Heb een tijdje terug de brommer weer eens onder het stof weg getrokken en in de verzekering gepleurd

tijdje met deze setup gereden :
50cc metrakit SP
14 mm dellorto + powerfilter
leovince v6
originele koppelingsplaten
originele membraanplaatjes
Tandwiel voor : 12
Tandwiel achter : 50
had altijd al als je in zn 6 of 5 reed en t waaide hard dat hij in snelheid omlaag ging dus telkens weer terugschakelen etc etc..
sinds kort dus ff een nieuwe uitlaat gekocht een bidalot r2 eronder gezet wat gekut met de afstelling tot de conclusie gekomen dat ik er toch een 21 mm carburateur onder wil hebben omdat ik volgend jaar 70 cc wil gaan rijden.
Het probleem luid als volgt :
Nu stottert hij in elke versnelling ( denk door te kleine carburateur ) trekt lekker snel en vlot op maar dat houd op bij zn 5 en zn 6
heb tot de 4'de versnelling wel vermogen in de powerband schakel in naar zn 5 valt hij langzaam aan terug in toeren en in de 6 het zelfde verhaal..
heb nu ook maar een top van 80 ( kan hem niet doortrekken in zn 5 en 6 ) wat voorheen met andere uitlaat 85-90 ( in de 6'de versnelling) was.
21 mm carburateur komt er sws onder.. maar omdat hij terug valt dacht ik zelf ook aan de vertanding, had voorheen lekker snel optrekken en een leuke top maar omdat die nieuwe uitlaat een veel hogere powerband heeft zal ik deze denk ik wel moeten veranderen.
Mijn vraag dus wat stellen jullie voor als tandwielverhouding en wat denken jullie dat het probleem is ?
ben zelf alweer wat jaartjes uit het brommer sleutelen dus vandaar deze lap tekst

groetjess
Jeremy