Beste,
Een aantal weken terug kwam er een rare tik uit mijn blok tijdens het rijden, aangezien de bromfiets al wat km's erop had zitten, besloot ik mijn blok te reviseren. Recent heb ik alle lagers en keeringen en de zuiger vervangen.
Vandaag heb ik de 2 carter helften weer in elkaar gezet, maar toen ik probeerde aan de primaire as te draaien zat deze helemaal vast. de secundaire as bleef nog wel draaien. Als ik alle boutjes een beetje losdraai van t blok kan de primaire as wél draaien. mijn conclusie is dus dat hij ergens geklemd wordt.
Nu heb ik het blok weer opengemaakt en zag ik op het tandwiel van de primaire as aan de ontstekingskant, een zwarte streep staan van het draaien, ik denk dus dat daar het probleem zit. hierbij mijn vraag: hoe kan het dat de as dus aanloopt? want ik zie op geen enkele foto of topic op dit forum een ringetje zitten op het einde van de primaire as? er zit wel een nieuw lager in (aan de koppelingskant). kan het zo zijn dat de as nog een aantal tikken nodig heeft om hem nog iets verder door de lager heen te vloeien? of mis ik een ringetje aan de andere kant van de as?
ik hoop dat ik goed uitgelegd heb wat het probleem is, ik hoop dat jullie er wat meer raad mee weten
mvg,
Luca
Bak loopt stroef na revisie.
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Gpr 2007
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Bak loopt stroef na revisie.
Ik hoop dat jij niet op lagers tikt/slaat bij reviseren (Anders kun je het beter niet reviseren).
Waarschijnlijk het blok nogmaals uit elkaar en nakijken. Of dit laten doen door iemand met de ervaring/kennis.
Waarschijnlijk het blok nogmaals uit elkaar en nakijken. Of dit laten doen door iemand met de ervaring/kennis.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl