ik heb een derbi sm extreme van 2001 gerestaureerd die een zwaar ongeluk heeft gehad. zo goed als alles is vervangen behalve de motor en het kaal kader heb ik kunnen behouden ( voorvork,water reservoir, radiator, kappen, stuur, koppelingkabel, klauwen,gaskabel,V6 uitlaat krul,derbi demper en lichten zijn vervangen ) de cdi , bobijn en massa hingen ook los door het accident maar heb ik terug kunnen vast schroeven.
dit accident is van in 2009 dus hij heeft zeer lange tijd niet gedraaid.
enkele dagen geleden na in gang te duwen met nieuwe benzine ging hij wat moeizaam in gang maar uiteindelijk begon hij mooi in toeren te stijgen en heb ik er na 10 minuten warm draaien en kvs ontluchten een korte rit mee gemaakt.

en ja hoor hij had nog al de power die ik herinnerde. trekt goed op

daarna heb ik hem nog enkele minuten op stationair laten lopen maar hij viel wel wat weg dus na de stelschroef bij te draaien draaide hij mooi. enkele keren heb ik hem die volgende dagen van de 1e kick in gang gekregen
MAAR DAN enkele dagen later.... ik kick maar hij gaat niet aan.
ik kijk de bougie na en die is wel iets te donker naar mijn "koffie met melk" interpretatie. niet vettig ofzo
anyway hij ziet niet zwart dussss... sproeier maat is btw 76 zoals std derbi
na eindeloos lang kicken heb ik hem aangeduwd en na 2 meter gaat hij goed aan. na korte rit met goede gas reactie valt ie stil op stationair en weeral eindeloos kicken zonder resultaat...
iemand een idee wat het kan zijn? hij draaide perfect vroeger en ging ALTIJD van de eerste kick aan