Het "elektronisch" kleine vragen topic
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Alle draden van de spanningsregelaar losgetrokken, nu branden ze helemaal niet meer.
Weer aangesloten en ze branden weer, maar vallen weer uit bij gas geven.
Weer aangesloten en ze branden weer, maar vallen weer uit bij gas geven.
DRD EDITION
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Dat is vreemd, de spanningsregelaar sluit namelijk het teveel aan spanning kort naar de massa.
Maar...
Kan ook dat nu de accu de verlichting voedt(zit namelijk een diode in de regelaar en als die door is krijg je dit effekt)
Trek de 2 polige stekker eens los die uit het blok komt (gele en een groene draad).
Sluit nu een 12v 55w autolamp aan op de gele draad uit het blok en de massa (=blok)
Als je nu gas geeft moet deze fel branden.
Zo niet, dan zijn de lichtspoelen in de ontsteking doorgebrand (en ja,dat kan als de accu het licht gaat voeden door de regelaar heen)
Maar...
Kan ook dat nu de accu de verlichting voedt(zit namelijk een diode in de regelaar en als die door is krijg je dit effekt)
Trek de 2 polige stekker eens los die uit het blok komt (gele en een groene draad).
Sluit nu een 12v 55w autolamp aan op de gele draad uit het blok en de massa (=blok)
Als je nu gas geeft moet deze fel branden.
Zo niet, dan zijn de lichtspoelen in de ontsteking doorgebrand (en ja,dat kan als de accu het licht gaat voeden door de regelaar heen)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Toch ff testen met een lamp op de stekker uit het blok.
Of je hebt kortsluiting in de toerenteller, dat geeft ook hele aparte effekten.
(Zoals zekering die eruit klapt als je gas geeft...)
En zeker omdat je geen accu hebt , is dat een goede verdachte..
Verder zit er eigenlijk niets op wat kortsluiting kan maken
Of je hebt kortsluiting in de toerenteller, dat geeft ook hele aparte effekten.
(Zoals zekering die eruit klapt als je gas geeft...)
En zeker omdat je geen accu hebt , is dat een goede verdachte..
Verder zit er eigenlijk niets op wat kortsluiting kan maken
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Heb nog niet gekeken naar wat je me verteld hebt garfield, maar ik kwam er vandaag achter dat mijn remlicht het wel gewoon doet Als ik dan gas geef valt die niet uit. Miss dat dit nog helpt?
DRD EDITION
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Vind ik knap dat die wel werkt zonder accu...
Want die zit op de +12V van de akku(via het kontakt)
Maar er gaat toch echt ergens iets goed fout in je bedrading..
Want zonder regelaar brandt je licht niet(terwijl die volop moet branden) en met regelaar valt het uit.
Je hebt denk ik toch ergens kortsluiting zitten
Want die zit op de +12V van de akku(via het kontakt)
Maar er gaat toch echt ergens iets goed fout in je bedrading..
Want zonder regelaar brandt je licht niet(terwijl die volop moet branden) en met regelaar valt het uit.
Je hebt denk ik toch ergens kortsluiting zitten
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Hmm oke, dat wordt dan uit elkaar halen en zoeken, ik zag ergens een haakje los hangen vgm massa? Toen die tegen het frame gehouden maar nog steeds hetzelfde.
Ik maak wel wat foto's als die uit elkaar ligt, bedankt!
Ik maak wel wat foto's als die uit elkaar ligt, bedankt!
DRD EDITION
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Garfield, ik zie nu pas dat mn zekering is doorgebrand Ook mist dat kastje van die zekering 1 draad, die is afgescheurd.
Kan die ook niet vinden, zal zo een foto sturen. Maar kan dat de oorzaak zijn?
Kan die ook niet vinden, zal zo een foto sturen. Maar kan dat de oorzaak zijn?
DRD EDITION
- Knissaw
- Pro tuner
- Berichten: 813
- Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
- Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold] - Gallery: Lammers black edition http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20460
Derbi Xtreme 2003 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?t=19751 - Locatie: Deventer
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Word de accu van een Senda 2003 eigenlijk opgeladen tijdens het rijden of niet?
