerkingen en/of eventueel tips komen.
Er staat hier wel ergens een schema en uitleg om eea uit te testen, een multimeter is in elk geval handig maar aangezien je weet dat de accu niet wordt opgeladen vermoed ik dat je die in huis hebt.
Er staat hier wel ergens een schema en uitleg om eea uit te testen, een multimeter is in elk geval handig maar aangezien je weet dat de accu niet wordt opgeladen vermoed ik dat je die in huis hebt.
Meten is weten..
zoals Kata zegt, er staat een How-to thread op t forum om de ontsteking door te meten. De ontsteking zou gewoon moeten werken als de accu of de spanningsregelaar slecht zou zijn. De ontsteking levert nl direct AC aan de cdi. Ik vermoed dat er dus een probleem met de ontstekingsspoel is..
Heb je de gele draad al gemeten, hoeveel AC spanning die levert als de motor draait?
zoals Kata zegt, er staat een How-to thread op t forum om de ontsteking door te meten. De ontsteking zou gewoon moeten werken als de accu of de spanningsregelaar slecht zou zijn. De ontsteking levert nl direct AC aan de cdi. Ik vermoed dat er dus een probleem met de ontstekingsspoel is..
Heb je de gele draad al gemeten, hoeveel AC spanning die levert als de motor draait?
-
- Banden plakker
Ik heb de spoel er af gehaald en ik heb de pin connector is gemeten en deze laat stroom door op het ijzeren plaatje die aan de spoel hangt.
Op youtube stond er dat dit betekent dat hij kortsluiting zou maken op het plaatje. Ik heb geen idee of dit klopt maar heb een nieuwe spoel besteld en hoop dat dat het oplost.
Bedankt voor je hulp alvast.
Op youtube stond er dat dit betekent dat hij kortsluiting zou maken op het plaatje. Ik heb geen idee of dit klopt maar heb een nieuwe spoel besteld en hoop dat dat het oplost.
Bedankt voor je hulp alvast.
Bedankt voor de update. Ik hoop voor je dat het probleem na het plaatsen van een nieuwe spoel is opgelost. Laat hier dan aub ook even weten of dat idd zo is.
-
- Banden plakker
Ik heb de spoel vervangen maar weer hetzelfde probleem.
Batterij laad niet op.
Batterij laad niet op.
-
- Banden plakker
Ik heb even de batterij aan de lader gehangen en getest.
Display geeft maar 11.4 volt aan en dit blijft maar zakken.
Dus zat te denken aan de spanningsregelaar.
Maar wil niet nog iets kopen dat niet stuk is dus heeft iemand enig idee?
Display geeft maar 11.4 volt aan en dit blijft maar zakken.
Dus zat te denken aan de spanningsregelaar.
Maar wil niet nog iets kopen dat niet stuk is dus heeft iemand enig idee?
Een “natte” loodaccu heeft 6 cellen. Elke cel levert 2 volt. Als de batterij dus minder dan 12V levert betekent dit dat een van de cellen niet meer in orde is of dat het vloeistofnivo te laag is. Dit veroorzaakt veelal kromtrekken van de loodplaatjes waardoor je accu kaduuk gaat.
Verder, een slecht werkende laadspoel kan invloed hebben op de spanningsregelaar en andersom. Een kapot onderdeel vervangen wil dus niet zeggen dat het laadsysteem weer goed zou moeten werken!
Verder, een slecht werkende laadspoel kan invloed hebben op de spanningsregelaar en andersom. Een kapot onderdeel vervangen wil dus niet zeggen dat het laadsysteem weer goed zou moeten werken!
-
- Banden plakker
Bedankt voor je antwoord
De nieuwe spanningsregelaar komt vandaag toe.
Dus als ik het goed heb kan de spoel de batterij kapot gemaakt hebben en de regelaar. Dit zou eerlijk gezegd wel kunnen kloppen want mijn batterij stond droog( heb deze ook al moeten veranderen toen het probleem begon)
De nieuwe spanningsregelaar komt vandaag toe.
Dus als ik het goed heb kan de spoel de batterij kapot gemaakt hebben en de regelaar. Dit zou eerlijk gezegd wel kunnen kloppen want mijn batterij stond droog( heb deze ook al moeten veranderen toen het probleem begon)
-
- Banden plakker
U had gelijk, spanningsregelaar ook vervangen en geeft nu rond de 15 volt als ik gas geef.
Heel erg bedankt voor iedereen zijn hulp.
Heb nog 1 klein vraagje , moet die spanningsregelaar op een koele plaatst staan omdat de originele plaatje is afgebroken waar deze op stond.
Heel erg bedankt voor iedereen zijn hulp.
Heb nog 1 klein vraagje , moet die spanningsregelaar op een koele plaatst staan omdat de originele plaatje is afgebroken waar deze op stond.
Ja, zoals je ziet, hoe de spanningsregelaar er van buiten uitziet, allemaal koelribben. Dus ja hij moet zich wel kunnen koelen