Het 'afstel' topic
- royvi
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Het 'afstel' topic
Ik heb nu sinds kort dat me derbi bij de laatste mm gas heel iets inhoud, hij stopt zegmaar met doortrekken als het ware. Moeilijk uit te leggen.
Maar is dit te verstellen met de gasnaald te verzetten? En dan moet hij dan een tikje lager? Of juist hoger?
Maar is dit te verstellen met de gasnaald te verzetten? En dan moet hij dan een tikje lager? Of juist hoger?
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
gasnaald hoger zetten / clipje lager.
evt sproeier maatje groter.
evt sproeier maatje groter.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2007
Werkte niet als ik de choke aanzet valt die gewoon weg..RaliasR schreef:op zo'n moment even de choke iets aanzetten, trekt ie dan door,dan moet je een grotere sproeier.
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Gpr 50 racing
Hallo Ik moet mijn derbi senda ook afstellen.
Ik heb de brommer gekocht met standaard uitlaat met prop erin(liep ongeveer 60 km)
Deze uitlaat was lek(verrot) en heb nu een technigas e nox aangeschaft zonder prop.
het geval is nu dat hij stationair wel aardig loopt maar zodra ik gas geeft valt hij stil.
Wat kan ik hier het beste aan doen?
Setup:
50cc origineel
Origineel luchtfilter
14 mm carburateur origineel
sproeier 84.
gr
Ik heb de brommer gekocht met standaard uitlaat met prop erin(liep ongeveer 60 km)
Deze uitlaat was lek(verrot) en heb nu een technigas e nox aangeschaft zonder prop.
het geval is nu dat hij stationair wel aardig loopt maar zodra ik gas geeft valt hij stil.
Wat kan ik hier het beste aan doen?
Setup:
50cc origineel
Origineel luchtfilter
14 mm carburateur origineel
sproeier 84.
gr
-
- Pro tuner
Gewoon afstellen.
Het beste is om een sproeiersetje te kopen of te lenen om daarmee de juiste hoofdsproeier te kunnen bepalen.
Am6 met Technigas Enox heeft ongeveer sproeier 92, dus ik denk dat je met je sproeier nog wat groter moet.
Succes
Het beste is om een sproeiersetje te kopen of te lenen om daarmee de juiste hoofdsproeier te kunnen bepalen.
Am6 met Technigas Enox heeft ongeveer sproeier 92, dus ik denk dat je met je sproeier nog wat groter moet.
Succes
- Reinder
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace
Wanneer ik de piemel van de uitlaat eraf ga halen, aan welke sproeier moet ik dan ongeveer denken? Als ik dat setje 88 t/m 110 haal (zo uit me hoofd), heb ik daar wel genoeg aan toch? 
-edit-: de carb begrenzing en de prop zijn er al uit gehaald door de dealer.

Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
- royvi
- Pro tuner
CR
ik zelf heb 92.
Airsal cilinder te koop:
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Gpr 50 racing
Goedendag mensen
Ik moet mijn senda afstellen.
Eerst zat er een standaard uitlaat onder met prop erin(liep ong 60 km en sproeier 84)
vervolgens een Technigas e nox eronder gehangen zonder prop.
Nu loopt hij niet zo fijn. Stationair loopt hij goed maar zodra ik gas geef valt hij stil.
Wat kan ik hier het beste aan doen.
setup:
50cc origineel
14mm dellorto origineel
alvast bedankt!!
mvg
Eerst zat er een standaard uitlaat onder met prop erin(liep ong 60 km en sproeier 84)
Nu loopt hij niet zo fijn. Stationair loopt hij goed maar zodra ik gas geef valt hij stil.
setup:
50cc origineel
14mm dellorto origineel
alvast bedankt!!
mvg
-
- Pro tuner
Het best is om op maandag te gaan afstellenRacing Gerrit schreef:Goedendag mensen
setup:
50cc origineel
14mm dellorto origineel
alvast bedankt!!
mvg

-
- Tuner
Hallo mensen,
Ik heb een derbi met een yasuni cross hm maar hij loopt te rijk heb ik het gevoel
want ik rijd en dan stotterd die en doet hij haast niks en dan komt die in de powerband en dan rijd het gewoon goed, en vervolgens schakel ik gewoon over en blijft hij gewoon goed rijden, alleen het weg komen zeg maar en onder de powerband rijden doet die zowat niks, ik weet niet welke sproeiermaat er nu inzit want die heeft de vorige eigenaar erin gedaan en daar heb ik geen contact meer mee, maar mijn vraag is nu kan ik dit verhelpen door de gasnaald een stand lager te zetten of zal ik een kleinere sproeier moeten? Zo ja, weet je mischien ongeveer de maat zodat ik zeg maar zo'n setje haal tussen de ... en ... maat! Alvast bedankt!
