Derbi fanaten,
Na een paar jaar van mijn 70CC Top Performance te hebben genoten wil ik er een andere cilinder opzetten. Ik twijfel alleen tussen polini 80CC (gietijzer) en 80CC Airsal, of misschien weten jullie nog meer geschikte cilinders voor mij?
Vertel er even bij waarom ik voor welke cilinder moet kiezen, wil graag lekker wat koppel hebben.
Set-up
80CC polini/airsal/???
19/21 mm Dell'orto
Yasuni R2/ Metrakit Thrower
14-53
Doppler edurace (18.000 RPM)
Pro race koppelingsplaten (malossi veren)
Blok is volledig gereviseerd en zou volgens mij alle cilinders moeten kunnen handelen.
Het gaat om oud type blok.
Budget is ongeveer €200-250
Welke cilinder, 80cc polini/airsal/??
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R1
Re: Welke cilinder, 80cc polini/airsal/??
Ik denk dat je met die polini meer koppel hebt als de airsal. Die airsal 80 heb ik gehad met een thrower. Dit liep wel erg goed hoor, maar hij levert toch het meeste vermogen op hoge toeren. Met die polini 80 heb ik geen ervaring, maar ik denk dat die behoorlijk wat koppel heeft aangezien hij van gietijzer is.
Als je koppel wil hebben dan is een gilardoni 75cc ook een goede keuze. Dit is de meest betrouwbare cilinder die ik ooit heb gehad. Ging letterlijk 20.000 KM mee met 1 zuiger. Daarna ook nog vele KM's gemaakt met een nieuwe zuiger. Deze cilinder loopt mooi met zowel een thrower als een R2, en heeft ook best veel koppel. prijs ligt ongeveer rond de 200 a 250 euro.
Malossie MHR (niet de team) heeft ook wel flink wat koppel. Hier valt goed mee te rijden met een middeltoerige uitlaat.
Maare met jouw verdere setup kun je er ook nog wel wat snellers op zetten
. MK SP 70 rijdt wel lekker met die R2 uitlaat, maar is wel weer een stukkie sneller en hoogtoeriger dan wat je zoekt denk ik.
Als je koppel wil hebben dan is een gilardoni 75cc ook een goede keuze. Dit is de meest betrouwbare cilinder die ik ooit heb gehad. Ging letterlijk 20.000 KM mee met 1 zuiger. Daarna ook nog vele KM's gemaakt met een nieuwe zuiger. Deze cilinder loopt mooi met zowel een thrower als een R2, en heeft ook best veel koppel. prijs ligt ongeveer rond de 200 a 250 euro.
Malossie MHR (niet de team) heeft ook wel flink wat koppel. Hier valt goed mee te rijden met een middeltoerige uitlaat.
Maare met jouw verdere setup kun je er ook nog wel wat snellers op zetten