mijn derbi senda sm

Show hier je tweewieler.
yordii
Tuner
Vervoersmiddel: derbi senda x-race 2010 sm, in progress

Re: mijn derbi senda sm

Ongelezen bericht door yordii »

vindt de demper heel mooi maar vind wel dat deze niet echt bij een onderlangse uitlaat past, ik vind het meer een cross/SM demper die op een bovenlangse uitlaat past, en ik vind persoonlijk de tnt kappen :silent:
ook moet je je crosplaat een beetje zaken tot tegen het vsb, nu zie je het kroonstuk hard
Tim16
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: derbi senda sm
derbi drd two tone project nk sprint
citta

fiets

Ongelezen bericht door Tim16 »

die demper zit inderdaad gelast zal ik nog wel keer fotos van plaatsen
dat spotje komt uit scooter zaak mag eigelijk niet zat blauw lamp in maar heb vervangen door een witte mag niet met blauw licht op de weg
ik wil wel andere kappen set maar heb op dit moment daar het geld niet voor
en ik zit met een probleem me achterem werkt niet heb al een andere gereviseerde rempomp en remkauw en ontlucht maar der komt maar geen rem druk op het pedaal en ben der al bijna klaar met die rem ben der al maand mee bezig :evil: :wave: :wall:
mischien dat een van jullie het zelfde heb gehad of oplossing weet?
tips zijn altijd welkom
yordii
Tuner

als je ons verteld hoe je hem ontlucht kunnen we je mss op fouten wijze of andere manieren leren
ik untlucht persoonnlijk met een pomp die je op de compressor aansluit, als je deze dan aan zet zuigt deze constant en is verbonden met de ontluchitingsnippel dus zuigt gewoon de olie uit het systeem maar ik blijf hem bij vullen en zorg dat het rempotje niet leeg raakt hierdoor wordt je systeem dus volgespoten met olie zonder dat er lucht bij kan, dan het potje toe draaien en een paar keer pompen en er is weer druk, en als ik tijd heb doe ik een stripje er aan zodat deze "remend staat" en dan kunnen als deze er nog zijn kleine luchtbelletjes uit het systeem gaan
Tim16
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: derbi senda sm
derbi drd two tone project nk sprint
citta

fiets

Ongelezen bericht door Tim16 »

bedankt voor de tip ga ik wat mee doen
heb hem ontlucht met een spuit op het ontluchtings nippel de rem vloeistof naar binnen net zo klang tot potje vol zit en er geen lucht bellen uit komen en dan onder druk houden en dicht draaien
yordii
Tuner

jij werkt omgedraait? je moet juist vanaf het potje beginnen , dus olie in het potje en dan met de spuit op de ontluchtingsnippel en olie trekken en zorgen dat het potje niet leeg raakt (dus tijdig vullen) eerst ga je lucht trekken dan maar na een tijdje komt er olie uit, doe dit tot je ongvr 3-4 potje's er door hebt getrokken (maar zorg dat er alteid olie in het potje zit anders komt er terug lucht in het systeem) ook niet derect stoppen als je olie meetrekt want er kan nog lucht in de leidingen zitten (de olie die je er uit trekt is normaal proper dus je kan deze gewoon terug in het systeem gooien

hier een paar belangrijke regels:
-potje mag niet leeg raken (ten alle tijden bijvullen anders trek je het leeg en komt er terug lucht in de leidingen)
-vanaf dat je olie begint mee te trekken NOG 3-4 POTJES ERDOOR TREKKEN
-als je de spuit leeg wil maken doe je: olie trekken-de slang erop laten- nippel toe draaien met slang erop- zo blijft dit lucht dicht
en daarna terug omgekeerd (slang erop en dan opendraaien)
-alteid afsluiten zoals de vorig stap bij de nippel
-als dit gedaan is de remolie in het potje bijvullen tot max
-alles goed dicht draaien
-af en toe eens pompen als je bezig bent
-niet afgeleid worden tijdens dit werk

als je het zo doet moet er normaal druk op je klauw komen, als je dan vind dat de druk beter kan, kan je eens proberen een stripje rond de pook/hevel en zorgen dat je het stripje ergens rond kan doen (voetstentje/handvat)
goed aantrekken en zorg dat deze in remende positie staat en een nachtje of langer laten staan zonder aankomen
(de kleinste beletjes die toch in het systeem bleven zullen zo naar de pomp gaan en uit het systeem verdwijnen)

denk er aan: EEN (REM)VLOEISTOF-SYSTEEM IS EEN GESLOTEN SYSTEEM EN MOET TEN ALLE TIJDEN GESLOTEN BLIJVEN ANDERS KOMT ER LUCHt IN!!!!

ik hoop dat ik je kan helpen met dit, aangezien ik een how-to geschreven heb voor je (zo deed ik het voor ik het met een pomp kon doen)
Plaats reactie