Derbi komt niet op toeren
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race , Tomos A35,
Derbi komt niet op toeren
Hallo,
Ik heb sinds kort een Derbi Senda (2dehands gekocht). Er zit een nieuw "50cc snel" blok en nieuwe carb 17,5mm op. de verkoper had alles er gewoon opgezet en dus niets afgesteld. Het zag er allemaal netjes uit en hij liep ook prima in zn vrij, maar eenmaal thuis kregen we hem al moeilijk gestart en trok hij niet zo snel op als zou moeten. Dat viel natuurlijk te verwachten aangezien dr nog niets was afgesteld. Het moeilijke starten is verbeterd door een beetje te spelen met de luchtschroef, maar hij trekt nogsteeds niet hard genoeg op. Ik heb van de week de carburateur er af gehaald en uit elkaar gehaald om te kijken of daar misschien het probleem zat, maar het zag er allemaal netjes uit, dus ik heb hem de volgende dag er weer opgezet. Die dag heb ik een testrondje gedaan door het dorp en ik was allang blij dat hij weer reed (is mn eerste brommer), maar eenmaal naar de 3 geschakeld wilde hij niet op toeren komen. Eenmaal terug thuis keek ik achter me en ik zag overal druppels benzine liggen, wat me onmogelijk leek, omdat ik de carburateur 3x opnieuw dr op had gezet vanwege het lekken. Ik gaf wat gas in zn vrij en zag tot mijn verbazing benzine uit mijn uitlaat "spetteren". Hoe kan dit ? krijgt hij teveel benzine ?
Mijn vader zegt dat het misschien wat met de ontstekingstijd te maken kan hebben of dat het bakje onderin mn carburateur overloopt.
Ik hoop dat jullie me wat tips en uitleg kunnen geven.
Maarten
Ik heb sinds kort een Derbi Senda (2dehands gekocht). Er zit een nieuw "50cc snel" blok en nieuwe carb 17,5mm op. de verkoper had alles er gewoon opgezet en dus niets afgesteld. Het zag er allemaal netjes uit en hij liep ook prima in zn vrij, maar eenmaal thuis kregen we hem al moeilijk gestart en trok hij niet zo snel op als zou moeten. Dat viel natuurlijk te verwachten aangezien dr nog niets was afgesteld. Het moeilijke starten is verbeterd door een beetje te spelen met de luchtschroef, maar hij trekt nogsteeds niet hard genoeg op. Ik heb van de week de carburateur er af gehaald en uit elkaar gehaald om te kijken of daar misschien het probleem zat, maar het zag er allemaal netjes uit, dus ik heb hem de volgende dag er weer opgezet. Die dag heb ik een testrondje gedaan door het dorp en ik was allang blij dat hij weer reed (is mn eerste brommer), maar eenmaal naar de 3 geschakeld wilde hij niet op toeren komen. Eenmaal terug thuis keek ik achter me en ik zag overal druppels benzine liggen, wat me onmogelijk leek, omdat ik de carburateur 3x opnieuw dr op had gezet vanwege het lekken. Ik gaf wat gas in zn vrij en zag tot mijn verbazing benzine uit mijn uitlaat "spetteren". Hoe kan dit ? krijgt hij teveel benzine ?
Mijn vader zegt dat het misschien wat met de ontstekingstijd te maken kan hebben of dat het bakje onderin mn carburateur overloopt.
Ik hoop dat jullie me wat tips en uitleg kunnen geven.
Maarten
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme special edition
Re: Derbi komt niet op toeren
kijk even je vlotter na en stel hem af, dan weet je al heel wat meer 

-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing Limited,
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=12071
Stop er een kleinere sproeier in zou ik zeggen, Gewoon stap voor stap afbouwen
badboy1252 schreef:velglintje op de banden doen?
jony schreef:Banden zou ik niet doen, doe maar op de velgen.
- Derbi95
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing, Opel Corsa 1.2 16v
Laat je brommer even lopen, rij er een stukje op en zet hem
Vervolgens uit en kijk wat de kleur van je bougie is als je die eruitdraait (wel allemaal warm
Dus pas op) moet koffiebruin zijn, als die andere kleur heeft moetje even via zoekfunctie op forum opzoeke wat dat dan betekent weet zo niet uit me
Hoofd
Vervolgens uit en kijk wat de kleur van je bougie is als je die eruitdraait (wel allemaal warm
Dus pas op) moet koffiebruin zijn, als die andere kleur heeft moetje even via zoekfunctie op forum opzoeke wat dat dan betekent weet zo niet uit me
Hoofd
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Rieju RRX (sold)
Rieju SMX (sold)
Vivacity snor (sold)
2x Derbi DRD Racing '08 (sold)
Opel Corsa B (sold)
2x Rieju RS1 (sold)
Rieju MRX (for sale)
Speedfight 2 snor (sold)
Peugeot 207 1.6 vti - Locatie: Mierlo, Noord Brabant
- Derbi95
- Pro tuner
Dat jaJeroenvR schreef:

-
- Derbi fan
Oke, bedankt ! ik zal eerst de vlotter eens bekijken. Mijn bougie is wit, dus ik denk ik misschien ook even aar de ontstekingstijd zal moeten kijken. Ik heb al een sproeier van 80 en dat is geloof ik al vrij klein of niet ?
- Derbi95
- Pro tuner
Elke brommer reageert anders met afstellen maar aangezien je een witte bougie heb -> je kan je oliepompje is afstellen zodat die minder olie kringt, er staan 2 streepjes en die moeten gelijkstaan als je het dekseltje erafdraaitMaarten-Jan schreef:Oke, bedankt ! ik zal eerst de vlotter eens bekijken. Mijn bougie is wit, dus ik denk ik misschien ook even aar de ontstekingstijd zal moeten kijken. Ik heb al een sproeier van 80 en dat is geloof ik al vrij klein of niet ?
Als je niet weet wat ik bedoel kan ik wel foto voor je maken van de streepjes
-
- Beginnende tuner
Grotere sproeier.
“Warning: objects seen in mirror are disappearing rapidly”
-
- Derbi fan
Ik heb mijn oliepompje er niet opzitten, dus rij altijd op mengsmering 1:50
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Mercedes
Wat is de rest van je set up. 50cc snel zegt niet zoveel. Wat voor uitlaat? Trek je ver genoeg door om in powerband te komen ( bij hoog toerige uitlaat bijv). Te kleine sproeier en benzine uit de uitlaat is gek vind ik zelf.
Denk eerder dat afstelling bagger is. Tandwielverhouding etc etc.
Denk eerder dat afstelling bagger is. Tandwielverhouding etc etc.
Het is pas echt crises als het bier op is!