Yamaha dt50r 70cc airsel

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Rens.Broek
Banden plakker
Vervoersmiddel: yamaha dt70R
Contacteer:

Yamaha dt50r 70cc airsel

Ongelezen bericht door Rens.Broek »

hallo mensen,

ik ben nieuw op het forum en tevens ook nieuw met watergekoelde brommers, dus heb ik een paar vragen.
ik heb nu een yamaha dt50r met 70cc airsel staan, maar maakt ten eerste boven de 9000 toeren en toen ik laatst in zijn 5 volgas reed moest ik remmen voor een bocht, echter na die bocht kwam hij niet meer op toeren tot hij stil stond en uitviel.
nou heb ik al gecheckt dat hij vonkt, maar het probleem is dat ik met de hand kan kicken nu dus te weinig compressie.
nu zit ik zelf te denken aan een warmloper???, iemand anders ideeen?. en staat er ergens op het forum een how to cilinder eraf te halen want ik weet niet waar ik moet beginnen met watergekoeld.

BVD

mvg Rens
( past er trouwens een 80cc cilinder op dit blok? het is een standaard yamaha dtr blok.)
loaded
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Honda Dax, Honda cb50j, Honda xr250r

Re: Yamaha dt50r 70cc airsel

Ongelezen bericht door loaded »

Als het goed is past een 80cctje netjes op een standaard am6 blokje, maar dat is niet aan te raden met originele lagers en krukas.. Heb zelf ook een Dt50r.

boven de 9000 toeren maken is gewoon normaal hoor:p mijn standaard ontgrenste 50cc doet 11.000 toeren op volgas in de 6.
Warmloper zou inderdaad goed kunnen, maar dan zou er al een rood lampje op je dashboard moeten hebben gebrand voordat je die 'warmloper' hebt gekregen(tenzij sensor al niet werkte oid...)

Warmloper zou ik inderdaad niet uitsluiten.. Benzine gecontroleerd? lol.

Meng je zelf, of heb je een oliepompje die dat voor je doet? Als je een oliepomp hebt zou ik die ook even controleren, want die kan ook nog wel eens kapot zijn.. en daar kom je moeilijk achter.

Een how to voor de cilinder kan ik je zo niet aan helpen.. ik raad je aan dan even op brommerforum te kijken, aangezien dit in principe Derbi only is.
D25
Pro tuner
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR

Ongelezen bericht door D25 »

als je geen compressie hebt kan ook je kop pakking naar de tering zijn he maar ik zou eerst gewoon is cilinder is gewoon er af halen
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
Rens.Broek
Banden plakker
Vervoersmiddel: yamaha dt70R
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rens.Broek »

bedankt alvast!

ben er achter gekomen dat het in ieder geval koppaking is maar verder meng ik zelf en is heel de elektro van de brommer naar de klote kwa licht en display, dus dat weet ik zo niet, maar het compressie gekeken en hij vonkt ook op BDP, verder zit er een standaard 17mm carb op? zijn er misschien betere/snellere voor 70cc airsel?

Bvd
Plaats reactie