veel olie uit de uitlaat
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xrace
veel olie uit de uitlaat
Hallo,
Ik heb een probleem met olie.
Wanneer ik meer dan 30 minuten gereden heb, krijg ik allemaal zwarte olie uit de uitlaat.
Dit drupt uiteindelijk op de grond en maakt een dikke rommel.
Nu heb ik her en der gelezen over de oliepomp.
Dat je deze kan afstellen. Ook lees ik vaak dat je zonder moet gaan rijden. Dat wil ik juist niet.
Nu zit ik een beetje te zoeken maar wil het toch hier vragen.
Weet iemand hoe ik deze olie lekkage kan verhelpen.
Moet ik dan wel bij de oliepomp zoeken? Of ligt het probleem bij de carburateur?
Alvast bedankt!
Ik heb een probleem met olie.
Wanneer ik meer dan 30 minuten gereden heb, krijg ik allemaal zwarte olie uit de uitlaat.
Dit drupt uiteindelijk op de grond en maakt een dikke rommel.
Nu heb ik her en der gelezen over de oliepomp.
Dat je deze kan afstellen. Ook lees ik vaak dat je zonder moet gaan rijden. Dat wil ik juist niet.
Nu zit ik een beetje te zoeken maar wil het toch hier vragen.
Weet iemand hoe ik deze olie lekkage kan verhelpen.
Moet ik dan wel bij de oliepomp zoeken? Of ligt het probleem bij de carburateur?
Alvast bedankt!
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: veel olie uit de uitlaat
Kan dat de oliepomp te rijk afgesteld staat, ff kapje loshalen en kijken of de streepjes overeen komen.
Waarschijnlijker is dat je krukaskeerring op is en hij blokolie binnekrijgt daar.
Hoe oud is ie en is het blok al eens gereviseerd ?
Waarschijnlijker is dat je krukaskeerring op is en hij blokolie binnekrijgt daar.
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: derbi drd pro
Goedenavond,
Heb exact hetzelfde probleem, gepaard met een hoog benzineverbruik.
Bij mij zijn alle keringen recent vervangen.
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Dan kun je proberen de carburateur te reviseren/schoon maken (Je kunt een setje kopen voor de pakkingen en vlotter).FinnV schreef:Goedenavond,
En probeer hem opnieuw af te (laten) stellen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme
Ik heb ook ooit gehad dat er best wel wat olie uit de uitlaat kwam, maar niet pas na 30minuten maar al eerder. Ik mengde sowieso te rijk en daardoor kwam er onverbrande olie de uitlaat uit. Daarnaast heb ik de hele uitlaat toen eraf gehaald en goed schoon gemaakt en nu heb ik er geen last meer van miss is dat bij jou ook zo. Als dit niet helpt denk ik dat er een keerring lek is dat zie je vaak ook wel aan de rook
-
- Banden plakker
het blok is volgensmij 1000 km geleden gereviseerd. je zou zeggen dat die keerring dan ook vervangen is.42 schreef:Kan dat de oliepomp te rijk afgesteld staat, ff kapje loshalen en kijken of de streepjes overeen komen.
Is het makkelijk om zo'n keerring te vervangen of moet dan het hele blok uit elkaar?
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Dan zou hij nog goed horen te zijn, zeker als het blok echt gereviseerd is met nieuwe lagers.
Op zich is het vervangen niet heel moeilijk, kap aan ontstekingskant moet er af en wat tandwielen moeten los.
Als het niet door een prutser gedaan is zal dat dus niet het probleem zijn.
Al gekeken of je die streepjes ziet op de hefboom van de oliepomp ?
Op zich is het vervangen niet heel moeilijk, kap aan ontstekingskant moet er af en wat tandwielen moeten los.
-
- Banden plakker
Ga ik doen, bedankt voor je aanvulling!!42 schreef:Dan zou hij nog goed horen te zijn, zeker als het blok echt gereviseerd is met nieuwe lagers.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Mijn vraag is is het een nieuw probleem eigenlijk? Of is het sinds kort dat hij olie lekt uit de uitlaat?
-
- Banden plakker
Het probleem speelt al een tijdje. Ik heb er eigenlijk nooit echt last van gehad maar nu erger ik me er wel aan. Ik heb ook het idee dat het toch niet zo goed is voor mijn brommer.Brommert_01 schreef:Mijn vraag is is het een nieuw probleem eigenlijk? Of is het sinds kort dat hij olie lekt uit de uitlaat?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Nou, slecht valt wel mee, kan opzich niet zoveel kwaad. Maar rookt hij ook erg als je gas geeft? Of valt dat nog wel mee?
-
- Banden plakker
Ja hij rookt behoorlijk. mijn knipperlichten worden daardoor ook zwart en plakkerig.Brommert_01 schreef:Nou, slecht valt wel mee, kan opzich niet zoveel kwaad. Maar rookt hij ook erg als je gas geeft? Of valt dat nog wel mee?
Het is belangrijk om uit te vinden waardoor je ‘rook’ probleem veroorzaakt wordt, zodat je dat kunt herstellen. Om uit te zoeken of de olie uit het blok of uit een te rijk afgestelde/slecht werkende oliepomp komt, kun je het volgende proberen: olietoevoer slangetje van de carburateur af halen en zowel het slangetje als de aansluiting goed af te sluiten. Vervolgens benzine aftappen zodat je weet hoeveel benzine er in je tank zat. Nu voldoende 2-takt olie toevoegen aan de benzine, volgens de 1:50 verhouding. Als je dit nauwkeurig doet zal deze benzine bij verbranding niet of nauwelijks roken. Nu zul je nog wel eerst je hele uitlaat systeem goed moeten reinigen om het olie-vrij te krijgen. Als je dat goed gedaan hebt kun je nu vaststellen waar jou “rook” probleem door veroorzaakt wordt.
-
- Pro tuner
Veel rook etc, dan ben ik bang dat het een keerring is