Setup:
std cillinder
17,5 dellortho
yasuni cross hm
Ik heb een derbi met een yasuni cross hm maar hij loopt te rijk heb ik het gevoel
want ik rijd en dan stotterd die en doet hij haast niks en dan komt die in de powerband en dan rijd het gewoon goed, en vervolgens schakel ik gewoon over en blijft hij gewoon goed rijden, alleen het weg komen zeg maar en onder de powerband rijden doet die zowat niks, ik weet niet welke sproeiermaat er nu inzit want die heeft de vorige eigenaar erin gedaan en daar heb ik geen contact meer mee, maar mijn vraag is nu kan ik dit verhelpen door de gasnaald een stand lager te zetten of zal ik een kleinere sproeier moeten? Zo ja, weet je mischien ongeveer de maat zodat ik zeg maar zo'n setje haal tussen de ... en ... maat! Alvast bedankt!
Setup:
std cillinder
17,5 dellortho
yasuni cross hm
Zou eerst maar eens kijken wat voor sproeier er momenteel in zit.
Echter als hij veder helemaal goed rijd en goed klinkt, kan even spelen met je gasnaald en luchtschroef wonderen doen.
Zoniet, andere sproeier. Maar dan moet je wel eerst kijken wat je erin hebt.
Echter als hij veder helemaal goed rijd en goed klinkt, kan even spelen met je gasnaald en luchtschroef wonderen doen.

-
- Tuner
Oke bedankt! trouwens staat de maat gewoon op de sproeier zelf?n00n schreef:Zou eerst maar eens kijken wat voor sproeier er momenteel in zit.
-
- Tuner
en hoeveel maten zal ik dan ongeveer kleiner moeten denk je? of gewoon sproeiersetje halen en dan beetje kijken?
-
- Pro tuner
Als je brommer op top wel goed loopt , dan kun je eerst even wat proberen met gasnaald en luchtschroefderbidrd07 schreef:en hoeveel maten zal ik dan ongeveer kleiner moeten denk je? of gewoon sproeiersetje halen en dan beetje kijken?
gasnaald hoger zetten (clipje lager)
even een afstel how-to raadplegen.
-
- Pro tuner
ik denk dat je gewoon je huidige sproeier erin kunt houden.Reinder schreef:Wanneer ik de piemel van de uitlaat eraf ga halen, aan welke sproeier moet ik dan ongeveer denken? Als ik dat setje 88 t/m 110 haal (zo uit me hoofd), heb ik daar wel genoeg aan toch?
expansieuitlaat zal iets beter gaan functioneren.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
Ik ben mijn derbi drd 09 aan het afstellen met gianelli conti rx versie...
50cc standaard
17.5 mm carburateur
Luchtfilter ontgrenst
Er zat bij standaard uitlaat sproeier 96 in en de gasnaald in het midden..
Ik heb de gianelli er onder gelegd met sproeier 96.
Hij liep in de powerband goed en trok in een keer door naar het eind, maar de voor zwaar slecht, stotteren, ook liep hij hele maal niet stationair. En als je het gas los laat bij een bocht dan lijkt het of die uit valt maar als je dan terug schakkeld en je geeft vol gas dan begint die weer.
Ik naar de locale brommerboer en die zegt te grote sproeier? bij een snelle uitlaat?? volgens hem kan dat.
Dus gisteren sproeier 88 er in en dat liep in de powerband goed, maar daar voor zwaar slecht.
Reed ik vanmiddag een bocht om en trok op in z 6 viel hij uit en sinds dien doet hij niks meer.... bougie is mooi koffiebruin.
