"Show je nieuwe aanwinst" topic

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: "Show je nieuwe aanwinst" topic

Ongelezen bericht door royvi »

Brommer omgewaaid :evil:
Gelukkig weinig schade, alleen een beschadigde handkap en een kapotte koppelingshevel+ wat krasjes op het stuur.

Alleen kom ik bij brommerboer vragen om een Domino koppelingshevel, moeten we eerst zo'n 200 hevels doorbladeren om hem uiteindelijk toch nog niet te vinden. En dan heeft hij ook nog een catalogus thuis liggen :emo:
Dus moet nog ff op zoek naar zo'n heveltje.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Rikkert
Pro tuner
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia

Ongelezen bericht door Rikkert »

n00n schreef:Ik wil ook een opa. :wave:

Ouwe Husaberg btw?
Haha :p Tsjah, Mijn opa deed ook vanaf zijn 10 op de crossmotors, hij heeft het me vader geleerd, mijn vader mij weer op een minibike.. Maarja, nu wou mijn opa mijn droom werkelijkheid laten worden! Ik ben zo superblij! :D :D :D

En het is een Suzuki RM125 :)
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
royvi
Pro tuner

Mijn familie heeft dus echt niks met crossen he :(
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
JavenDrD
Pro tuner
Vervoersmiddel: 2x retro - Drd Lim. #07 - Tomos

Ongelezen bericht door JavenDrD »

Mijne ook niet maar heb wel een mooie deal met me pa gemaakt. Ik krijg me rbw van me oma dus heb dan nog niks van me ouders als ik 18 word (A) dus nu krijg ik als het allemaal doorgaat van me pa de crosskleding, de helft van de motor en het eerste jaar onderhoud. :D dus dat is wel leuk :p dus volgend jaar lekker op een 125 rijden. Alleen wat voor een weet ik nog niet. Vind Honda wel mooi. Maar ktm ook dus dat word nog ff zoeken naar een mooie
Afbeelding
Alainv-s schreef:Aha! Ik ben voor het eerst nuttig :emo: .
royvi
Pro tuner

Ik zou Honda kiezen, gigantische hoeveelheid gebruikt spul ervan te koop. Van KTM minder. En als je nagaat dat een boutje voor de achterrem nieuw al €20,- kost is een gebruikte voor €2,- wel leuk :happy:

En ik zou ook uitkijken met een crosser van marktplaats halen, als je hem bij een zaak haalt heb je een goeie en kan je altijd weer terug :happy:

Waar woon je ergens? Ik ken wel iemand waar ik mijn crosser vandaan heb en een kameraad zijne ook, aardige kerel. Goeie service en gigantisch veel gebruikt spul. Hij heeft van alles wel wat, en je kan ook nog spul inruilen :P
Airsal cilinder te koop:
JavenDrD
Pro tuner

ik woon in huissen bij arnhem. En koop liever ook niet iets van mp. Maar zoek daar wel zodat ik een beetje een indicatie hebt van wat een mooie is. die van jurjen was ook een mooie, zoiets zou ik wel willen, of zoals jij hebt, en wel eentje van 2008 of jonger.
Afbeelding
royvi
Pro tuner

Mijne is 2003 en die van Jurjen was van 2004. Als je een van 2008 of jonger wil en je wilt een 125 dan wordt het een Yamaha, Suzuki, KTM of TM.
Airsal cilinder te koop:
JavenDrD
Pro tuner

ja dat is misschien te overwegen, want honda is wel supermooi, heb ook alwel een mooie kawa van 2008 gezien. Maarja dat is op mp weet ji ergens waar ik kan kijken dan? en het liefst gewoon online, omdat ik er nu niet een ga kopen maar over een half jaartje ofzo pas.
Afbeelding
royvi
Pro tuner

Die kawasaki was dan de laatste 125 die ze gemaakt hebben.
Online weet ik niet
Airsal cilinder te koop:
JavenDrD
Pro tuner

oke jammer, dan maar binnenkort ff een paar zaken langsgaan.
Afbeelding
JavenDrD
Pro tuner

en zou het wat zijn om gelijk naar 250 te gaan of is dat echt te veel? anders doe ik dat liever.
Afbeelding
Ruben
Pro tuner
Vervoersmiddel: - Viva city snor 06
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc

Ongelezen bericht door Ruben »

Je kan het proberen maar je hebt goeie kans dat ie met je gaat lopen (bij mij eindigde dat avontuurtje in een hek de eerste keer.. :emo: en dat was met 125 ervaring) maar als je echt serieus wil leren crossen kan je beter op een 125 beginnen.
JavenDrD
Pro tuner

ja 125 kan ik houden ook al ben ik niet zwaar 186 en net 70 kilo :emo:
Heb namelijk vaker op een 125 gereden, en dat lukt me wel. dusja, maar weet niet wat ik van een 250 kan verwachten.
Afbeelding
Ruben
Pro tuner
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc

Nah, rechtuit is niet veel moeilijker maar in een bocht op het gas gaan bijv word anders, met een 125 kan je rustig volgas geven maar met een 250 moet je wel beetje opletten met wat je doet, 125 is ook makkelijker tot het uiterste te rijden als een 250.

Maar als je vertrouwen hebt in jezelf kan je best meteen naar 250 gaan, alleen basis technieken zou ik wel op een 125 leren want als je meteen op een 250 stapt word je van alle kanten ingehaald opt circuit. :P

Maar als je op een 125 al mee kan komen zou je ook wel een 250 kunnen kopen.
JavenDrD
Pro tuner

ik zie het wel, een vriend van mij heeft een kawa 250 4-takt dus ga wel een keertje met hem mee... Kon eerst zijn 144 yamaha kopen maar had geen zin om voor de winter een motor te kopen...
Is wel mooi, die kerel heeft alleen maar nieuw spul.
Afbeelding
royvi
Pro tuner

Een 250 4takt is wel heel wat anders als een 250 2 takt he. 250 4takt is mx2 en 250 2 takt is mx1 (dus samen met 450 4 takt)
250 4 takt is te vergelijken met een 125 2 takt. En in het begin wordt je met welke motor dan ook aan alle kanten voorbij gereden op de baan ;) 250 2 takt gaat hard, maar je kan het er ook op leren. Ik heb wel eens op zo'n ding gereden maar die gaat mij te hard, dan rijd ik zeer vaak onder de powerband. . Die 250 ging af en toe ook wel zowat met mij aan de haal :emo: Ik ben 1.95 m en 72 kilo.
Airsal cilinder te koop:
derbi crd
Pro tuner

Ongelezen bericht door derbi crd »

JavenDrD schreef:Mijne ook niet maar heb wel een mooie deal met me pa gemaakt. Ik krijg me rbw van me oma dus heb dan nog niks van me ouders als ik 18 word (A) dus nu krijg ik als het allemaal doorgaat van me pa de crosskleding, de helft van de motor en het eerste jaar onderhoud. :D dus dat is wel leuk :p dus volgend jaar lekker op een 125 rijden. Alleen wat voor een weet ik nog niet. Vind Honda wel mooi. Maar ktm ook dus dat word nog ff zoeken naar een mooie
Sow.. jouw ouders moeten wel erg veel van je houden.
Dat jaar onderhoud gaat je pa nog op terugkomen trouwens.. loopt gigantisch uit de klauwen :D

Maar supergave plannen! Zou als ik jou was voor een 125 gaan, een 250 2t is misschien leuker voor op een bouwland maar op een baan is het een moordmachine. Ding gaat er letterlijk met jou vandoor! En vertrouw me.. dat is echt niet leuk als het goed fout gaat. (kan het weten :angel: )

125 is lekker fel, weegt weinig, lekker wendbaar. Ga je sowieso betere rondjes mee draaien op een baan
Ruben
Pro tuner
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc

Dat is een feit!, dat hek voelde niet heel fijn.. :emo:

Maar kan er nu ook wel mee overweg, al rijd ik nog steeds snellere rondjes op een 125 als een 250 heb ik het idee.. (al heb ik nog maar 2x op een 250 gereden en een stuk vaker op een 125) In een 125 heb je toch sneller meer vertrouwen in jezelf en dat is heel belangrijk bij crossen, geloven dat je het kan is het halve werk.
Dominator33
Tuner

Ongelezen bericht door Dominator33 »

Toen ik iemand hier uit t dorp vroeg hoeveel hem t crossen per jaar kost en ''10000 euro'' zei schrok ik me ook de pleuris :emo: eerst maar een degelijk inkomen krijgen voor dat ik daarmee begin
Ruben
Pro tuner
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc

Zoveel hoeft het niet te kosten.. :emo:
Plaats reactie