Hallo,
Ik had enkele vragen. Ik zal eerst even uitleggen wat het probleem is,
Ik heb sinds kort (4 maanden) een Derbi Senda R X-treme uit 2003 overgekocht van een kameraad van mij. Ik heb deze altijd zelf in onderhoud gehad.
Toen ik hem kocht heb ik gelijk een blokrevisie gedaan en elk keerringtje en lagertje vervangen die ik maar vervangen kon.
Overal nieuwe pakkingen.
Dit heb ik gedaan puur omdat ik mijn kickstarter elke keer kapot trapte. Carters waren gaar EN ik kreeg dat kreng niet afgesteld meer wat voorheen geen probleem was.
Set-up:
80cc Polini
24mm PWK Vlakschuif van het merk Merkloos
Sindskort een Metrakit Pro Race eronder gezet.
Nu heb ik in de loop der jaren enorm wat Derbi senda onderdelen opgespaard. Zo heb ik dus ook 2 Ducati ontstekingen liggen.
Deze zijn beide uit 1998. Nu wou ik eindelijk die ellendige Leonelli ontsteking vervangen.
Nu is vraag 1:
Ik heb deze: http://bromfietsshop.nl/index.php?pid=s ... r=BO133306" onclick="window.open(this.href);return false; spanningsregelaar in mijn draadboom zitten origineel. Nu heb ik zelf mijn draadboom gerestaureerd en alles resulteerd in een mooi verloop naar 0,1 ohm. Ook heb ik extra massa punten aangemaakt. Deze verlopen vanuit welke plaats dan ook naar 0,1 Ohm. Dus ik weet zeker dat het ook geen massa probleem meer is. Kan ik deze spanningsregelaar gewoon gebruiken op mijn bestaande lichtelijk aangepaste (extra draden) origineel gekopieerde kabelboom?
Het probleem is namelijk. Dat ik nergens geen valse lucht kan ontdekken. Ik ben zelfs uit eindelijk Stationair sproeiers gaan kopen en vanaf 155 opgeboord naar 78 gegaan en deze gecombineerd met elke Stationair sproeier. Het enige wat ik kan bedenken is dat het aan mijn ontsteking ligt. Ik heb vrij veel brommers en scooters afgesteld maar deze wil niet mee werken.
Vraag 2 nu weet ik niet als ik dit hier gewoon bij mag stellen. Ik ben een nieuweling hier dus ik ben nog niet zo bekend met dit forum en regels. Heeft er iemand nog ergens een digitale teller te koop inclusief draadboom? Draadboom mag gerust verknipt zijn.
Vraag 3: Stel ik bouw er zo'n teller op. Gaat mijn toerenteller dan werken met mijn oude type ducati ontsteking?
Het uiteindelijke grote probleem is, Dit:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fADNkecZ ... r_embedded[/youtube]
(Gepikt van JridesDerbiW)
Alleen bij mij komen er klappen uit mijn uitlaat. Terwijl deze gemonteerd zit komen er tussen de bocht en de tailpipe vonkjes uit gevlogen als ik dan gas geef. Ik weet bijna 1000% zeker dat ik geen kortsluiting heb. Deze vonken komen namelijk vanuit mijn uitlaat.
Als er niet genoeg informatie is hoor ik het graag. ^^ (Al denk ik dat mijn zojuist geschreven boek genoeg informatie bevat)
Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken. Mijn excuses als ik teveel informatie heb gegeven of als ik dit topic in een verkeerd forum heb geplaatst. Uit eindelijk zijn we allemaal mensen en maken we allemaal fouten!
Met vriendelijke groet,
Erwin
Edit: Nu vergeet ik er bij te vermelden dat ik de Search gebruikt heb en alle 23 pagina's bekeken heb in dit forum gedeelte.
Vragen met betrekking tot ombouw ontsteking
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Je vriendin.
Re: Vragen met betrekking tot ombouw ontsteking
Kijk, dit is nu een beginpost.
Heb je die merkloos carburator al eens vervangen met een andere?
Heb je die merkloos carburator al eens vervangen met een andere?
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme uit 2003 Peugeot Vivacity (Vivarox Project)
Re: Vragen met betrekking tot ombouw ontsteking
Hallo the skullkid,
Bedankt voor je snelle reactie,
Ja ik heb een 21mm Dell'orto gehad. Daar ging dat stukje over met die Stationair sproeiers.
Ik zit nu al 3 maanden met dit probleem en ik geef niet graag op en ik heb inmiddels al 4x mijn krukaskeerringen vervangen. Laatste keer was ik zo wanhopig geworden dat ik een origineel blok heb opgekocht waar zelfs nog de originele koppelingsplaten inzat en cilinder opzat. Deze heb ik weggebracht en ze verklaarde mij voor gek dat ik het opnieuw liet doen. Inmiddels heb ik al 600 euro uitgegeven (buiten mijn uitlaat) en ik heb nog geen 2 minuten plezier gehad ervan.
Met vriendelijke groet,
Erwin
Edit: Ik was vergeten bij te vermelden dat ik mijn powerband niet eens haal zoals in dat filmpje. Net voor mijn powerband begint hij echt te flippen te stoten en mwoaaaap geluid en pang pang. (Zou eventueel morgen een filmpje kunnen maken. Ik denk niet dat mijn buren dit leuk gaan vinden.
Bedankt voor je snelle reactie,
Ja ik heb een 21mm Dell'orto gehad. Daar ging dat stukje over met die Stationair sproeiers.
Ik zit nu al 3 maanden met dit probleem en ik geef niet graag op en ik heb inmiddels al 4x mijn krukaskeerringen vervangen. Laatste keer was ik zo wanhopig geworden dat ik een origineel blok heb opgekocht waar zelfs nog de originele koppelingsplaten inzat en cilinder opzat. Deze heb ik weggebracht en ze verklaarde mij voor gek dat ik het opnieuw liet doen. Inmiddels heb ik al 600 euro uitgegeven (buiten mijn uitlaat) en ik heb nog geen 2 minuten plezier gehad ervan.
Met vriendelijke groet,
Erwin
Edit: Ik was vergeten bij te vermelden dat ik mijn powerband niet eens haal zoals in dat filmpje. Net voor mijn powerband begint hij echt te flippen te stoten en mwoaaaap geluid en pang pang. (Zou eventueel morgen een filmpje kunnen maken. Ik denk niet dat mijn buren dit leuk gaan vinden.