Speling krukastandwiel en koppelingshuis

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
segermans
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo (sold)
Derbi DRD Pro
Aprilia SR
Yamaha Aerox (sold)

Speling krukastandwiel en koppelingshuis

Ongelezen bericht door segermans »

Hey,

Er zit lichte speling tussen de tandwieltjes van het koppelingshuis en van het krukastandwiel. Komt omdat ik een nieuw koppelingshuis heb gekocht (van OT blok) en deze in mijn NT blok heb gezet. Nu vroeg ik me af of dit schadelijk is of dat het verder geen kwaad kan (slijt misschien nog wat in?) Je hoort het ook als de brommer stationair loopt. (duidelijk geluid in het carter)

Mvg
rené
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: Speling krukastandwiel en koppelingshuis

Ongelezen bericht door rené »

segermans schreef:Hey,

Er zit lichte speling tussen de tandwieltjes van het koppelingshuis en van het krukastandwiel. Komt omdat ik een nieuw koppelingshuis heb gekocht (van OT blok) en deze in mijn NT blok heb gezet. Nu vroeg ik me af of dit schadelijk is of dat het verder geen kwaad kan (slijt misschien nog wat in?) Je hoort het ook als de brommer stationair loopt. (duidelijk geluid in het carter)
waarom doe je een ot koppelingshuis in een nt blok? hoort gewoon soepel te lopen.
Mvg
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
segermans
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo (sold)
Derbi DRD Pro
Aprilia SR
Yamaha Aerox (sold)

Ongelezen bericht door segermans »

Mn NT huis zelf was onbruikbaar geworden, dus moest nieuwe kopen. Kon alleen geen NT vinden, enkel OT huizen. Toen heb ik rondgevraagd of dat paste, en dat bleek dus hetzelfde huis te zijn. Echter zijn de tandwielen wat botter als het ware van het OT huis dan van het NT huis.
rené
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Ongelezen bericht door rené »

segermans schreef:Mn NT huis zelf was onbruikbaar geworden, dus moest nieuwe kopen. Kon alleen geen NT vinden, enkel OT huizen. Toen heb ik rondgevraagd of dat paste, en dat bleek dus hetzelfde huis te zijn. Echter zijn de tandwielen wat botter als het ware van het OT huis dan van het NT huis.
ik heb er nog wel 1 voor je liggen anders..
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
Plaats reactie