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
-
- Pro tuner
- Berichten: 871
- Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 23:51
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001
Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002 - Gallery: X-Treme 50 SM 2005 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=17321
- Locatie: Helden, Limburg
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Dat is wel de bedoeling jaKnissaw schreef:Word de accu van een Senda 2003 eigenlijk opgeladen tijdens het rijden of niet?
- Knissaw
- Pro tuner
- Berichten: 813
- Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
- Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold] - Gallery: Lammers black edition http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20460
Derbi Xtreme 2003 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?t=19751 - Locatie: Deventer
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Oke, dan heb ik een probleempje... I guess?
Laatst heb ik er een nieuwe accu in gelegd, en ik kon sinds toen voor het eerst mijn knipperlichten aanzetten zonder dat ik gas moest geven om het licht te kunnen zien branden, ook kon ik weer de toeter gebruiken. nu is het zo dat ik alleen mijn toeter kan gebruiken als ik gas geef (met koppeling vast) en mijn knipperlichten zijn nu weer minder vel als dat ze een paar dage geleden waren
iemand een idee?
k zat zelf te denken aan de dynamo
Laatst heb ik er een nieuwe accu in gelegd, en ik kon sinds toen voor het eerst mijn knipperlichten aanzetten zonder dat ik gas moest geven om het licht te kunnen zien branden, ook kon ik weer de toeter gebruiken. nu is het zo dat ik alleen mijn toeter kan gebruiken als ik gas geef (met koppeling vast) en mijn knipperlichten zijn nu weer minder vel als dat ze een paar dage geleden waren
iemand een idee?
k zat zelf te denken aan de dynamo
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
-
- Pro tuner
- Berichten: 871
- Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 23:51
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001
Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002 - Gallery: X-Treme 50 SM 2005 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=17321
- Locatie: Helden, Limburg
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Je hebt geen dynamo, de accu wordt opgeladen door de spoel op de ontsteking. Even alles nameten, hoogstwaarschijnlijk ligt het aan je spanningsregelaar
- Knissaw
- Pro tuner
- Berichten: 813
- Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
- Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold] - Gallery: Lammers black edition http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20460
Derbi Xtreme 2003 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?t=19751 - Locatie: Deventer
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
wat moet ik allemaal nameten?
En in welke waardes? (Ik ga uit van Volt)
En in welke waardes? (Ik ga uit van Volt)
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
-
- Pro tuner
- Berichten: 871
- Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 23:51
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001
Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002 - Gallery: X-Treme 50 SM 2005 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=17321
- Locatie: Helden, Limburg
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Geeeeen fucking idee ik wou ff slim overkomen. Heb 0,0% verstand van elektraKnissaw schreef:wat moet ik allemaal nameten?
En in welke waardes? (Ik ga uit van Volt)
- Knissaw
- Pro tuner
- Berichten: 813
- Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
- Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold] - Gallery: Lammers black edition http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20460
Derbi Xtreme 2003 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?t=19751 - Locatie: Deventer
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Iemand anders een idee?ebervanroij schreef:Geeeeen fucking idee ik wou ff slim overkomen. Heb 0,0% verstand van elektraKnissaw schreef:wat moet ik allemaal nameten?
En in welke waardes? (Ik ga uit van Volt)
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Dat is toch niet zo moeilijk te meten?
Als de verlichting het gewoon goed doet,dan is het de spanningsregelaar.
Meet gewoon de spanning op de akku.
Als je een beetje gas geeft, moet dit 14,4 Volt zijn (officieel, maar tot 13V is voldoende)
Haal je dit niet, dan werkt de regelaar niet goed.
Kontroleer ook even de zekeringhouder,of daar niet een hoop oxidatie inzit,want dat geeft hetzelfde effekt.
Ik heb deze vervangen door een losse regelaar van een scooter en een losse knipperlichtautomaat.
Zit er al jaren in en werkt prima.
Het standaard Facomsa spul is namelijk nog slechter als dat chinese (want dat blijft wel heel)
Overigens kan je wel met een dikke diode (5A) tussen de gele draad en de + van de akku alsnog laden.
Werkt ook prima,alleen is de spanning dan 0,6 V lager als dat zou moeten.
