dip?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
nielsfcg1
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: (Nog)Geen

dip?

Ongelezen bericht door nielsfcg1 »

Hallo,

Ik zit met een klein probleem met mijn derbi, bij het opschakelen duurt het een halve seconde voordat de brommer weer toeren gaat maken. Beetje moeilijk uit te leggen maar lijkt alsof hij bij gashername even geen mengsel krijgt ofzo?

ik heb dit sinds ik mijn uitlaat heb veranderd.
setup:
Derbi senda x-treme
ot-blok 10.000 km
14mm sproeier 80
twv 12-48
leovince v6
snelheid 75~

mijn oude setup was:
standaard uitlaat
sproeier 75.
snelheid 65-70

mijn brommer draait stationair max 10k toeren en tijdens het rijden max 9000, daarna stopt hij met toeren draaien (te grote sproeier?)
brommer rijdt prima, als hij koud is houd hij soms even in door het stotteren, maar dit is voorbij als hij warm is.
hij rammelt wel iets bij de koppeling maar denk dat het komt door deels versleten koppelingsplaten, heb de brommer nog maar 1500 km. dus binnenkort olie verversen en koppelingsplaten checken.

Ik weet dat ik het stotteren op halfgas kan verhelpen met luchtschroef/gasnaald.

ik hoop dat 1 van jullie misschien weet waarom hij na de gashername kort inhoud en of het aan de koppeling ligt of aan afstelling.

als iets niet duidelijk is hoor ik het ook graag!

Alvast bedankt!
Jellepeute
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme

Re: dip?

Ongelezen bericht door Jellepeute »

Als je brommer geen toeren maakt dan ligt het aan je afstelling denk ik.
Wanneer het je koppeling zou zijn zou je brommer gewoon toeren moeten maken geloof ik.
Gprfreak
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: GPR 50

Ongelezen bericht door Gprfreak »

Inhouden betekend een te kleine sproeier
Gpr 50 Giannelli street
nielsfcg1
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: (Nog)Geen

Ongelezen bericht door nielsfcg1 »

ja zat ik ook al aan te denken, maar als hij koud is en ik geef gas dan stottert en rookt hij als een gek, dit is zonder choke, dus zou denken dat hij te rijk staat...
toen ik de uitlaat er ook onder had gezet ging ik van 75 naar 88 maar was een en al stotteren, dus toen 80 erin en was gelijk beter.

zal rijden met choke open mij nog wijzer met het probleem te vinden?

had zonet nog gereden en erop gelet en gebeurd alleen als ik hem helemaal tot 9000 toeren trek en dan schakel, onder de 9000 heb ik er geen last van. ook had ik hem in zijn 2 helemaal doorgetrokken en na de 9000 met vol gas en toen ontstak hij 2 seconden niet..
Plaats reactie