Enkele dagen geleden is mijn motorblok vast gelopen. Tot mijn verbazing loopt deze wel nog steeds goed. Ik ben er wel serieus door gevallen en vraag me dus af hoe dit zou kunnen komen. Wat zou ik volgens jullie eens moeten nakijken of doen alvorens terug de baan op te trekken. Ik rij met een derbi xtreme van 2006. Originele setup. (enkel sproeier is iets groter) En heeft 22500 km op de teller. Heb er rond de 17000 wel een nieuwe originele cilinder op gestoken. De olie was ook net aangevuld.
Ik weet niet zo heel veel van brommers af maar wil er wel veel over bijleren ( en wat centjes besparen) en het dus zelf doen. Want uitwendig heb ik ook veel schade opgelopen. Dus bij de dealer binnen steken zou me wat te duur worden.

De uitwendige schade betreft: koplamp, kiloterteller en per uur aanwijzer, kappen, stuur volledig verbogen, koppeling hendel volledig kapot, deuk in de achterbrug,.. Ik denk dat mn vork nog ok is.
Ook vraag ik me af of het eigenlijk wel nog zin heeft om deze motorblok en de rest op te knappen. Aangezien de vele km's in verhouding met de prijs..
Alvast bedankt, mvg Bram.