Bougie vonkt niet

Algemene vragen over Derbi.
Dhr Probleem
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda xtreme

Bougie vonkt niet

Ongelezen bericht door Dhr Probleem »

Beste forum,

Ik wou laatst weg rijden in de regen (ik weet dat hij hier niet tegen kan) maar deze x was het anders dan andere keren. Normaal valt hij in de regen na een paar honderd meter uit en doet het wel weer na een tijdje, alleen nu doet hij nog steeds niks. Ik heb gekeken of de bougie vonkt en dat doet hij niet, vervolgens met een nieuwe weer gekeken maar vonkt nog steeds niet. Nu mijn vraag waardoor het zou kunnen. De accu is ook niet al te best, het dashboard is alleen aan wanneer de motor draait maar dan brand wel ieder lampje, in de vrij valt het licht soms weg, knipperlichten doen het nauwelijks tot niet, remlicht doet niks. Kan het dus aan de accu liggen of is het misschien de CDI?

Mvg
jeroen-x43
Banden plakker
Vervoersmiddel: derbi gpr 50

Re: Bougie vonkt niet

Ongelezen bericht door jeroen-x43 »

Waarschijnlijk je cdi of je rotor dat er geen vonk ontstaat. Ik heb een tijdje geleden ook mn vliegwiel eraf gehad en toen zag ik dat van de 4 draden die uit mn rotor komen er eentje gwoon los was gegaan. Gewoon voorzichtig gesoldeerd en deed het weer. Als dit niet het geval is dan moet het je cdi zijn. Accu heb je niet nodig voor een vonk.
Plaats reactie