Heb ik het vlotterbakje er af geschroefd en de benzine bleef gwoon door lopen als dat witte dingetje naar beneden viel.
Nu is mijn vraag aan jullie:
Wat moet ik geloven een kleinere ( zoals de brommerboer zegt )of grotere sproeier ( zoals ik zelf denk )
Waar door komt het dat die voor de bocht bijna uit valt?
En waar mee zit dat witte bakje in je vlotterbakje vast? een asje gwoon?
Vast bedankt...
Dick
50cc standaard
17.5 mm carburateur
Luchtfilter ontgrenst
Er zat bij standaard uitlaat sproeier 96 in en de gasnaald in het midden..
Ik heb de gianelli er onder gelegd met sproeier 96.
Hij liep in de powerband goed en trok in een keer door naar het eind, maar de voor zwaar slecht, stotteren, ook liep hij hele maal niet stationair. En als je het gas los laat bij een bocht dan lijkt het of die uit valt maar als je dan terug schakkeld en je geeft vol gas dan begint die weer.
Ik naar de locale brommerboer en die zegt te grote sproeier? bij een snelle uitlaat?? volgens hem kan dat.
Dus gisteren sproeier 88 er in en dat liep in de powerband goed, maar daar voor zwaar slecht.
Reed ik vanmiddag een bocht om en trok op in z 6 viel hij uit en sinds dien doet hij niks meer.... bougie is mooi koffiebruin.
Heb ik het vlotterbakje er af geschroefd en de benzine bleef gwoon door lopen als dat witte dingetje naar beneden viel.
Nu is mijn vraag aan jullie:
Wat moet ik geloven een kleinere ( zoals de brommerboer zegt )of grotere sproeier ( zoals ik zelf denk )
Waar door komt het dat die voor de bocht bijna uit valt?
En waar mee zit dat witte bakje in je vlotterbakje vast? een asje gwoon?
Vast bedankt...
Dick
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
Zoals hierboven staat kreeg ik hem niet meer aan na vanmiddag, ik ben net naar de brommerboer geweest en heb sproeier 102 gekregen en die er in gedaan, maar hij doet het nog niet met aanlopen....
Als je heel hard loopt hoor je een lichte tik van de uitlaat net of die begint maar tog niet..
Heeft iemand een oplossing????? want wat het is weet ik niet?
Dick
Als je heel hard loopt hoor je een lichte tik van de uitlaat net of die begint maar tog niet..
Heeft iemand een oplossing????? want wat het is weet ik niet?
Dick
- Huug
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
ik heb sproeier 82 nu in me brom zitten en heb er al een v6 met prop onder hangen. Echter kwam ik er vanmiddag pas achter dat er in mijn carburateur nog een begrenzer zit. Ook me luchtfilter is nog niet ontgrenst. als ik me carburateur begrenzer er uit haal gaat hij dan ook wat meer drinken. hoeveel sproeiermaten moet ik omhoog als ik me carburateur ontgrens ? en hoeveel voor me luchtfilter. Ik snap dat ik moet gaan afstellen en dat ik het moet gaan proberen maar ik wil graag een indicatie hebben bij welke sproeier ik moet gaan beginnen. ik zat zelf aan 90 te denken en dan telkens een maatje sproeier kleiner ?
gaat hij ook harder op top als ik me carburateur ontgrens of gaat hij enkel wat harder trekken ? en natuurlijk gaat hij wat meer verbruiken maar hoeveel zou dat ongeveer zijn ?
gaat hij ook harder op top als ik me carburateur ontgrens of gaat hij enkel wat harder trekken ? en natuurlijk gaat hij wat meer verbruiken maar hoeveel zou dat ongeveer zijn ?

- royvi
- Pro tuner
CR
Ik heb er nu een grotere sproeier ingestoken (94 ipv 92) omdat hij zich verslikte bij de 8000 toeren, dit was niet te verhelpen met de gasnaald. Maar nu verslikt hij zich (wat ernstiger als eerst) bij de 4000 toeren, is dit te verhelpen met de gasnaald of moet ik een sproeier van een maatje kleiner? Ik vraag dit omdat de derbi dealer met juiste sproeiers toch wel weer een kleine 10km hier vandaan is.
Airsal cilinder te koop: