Rij nu 50cc met zn herrie uitlaat maar als je met 70cc standaard de 50cc herriedingen eruit rijdt.. ben ik verkocht
airsal 70 standaard uitlaat
- M3NN0
- Beginnende tuner
- Berichten: 264
- Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 12:37
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme 2009 70cc
- Locatie: Utrecht, Zeist
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Ik wacht ook het filmpje af
Begin nu ook te twijfelen man..
Rij nu 50cc met zn herrie uitlaat maar als je met 70cc standaard de 50cc herriedingen eruit rijdt.. ben ik verkocht
Rij nu 50cc met zn herrie uitlaat maar als je met 70cc standaard de 50cc herriedingen eruit rijdt.. ben ik verkocht
Racing Gerrit schreef:Ja het zal allemaal wel stoer zijn.
Maar ik vraag even hoe ik dat op kan lossen.
Pieke schreef:En zo dames en heren, krijg je een ban. Helemaal gratis. Account van 1 dag oud en dan zulk taalgebruik? Nee, dankje..
-
jeriwouters
- Schakelrijder
- Berichten: 100
- Lid geworden op: di 08 jan 2013, 01:53
- Vervoersmiddel: Beta ark(verkocht)
Aprilia sx50 '08 - Gallery: Http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=11432
Http://bit.ly/158BukI -> aprilia
Http://bit.ly/XwCNFj -> vliegen - Locatie: omgeving arnhem
Re: airsal 70 standaard uitlaat
@aidsaap
Heb je nu ook genoeg koppel om autowheelie te trekken? Of lukt dat alleen door met de koppeling te spelen?
Heb je nu ook genoeg koppel om autowheelie te trekken? Of lukt dat alleen door met de koppeling te spelen?
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Word vandaag niks met dat filmpje ivm de sneeuw helaas. Ik heb een aprilia rs, die weegt 130 kg en heeft al zn gewicht voor dus autowheelie wordt t bij mij niet, maar misschien wel bij een senda, met de koppeling zeker.
Als je goed schakelt en een beetje hoogtoerig rijdt kan je zeker die snelle uitlaten erut rijden en daarbij rijdt t veel prettiger in stadsverkeer, je kan van 4000 toeren in een hoge versnelling nog prima wegtrekken. Ik heb helaas nog geen dragrace gedaan met een snelle uitlaat maar het zal denk ik sneller zijn. Die dmp70 trok ik er wel flink uit. Je moet wel rekening houden met je top, die zal in vergelijking met een snelle uitlaat omlaag gaan, maar je kan wel zwaar vertanden om dat te compenseren. Ik schakel me nu een ongeluk dus ik ga over naar 14-52 ipv 13-52 denk ik.
Als je goed schakelt en een beetje hoogtoerig rijdt kan je zeker die snelle uitlaten erut rijden en daarbij rijdt t veel prettiger in stadsverkeer, je kan van 4000 toeren in een hoge versnelling nog prima wegtrekken. Ik heb helaas nog geen dragrace gedaan met een snelle uitlaat maar het zal denk ik sneller zijn. Die dmp70 trok ik er wel flink uit. Je moet wel rekening houden met je top, die zal in vergelijking met een snelle uitlaat omlaag gaan, maar je kan wel zwaar vertanden om dat te compenseren. Ik schakel me nu een ongeluk dus ik ga over naar 14-52 ipv 13-52 denk ik.
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Kan je horen dat je een 70cc in heb zitten tegenover een 50cc?
- Beunhaas321
- Pro tuner
- Berichten: 554
- Lid geworden op: do 05 apr 2012, 21:22
- Vervoersmiddel: Xtreme R: Airsal 80
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8615
- Locatie: Arnhem
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Nee niet echt. Misschien als je het weet, maar anders niet met originele filter.
No cams, No valves, No problems...
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Je hoort het wel als je het weet. Deze cilinder heeft op de een of andere manier een iets ander geluid, en hij gaat op hoge toeren veel meer janken dan eerst. Ik kreeg de uitlaat niet goed aangesloten en hij lekt nu nog een beetje bij de cilinder, dat kan ook de oorzaak zijn.
- M3NN0
- Beginnende tuner
- Berichten: 264
- Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 12:37
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme 2009 70cc
- Locatie: Utrecht, Zeist
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Bedankt voor je snelle antwoord, ik ga deze week maar is de Airsal 70 bestellen. Dan ga ik wel wat spelen met de vertanding, mag ietsje zwaarder denk ik.. je hebt immers toch meer power
Zit nu 13-52 op.
edit: Ik woon in Zeist dat is een en al stadsverkeer.. Met zn powerband rijden is leuk omdat je snel rijd maar lekker rijden doet het zeker niet, kijk er wel naar uit om rustig maar wel snel te rijden
Zoals een echte motor eigenlijk.. zonder powerband 
edit: Ik woon in Zeist dat is een en al stadsverkeer.. Met zn powerband rijden is leuk omdat je snel rijd maar lekker rijden doet het zeker niet, kijk er wel naar uit om rustig maar wel snel te rijden
Racing Gerrit schreef:Ja het zal allemaal wel stoer zijn.
Maar ik vraag even hoe ik dat op kan lossen.
Pieke schreef:En zo dames en heren, krijg je een ban. Helemaal gratis. Account van 1 dag oud en dan zulk taalgebruik? Nee, dankje..
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Je hebt nog steeds een powerband hoor, maar meer vergelijkbaar met die van een standaard setup, dus over alle toeren gelijkmatig optrekken maar vanaf 7000 wat extra vermogen. Dit is bij die airsal wat meer.
Ik ben trouwens gisteren tot de ontdekking gekomen dat ik steeds half begrenst reed
. Ik heb een kogelkraantje in me uitlaat zitten als mechanische begrenzer, en doordat me brommer nu veel meer trilt is ie een beetje losgetrild en verzakt waardoor ie een beetje dicht zat xD. Dus er zit misschien nog wat extra potentie in.
Over dat kogelkraantje gesproken, hebben jullie interesse voor een howto van deze begrenzer? Is een stuk beter dan een elektronische, want hij trekt ook langzamer op, precies ala een prop in je uitlaat. Ik moet dan alleen ff de buitendiameter van een senda uitlaar weten, want anders weet ik niet of het ook op een senda toepasbaar is.
Ik ben trouwens gisteren tot de ontdekking gekomen dat ik steeds half begrenst reed
Over dat kogelkraantje gesproken, hebben jullie interesse voor een howto van deze begrenzer? Is een stuk beter dan een elektronische, want hij trekt ook langzamer op, precies ala een prop in je uitlaat. Ik moet dan alleen ff de buitendiameter van een senda uitlaar weten, want anders weet ik niet of het ook op een senda toepasbaar is.
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Ik denk dat alle how-to's wel welkom zijn?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
- M3NN0
- Beginnende tuner
- Berichten: 264
- Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 12:37
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme 2009 70cc
- Locatie: Utrecht, Zeist
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Dat denk ik ook!derbi-ftw schreef:Ik denk dat alle how-to's wel welkom zijn?
Racing Gerrit schreef:Ja het zal allemaal wel stoer zijn.
Maar ik vraag even hoe ik dat op kan lossen.
Pieke schreef:En zo dames en heren, krijg je een ban. Helemaal gratis. Account van 1 dag oud en dan zulk taalgebruik? Nee, dankje..
- Razer
- Schakelrijder
- Berichten: 102
- Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 22:38
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing Limited Edition 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=10319
- Locatie: Amstelveen
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Ik weet dat zeker!M3NN0 schreef:Dat denk ik ook!derbi-ftw schreef:Ik denk dat alle how-to's wel welkom zijn?