Er zitten namelijk 3 regelaars in dat ding, 1 voor het knipperlicht, 1 voor de verlichting en 1 voor de akku.
En de regelaar voor het licht is dus met een extra diode prima te gebruiken om de akku op te laden.
Als de verlichting het gewoon goed doet,dan is het de spanningsregelaar.
Meet gewoon de spanning op de akku.
Als je een beetje gas geeft, moet dit 14,4 Volt zijn (officieel, maar tot 13V is voldoende)
Haal je dit niet, dan werkt de regelaar niet goed.
Kontroleer ook even de zekeringhouder,of daar niet een hoop oxidatie inzit,want dat geeft hetzelfde effekt.
Ik heb deze vervangen door een losse regelaar van een scooter en een losse knipperlichtautomaat.
Zit er al jaren in en werkt prima.
Het standaard Facomsa spul is namelijk nog slechter als dat chinese (want dat blijft wel heel)
Overigens kan je wel met een dikke diode (5A) tussen de gele draad en de + van de akku alsnog laden.
Werkt ook prima,alleen is de spanning dan 0,6 V lager als dat zou moeten.
Er zitten namelijk 3 regelaars in dat ding, 1 voor het knipperlicht, 1 voor de verlichting en 1 voor de akku.
En de regelaar voor het licht is dus met een extra diode prima te gebruiken om de akku op te laden.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Banden plakker
- Berichten: 1
- Lid geworden op: wo 11 mei 2016, 09:33
- Vervoersmiddel: Derbi GPR 50Racing replica 2005
Bobine smelt en komt rook vandaan bij proberen van starten
Hoi,
het gaat over mijn Derbi GPR50 Racing Replica uit 2005. ik heb een probleem en dat is dat als ik de brommer probeer te starten smelt de bobine van binnen en komt er rook vanaf, dit is nu mijn 2e bobine en een kennis van mij (automonteur) kan er maar niet uit komen, zelf denk ik dat het met de electronica te maken heeft, de derbi heeft eerst gereden dus dat is het rare, toen wouden we hem wat makkelijker laten starten (omdat ik hem net had gekocht toen en met sleutel niet makkelijk aan ging) en toen wou die niet aan, toen dachten we dat het probleem bij de spanningsschakelaar zat dus die ook vervangen maar het bleek een draadje te zijn die contact maakte en dat moest niet, dus hebben dat verandert maar nu smelt de bobine dus weg en we hebben geen oplossing meer, ik hoop dat ik hier meer te weten krijg !
Met Vriendelijke groet.
het gaat over mijn Derbi GPR50 Racing Replica uit 2005. ik heb een probleem en dat is dat als ik de brommer probeer te starten smelt de bobine van binnen en komt er rook vanaf, dit is nu mijn 2e bobine en een kennis van mij (automonteur) kan er maar niet uit komen, zelf denk ik dat het met de electronica te maken heeft, de derbi heeft eerst gereden dus dat is het rare, toen wouden we hem wat makkelijker laten starten (omdat ik hem net had gekocht toen en met sleutel niet makkelijk aan ging) en toen wou die niet aan, toen dachten we dat het probleem bij de spanningsschakelaar zat dus die ook vervangen maar het bleek een draadje te zijn die contact maakte en dat moest niet, dus hebben dat verandert maar nu smelt de bobine dus weg en we hebben geen oplossing meer, ik hoop dat ik hier meer te weten krijg !
Met Vriendelijke groet.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Achterlicht werk nu als behoren en valt niet meer uit, voorlicht valt nog steeds uit als ik gas geef.
DRD EDITION
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
ik heb een drd staan,wanneer je het contact aanzette brandde de teller heel zwakjes. dus ik heb em opgeladen maar nu doet ie niks meer met contact aan.. brommer start wel gewoon.
bij de accu zat op de - 1draad en op de + 1 of 2 draden, als er 1 op zat dan heb ik nog een draad over met een zelfde gat voor een schroef erin waar moet deze dan heen?
bij de accu zat op de - 1draad en op de + 1 of 2 draden, als er 1 op zat dan heb ik nog een draad over met een zelfde gat voor een schroef erin waar moet deze dan heen?